Dudás: Szakaszgyőzelem az első gyorsaságin

Domaháza–Zabar Rally, 2020. június 21.

Kiválóan mutatkozott be éles körülmények között Dudás Gergő és Tóth Zsolt a Skoda Fabia R5-tel. A Clone Rally Team párosa a Domaháza–Zabar Rallyn megnyerte az első gyorsasági szakaszt, végül pedig a licences kategória negyedik helyén végzett.

Az ORC tavalyi bajnoka, Dudás Gergő márciusban váltott Mitsubishiről, Skoda Fabia R5-re, amivel akkor egy FRT futamon indult, de az első igazi rallyversenye csak a hétvégén volt.

„Nagyon jó volt három hónap után újra autóba ülni – mondta Dudás. – A rally 3-as versenyen csak az volt a célunk, hogy szokjuk az új technikát. Három nagyon neves, tapasztalt ellenfelünk is volt a licences kategóriában, akik nagyon jó mércét jelentettek.

A verseny előtt azt gondoltam, hogy ha a közelükben tudok lenni, akkor az már nagyon jó, álmomban nem gondoltam volna, hogy az első gyorsaságit megnyerjük.

Az első négy szakasz jó volt. Óvatosan próbáltam a technikát feszegetni, aminek a vége az lett, hogy az egyik lassítóban nekimentem a guminak. Kicsit esett már akkor és talán az a pár csepp víz nem kellett volna.

Az utolsó két szakaszra leesett az eső, nehéz volt eldönteni, hogy milyen gumikkal menjünk és nem akartam kockáztatni. Addig harmadikok voltuk, végül negyedikek lettünk, de összességében azt mondhatom, hogy jobban szerepeltünk, mint amire számítottam.

Nagyon hasznos volt ez a verseny, jó lenne Bakonyán is indulni még a Salgó Rally előtt, az is biztosan sokat jelentene.

Az első versenyeink, de szerintem az idei egész évünk is azzal fog telni, hogy az R5-öt tanuljuk. Még nagyon az elején vagyunk ennek az útnak, de Tóth Zsolti navigátorommal nagyon élvezzük. Remélem, a szurkolóknak is sok örömet fogunk szerezni az idén.“

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:
FUEL, www.fuel-benzinkutak.hu, Desef Silver, Waldheim, Szilárd Sped Kft., Robo Trans, Roboplast, FRIK, Safety Truck Kft, Prometric Test Center, ESZO Kft, FHO, Herman Vitamins, JutaVit, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, OLP – TECH Kft, Supersprint Kft, Micro Green Village, S7 Gázfutár, DREAM-LIGHT-THEATRE Bt., Domvill Szer KFT.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax