Kiscsatári Imre és Siroki Zoltán nyerték az Országos Historic Ralibajnokság harmadik fordulóját, a 19. Mojito Lemon Miskolc Ralit. Ez volt az első alkalom, hogy Lada VFTS indult a historic mezőnyben és mindjárt győzelemmel mutatkozott be.
A historic a rali 1-hez hasonlóan nehéz versenyen vett részt, hiszen az első napi pályákat nagyrészt éjszaka rendezték, másnap pedig a napsütésből esőbe, majd jégesőbe forduló időjárás nehezítette a versenyzők dolgát, akiknek többsége a két napot alvás nélkül teljesítette. A miskolci hagyományoknak megfelelően a historic a két nap nem két külön bajnoki futamon vett részt, hanem a versenyt egyben értékelték, így a párosok a szokásos pontok másfélszeresét kapták.
A legjobb időt ugyan a Merencsics–Varga kettős érte el a versenyen, ám őket a Suzuki Swift GTI könnyebb súlya miatt kizárták. A hírek szerint a problémát a szabály eltérő értelmezése okozta – a szándékos csalás lehetőségét még az ellenfelek is kizártnak tartják –, amelyet a csapat szeretne tisztázni az MNASZ-szel.
Kiscsatári mögött a Juhász–Rimár kettős ért célba a második helyen BMW 2002-essel, ők nyerték a C korcsoport is, míg a D korcsoportban a Horváth–Leitgéb páros bizonyult a legjobbnak.
Pályafutása első győzelmét aratta a Kiscsatári–Siroki páros. Az 55 éves versenyző az elmúlt húsz évben egészen biztosan nem nyert, de emlékezete szerint korábban sem. Most Merencsics kizárása után szerezte meg az első helyet. „Jó dolog a győzelem, bár nem így kellene nyerni, és az én szememben ez nem is volt igazi győzelem” – mondta Kiscsatári. „De mindegy is, mert a második helyezésnek is nagyon örültem volna. Ez volt az első versenyem a historicban és nagyon jól éreztem magam, nagyon jó a társaság. A verseny nehéz volt, de ez tetszett benne a legjobban. Jó lenne, ha még több VFTS jönne, és jókat tudnánk vívni egymással. Zsírpapa (Zsíros Imre) is készül a historicba, őt nagyon várom.”
A C korcsoport versenyét nyerte meg a második helyen befutó Juhász–Rimár kettős BMW 2002-essel. Számukra a biztos célba érkezés volt a legfontosabb, hiszen így a miskolci futamot kihagyó Wirtmann–Barna kettőst meg tudták előzni a bajnokságban. „Nagyon örülök a győzelemnek, de az eredményünk nincs köszönő viszonyban a teljesítményünkkel” – szögezte le Juhász. „Ezúton is elnézést kérek a szurkolóktól, hogy nem nyújtottunk olyan látványt, mint szerették volna, de szigorúan a pontokra mentünk. Tavaly többször is kiestünk műszaki hiba miatt, most a lelkünknek nagyon kellett, hogy egy ilyen nehéz versenyen célba érjünk és nyerjünk.”
Pályafutása második historic-versenyén még mindig a tapasztalatgyűjtés volt a legfontosabb Kari számára, akinek Szilassy László személyében ezúttal új, de rutinos navigátor olvasta az itinert. Az abszolút harmadik hely mellett az R3-as kategória élén is végeztek az Alfa Romeo GTV-vel, megelőzve a szintén R3-ban induló Világi–Jeszenszki páros Fiat Abarth 131 Rallyját. „Nagyon sok tapasztalatot hozott az új navigátorom. Erre szükségem is van, hiszen még mindig sok tanulnivalóm van az autóval, messze nem autóztam ki az Alfát” – mondta Kari.
A verseny műszaki hiba nélkül zajlott a Horváth–Leitgéb páros számára, akinek a Renault R5 Alpine-ja tökéletesen működött, ám ezúttal a pályabejáráson érte utol őket a technika ördöge, ami miatt a szombati pályákat alig tudták letréningezni. „Nem lett jó az itinerünk, szombaton csak szenvedetem, vasárnap viszont egész jót autóztunk, célba értünk és nagyon sok tapasztalattal lettünk gazdagabbak.”
Nem mindennapi hiba miatt esett ki az Ördögh–Angyal kettős a Ford Escorttal. Mixi legendás autójában a motor hibásodott meg a második gyorsasági ötszázadik méterén, de addig is nagyon élvezte a versenyt. „Csodálatos volt Bükkszentlászlón végigautózni és a prológon értő közönség előtt versenyezni, és nagyon örülök neki, hogy az idén visszatért a Miskolc Rali” – mondta a raliversenyzésben mindig a pozitívumot meglátó Ördögh Mixi.
Az Országos Historic Ralibajnokság következő futamát, a Baranya Kupát augusztus 24–25-én rendezik, Komló központtal.
19. MOJITO LEMON–MISKOLC RALI VÉGEREDMÉNYE
1. (309) Kiscsatári Imre–Siroki Zoltán Lada VFTS R1 1:36:29,0
2. (303) Juhász Zsolt–Rimár Tamás BMW 2002 C3 1:39:24,1
3. (308) Kari–Szilassy László Alfa Romeo GTV R3 1:43:47,5
4. (322) Világi Tamás–Jeszenszki Csaba Fiat Abarth 131 Rally R3 1:46:58,0
5. (315) Horváth Zsolt–Leitgéb Judit Renault R5 Alpine Gr2 D2 1:51:02,0
Kiesett versenyzők
(319) Nagy István–Tóth Tibor Volkswagen Golf GTI D2
(316) Ördögh Miklós–Angyal Tamás Ford Escort XR3i E2
Kizárt versenyző:
(306) Merencsics Árpád–Varga Sándor Suzuki Swift GTI R1 1:33:05,3
*zárójelben az egész évre kiadott állandó rajtszámok
AZ ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN
C korcsoport
1. (303) Juhász Zsolt–Rimár Tamás BMW 2002 46,5
2. (301) Wirtmann Ferenc–Barna Györg Ford Escort RS2000 Mk I 30
D korcsoport
1. (315) Horváth Zsolt–Jezsó B./Leitgéb J. Renault R5 Alpine Gr2 43,5
2. (304) Gaál József–Gáspár Béla Opel Ascona B 30
3. (319) Nagy István–Tóth Tibor Volkswagen Golf GTI 1,5
E korcsoport
1. (316) Ördögh Miklós–Angyal Tamás Ford Escort XR3i 1,5
R1 géposztály
1. (306) Merencsics Árpád–Varga Sándor Suzuki Swift GTI 20
2. (309) Kiscsatári Imre–Siroki Zoltán Lada VFTS 15
R2 géposztály
1. (322) Világi Tamás–Jeszenszki Csaba Fiat Abarth 131 Rally 12
R3 géposztály
1. (308) Kari–Ali 76/Szilassy László Alfa Romeo GTV 25
ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA
2013. április 5–7. Eger Rali
2013. május 10–12. Miskolc Rali
2013. augusztus 24–25. Baranya Kupa
2013. szeptember 27–29. Budapest Rali
2013. november 7–9. Mecsek Rali
AZ ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREI
Iharos és Goller Kft., Kumho, MTVA Telesport