Felrobbant a gumiágy

A prológot még jól teljesítette Gaál Ádám és Kalapács Kornél az Országos Historic Ralibajnokság negyedik futamán, a Székesfehérvár Ralin. Az első gyorsaságin azonban tönkrement az Opel Ascona B kardánfelfüggesztése, ami miatt a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata kénytelen volt feladni a versenyt. Az autó azóta már a műhelyben készül, hiszen alig másfél héttel a Fehérvár Rali után a historic ötödik bajnoki futamát rendezik Komlón.

2016SZFV013G (Large)

Gaál Ádám: – A prológon még minden rendben volt, az első gyorsasági háromnegyedénél kezdett el csörömpölni a kardán. Miután kiértünk és megnéztük, láttuk, hogy nagyobb a baj, nem tudjuk folytatni a versenyt.

Nagyon sajnálom, mert ha célba érünk, akkor esélyünk lett volna egy jó eredményre. Mindenki nagyon maga alatt volt a csapatban, remélem, hogy Komlón mindenkit kárpótolni tudunk.

2016SZFV018G (Large)

Gaál József, csapatvezető: – A kardán felfüggesztés gumiágya ment szét. Vadonatúj alkatrész volt, Németországban vettem. Az Eger és a Miskolc Rali után úgy gondoltam, hogy már eleget kapott, kicseréljük egy újra, de valószínűleg a régi jobban bírta volna.

Ahogy szétrobbant, a kardán össze-visszacsapkodott, a differenciálműben is lefogazta a kúpkereket. A fiúk a gyorsasági után szétszedték, de mire odaértünk a szervizautóval, már nem volt értelme ott hozzányúlni. Itthon a műhelyben kicseréltünk minden alkatrészt és már készülünk Komlóra.

2016SZFV022G (Large)

Nagyon bosszant a dolog, mert eddig még nem estünk ki műszaki hiba miatt, az egész csapat nagyon rosszul érezte magát, de mondtam a fiúknak, hogy ez nem az ő hibájuk, én hoztam az alkatrészt, ami tiszta új volt. Sajnos ilyen az autósport.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax