Dudás Gergő N-es Mitsubishivel is bizonyított

Az abszolút 11. helyet szerezte meg a Mikulás Rallyn Dudás Gergő és Szabó Bence a Clone Rally Team N-es Mitsubishijével, míg csapattársuk Dián Attila és Papp György a megszokott széria Mitsubishijükkel a negyedik gyorsaságin féltengelytörés miatt adták fel a versenyt.

Az ORC idei bajnokát ezúttal nem a megszokott R4-es Mitsubishivel láthattuk versenyzeni, hanem ugyanazzal az N-es Lancerrel állt rajthoz, amivel a Veszprém Rallyn is indult, az itinert pedig Szabó Bence olvasta.

„Az R4-es Mitsubishink sajnos hengerfejes lett a Nyíregyháza Rallyn, ezért az N-essel álltunk rajthoz, de ez egyáltalán nem zavart, hiszen önfeledt, látványos autózást terveztünk – mondta Dudás Gergő.

– Ez részben sikerült is, hiszen ahol sok néző volt, ott meghúztam, de amúgy meg annyira elkapott a versenyszellem, hogy inkább arra figyeltem, gyorsan menjünk. Az N-es autóhoz képest egész jó időket autóztunk.

Ez volt a harmadik versenyem murván és a Veszprém Rallyhoz képest is éreztem a fejlődést. Az utolsó körben pedig megautóztattam Papp Gyurit is.“

Ez azért volt lehetséges, mert a Dián–Papp kettős a negyedik gyorsaságin kiesett.

„Nekem a Mikulás Rally a kedvencem, egész évben ezt vártam és már hetek óta készültem rá, hogy egy jót autózzunk. Nem érdekelt az idő, csak menni akartam a Mitsubishivel – mondta Dián Attila.

– A tesztet is nagyon élveztem, de sajnos a versenyünk rövidebb lett a tervezettnél. A negyedik gyorsaságin, ahogy elrajtoltunk, nagyon ki volt gödrösödve a pálya, ugrott egyet az autó és eltört a bal hátsó féltengelycsuklónk, úgyhogy ott véget is érte a versenyünk.

Nagyon bosszantó, mert most megint várhatok egy éviga a Mikulás Rallyra.“

A Clone Rally Team együttműködő partnerei

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax