Fodor a DD2-re és a világdöntőre koncentrál

Minden bajnokságot megnyert Fodor Géza a gokart DD2 Masters és a Max Masters kategóriájában, ezért a szezon hátralévő két magyar bajnoki futama akár tét nélküli is lehetne a számára. De nem így van. Az MHH Team versenyzője a Max Mastersben ugyan nem áll rajthoz, de ezt csak azért teszi, hogy minden erejével a DD2-re tudjon koncentrálni, meg tudja magát méretni a fiatalok között is és minél jobban felkészüljön a novemberi világdöntőre.

_MG_1062_resize (Large)

A hétvégén Ausztriában, Bruckban rendezik a magyar bajnokság utolsó előtti futamát, amelyre jó felkészülés volt egy héttel előtte ugyanezen a pályán rendezett Morava Kupa, ahol Fodor élete egyik legjobb formáját hozta.

Fodor Géza: – Mivel a dunaszerdahelyi futamon elértünk minden idei szezonra kitűzött célunkat, ideje volt újat találni. Már az év elején is be kellett látnom, hogy ha két kategóriában, Max Mastersben és DD2 Mastersben is indulok, akkor az valamelyik rovására megy. A két kategória nagyon különbözik egymástól és amikor a Maxból átültem a DD2-be, mindig kellett öt-hat kör, mire felmértem, hogy hol is vagyok. Ezért döntöttem úgy, hogy a jövőben csak a DD2-re koncentárlok.

_MG_0974_resize (Large)

Bruckban már csak ebben a kategóriában indulok. A DD2 és a DD2 Masters mezőnye együtt versenyez, és mivel most már nem kell a Masters pontokra figyelnem, az a célom, hogy abszolútban minél jobb eredményt érjek el. Nem lesz könnyű feladat, hiszen nagyon tehetséges, gyors, fiatal versenyzőkből áll a mezőny, akiknek ráadásul sokkal nagyobb a tapasztalatuk, mint az enyém, de éppen ezért nagyon jó mércét jelentenek.

_MG_0932_resize (Large)

A múlt hétvégén szintén Bruckban rendezték a Morava Kupa futamát, ahol cseh, szlovák versenyzők indulnak. Felkészülésképpen én is beneveztem a Max Senior kategóriába, kifejezetten azért, hogy a versenyszituációkat szokjam, minél több tapasztalatot szerezzek. Az időmérőn nem ment a motorom, így a 25 részvevőből 18. lettem. Az első döntőben 18. helyen futottam be, a másodikban feljöttem a 12.-re.

Láttam a szerelőm, Zozó arcán, hogy nagyon nincs megelégedve velem, ezért megígértem neki, hogy a harmadik döntőben egy másik Fodor Gézát fog látni. Így is lett a negyedik helyre jöttem fel úgy, hogy egyszer még a sóderágyban is voltam. Nagyon jól éreztem magam ebben a futamban, végig vigyorogtam és talán pályafutásom egyik legjobb versenyét futottam, ráadásul a liszensz nélküli versenyzők között megszereztem az összetett első helyet!

_MG_0189_resize (Large)

Most a hétvégére koncentrálok, de fejben már a novemberi DD2 világdöntőre készülök.

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei

  • március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters helyezés
  • március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
  • április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
  • április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • május 10. Bükfürdő Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • május 18. Kecskemét, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés; Krózser Menyhért, Max Masters 4., 7. helyezés
  • június 14. Fehérvár Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 14-15. Fehérvár Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 22. Pannoniaring, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • június 12-13. Veszprém Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • július 25-27. Poznan (Lengyelország), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 29-31. Dunaszerdahely (Szlovákia), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 6-7. Kassa Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút 10. helyezés

IMG_1492 (Large)

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága

április 11–13.           OB, CEE           Jesolo, Olaszország

április 25–27.           OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria

május 16–18.           OB                   Gokart Stadion, Kecskemét

június 20–22.            OB, CEE           Pannoniaring, Ostffyasszonyfa

július 25–27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország

augusztus 29–31.     OB,                  Dunaszerdahely, Szlovákia

szeptember 19–21.  OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria

október 10–12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria

*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

 

Az MHH Rally & Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,

R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax