Dudás Gergő N-es Mitsubishivel is bizonyított

Az abszolút 11. helyet szerezte meg a Mikulás Rallyn Dudás Gergő és Szabó Bence a Clone Rally Team N-es Mitsubishijével, míg csapattársuk Dián Attila és Papp György a megszokott széria Mitsubishijükkel a negyedik gyorsaságin féltengelytörés miatt adták fel a versenyt.

Az ORC idei bajnokát ezúttal nem a megszokott R4-es Mitsubishivel láthattuk versenyzeni, hanem ugyanazzal az N-es Lancerrel állt rajthoz, amivel a Veszprém Rallyn is indult, az itinert pedig Szabó Bence olvasta.

„Az R4-es Mitsubishink sajnos hengerfejes lett a Nyíregyháza Rallyn, ezért az N-essel álltunk rajthoz, de ez egyáltalán nem zavart, hiszen önfeledt, látványos autózást terveztünk – mondta Dudás Gergő.

– Ez részben sikerült is, hiszen ahol sok néző volt, ott meghúztam, de amúgy meg annyira elkapott a versenyszellem, hogy inkább arra figyeltem, gyorsan menjünk. Az N-es autóhoz képest egész jó időket autóztunk.

Ez volt a harmadik versenyem murván és a Veszprém Rallyhoz képest is éreztem a fejlődést. Az utolsó körben pedig megautóztattam Papp Gyurit is.“

Ez azért volt lehetséges, mert a Dián–Papp kettős a negyedik gyorsaságin kiesett.

„Nekem a Mikulás Rally a kedvencem, egész évben ezt vártam és már hetek óta készültem rá, hogy egy jót autózzunk. Nem érdekelt az idő, csak menni akartam a Mitsubishivel – mondta Dián Attila.

– A tesztet is nagyon élveztem, de sajnos a versenyünk rövidebb lett a tervezettnél. A negyedik gyorsaságin, ahogy elrajtoltunk, nagyon ki volt gödrösödve a pálya, ugrott egyet az autó és eltört a bal hátsó féltengelycsuklónk, úgyhogy ott véget is érte a versenyünk.

Nagyon bosszantó, mert most megint várhatok egy éviga a Mikulás Rallyra.“

A Clone Rally Team együttműködő partnerei

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax