És közben Olaszországban is reng a föld

Ma beadta lemondását Sergio Maiga, a Sanremói Autóklub elnöki posztjáról, ezzel tiltakozva az ellen, hogy a Sanremo Rali nem szerepel a 2011-es olasz bajnokságban.

Az egykori világbajnoki, az elmúlt években pedig IRC-futam minden raliverseny közül a leghíresebb Olaszországban. Sokan még a Szardínia Rali vb-futamnál is többre tartják. A verseny a hírek szerint azért nem került be az olasz bajnokság naptárába, mert az IRC túlságosan is nagy hangsúlyt kapott, az olasz bajnoki futammal szemben.

Ez az indok elég furcsán hangzik, főleg, ha tudjuk, hogy a Sanremo Rali még akkor is szerepelt az olasz bajnokságban, amikor vb-futam volt, ráadásul úgy, hogy az abszolút sorrendje alapján osztották ki az olasz bajnokság pontjait is, vagyis aki a vb-futamot nyerte, az kapta az olasz bajnokságban is a maximális pontokat.

A Sanremo Ralival már korábban is volt problémája az olasz szövetségnek. Igazán a mai napig nem kaptunk arra választ, hogy miért vitték el a vb-futamot Szardíniára. Az elmúlt években pedig azt kifogásolták, hogy az IRC miatt hosszabb távon kell versenyeznie az olasz bajnoki mezőnynek.

A sanremóiak egyetlen reménye az lehet, hogy az olasz bajnokságban érdekelt gyárak és importőrök ragaszkodnak a versenyhez.

Nemzeti bajnoki futam nélkül is lehet IRC-futamot rendezni, de legutóbb a Skót Ralinál láthattuk, hogy a brit bajnokság nélkül mindössze 21 autóból állt a mezőny, ami a nevetségesség határát súrolja.

Remélem, nálunk nem lesznek olyan hülyék az illetékesek, mint Olaszországban meg Nagy-Britanniában, és jövőre mindenki támogatni fogja a Mecsek Rali IRC-rendezését.

Jó lenne, ha kivételesen nem nálunk döglene meg a szomszéd tehene.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.