Dudás: Szakaszgyőzelem az első gyorsaságin

Domaháza–Zabar Rally, 2020. június 21.

Kiválóan mutatkozott be éles körülmények között Dudás Gergő és Tóth Zsolt a Skoda Fabia R5-tel. A Clone Rally Team párosa a Domaháza–Zabar Rallyn megnyerte az első gyorsasági szakaszt, végül pedig a licences kategória negyedik helyén végzett.

Az ORC tavalyi bajnoka, Dudás Gergő márciusban váltott Mitsubishiről, Skoda Fabia R5-re, amivel akkor egy FRT futamon indult, de az első igazi rallyversenye csak a hétvégén volt.

„Nagyon jó volt három hónap után újra autóba ülni – mondta Dudás. – A rally 3-as versenyen csak az volt a célunk, hogy szokjuk az új technikát. Három nagyon neves, tapasztalt ellenfelünk is volt a licences kategóriában, akik nagyon jó mércét jelentettek.

A verseny előtt azt gondoltam, hogy ha a közelükben tudok lenni, akkor az már nagyon jó, álmomban nem gondoltam volna, hogy az első gyorsaságit megnyerjük.

Az első négy szakasz jó volt. Óvatosan próbáltam a technikát feszegetni, aminek a vége az lett, hogy az egyik lassítóban nekimentem a guminak. Kicsit esett már akkor és talán az a pár csepp víz nem kellett volna.

Az utolsó két szakaszra leesett az eső, nehéz volt eldönteni, hogy milyen gumikkal menjünk és nem akartam kockáztatni. Addig harmadikok voltuk, végül negyedikek lettünk, de összességében azt mondhatom, hogy jobban szerepeltünk, mint amire számítottam.

Nagyon hasznos volt ez a verseny, jó lenne Bakonyán is indulni még a Salgó Rally előtt, az is biztosan sokat jelentene.

Az első versenyeink, de szerintem az idei egész évünk is azzal fog telni, hogy az R5-öt tanuljuk. Még nagyon az elején vagyunk ennek az útnak, de Tóth Zsolti navigátorommal nagyon élvezzük. Remélem, a szurkolóknak is sok örömet fogunk szerezni az idén.“

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:
FUEL, www.fuel-benzinkutak.hu, Desef Silver, Waldheim, Szilárd Sped Kft., Robo Trans, Roboplast, FRIK, Safety Truck Kft, Prometric Test Center, ESZO Kft, FHO, Herman Vitamins, JutaVit, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, OLP – TECH Kft, Supersprint Kft, Micro Green Village, S7 Gázfutár, DREAM-LIGHT-THEATRE Bt., Domvill Szer KFT.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.