Fodor a DD2-re koncentrált

Sűrű programja volt Fodor Gézának az elmúlt hetekben, hiszen az Országos Gokartbajnokság utolsó előtti, brucki fordulója után Szlovéniában, Vranskóban állt rajthoz egy osztrák-szlovén közös bajnoki versenyen. Mindkét hétvégén csak a DD2-re koncentrált, Szlovéniában pedig az idegen pálya minél gyorsabb feldolgozása volt a célja. A hétvégén ismét Bruckba látogat az Országos Gokartbajnokság mezőnye a szezon utolsó versenyére. Itt Fodor már azzal a vázzal és olyan specifikációval áll rajthoz, amivel a valenciai világdöntőn is szerepelni fog.

DSC_2703 (Large)

Fodor Géza: – Mind a két verseny tanulságos volt. Bruckban fordult elő először az idén, hogy csak a DD2-es kategóriára koncentráltam, és mivel a Masters bajnokságot megnyertem, nem kellett a pontokért harcolnom. Éppen ezért nagyon készültem a hétvégére és egy kicsit túlerőltettem magam. Ahogy mondták, úgy edzettem és versenyeztem, mint akit a rendőrautó kerget. Az időmérőn hetedik, az elődöntőben hatodik lettem. A döntőre változtattuk a beállításon, sajnos nem jó irányba, ezért végül kilencediknek futottam be, de a Masters kategóriát így is megnyertem.

DSC_2748 (Large)

A következő hétvégén Szlovéniában, Vranskóban rendeztek egy egynapos osztrák-szlovén bajnoki futamot, ahova azzal a céllal mentem, hogy az idegen pálya minél hamarabbi feldolgozását gyakoroljam. 21 résztvevő volt, az időmérőn hatodik, az elődöntőben szintén hatodik, a döntőben ötödik lettem. Összesen kilenc bemenetelünk volt, amiből az utolsóban, a döntőben voltam a leggyorsabb, úgyhogy a pályafeldolgozásban még van fejlődnivalóm.

DSC_2719 (Large)

A hétvégén rendezik Bruckban az utolsó magyar bajnoki futamot, ahol már azzal a vázzal és olyan specifikációval állok rajthoz, amivel a világdöntőn is menni fogok. A világdöntő műszaki szabályzata nagyon szigorú, például nem cserélhetsz hátsó tengelyt, első stabilizátort, nem használhatsz speciál alkatrészeket, csak a standard dolgokkal dolgozhatsz. Ez valószínűleg hátrányt jelent majd a magyar bajnokin, de a felkészülésben előny lesz.

DSC_2711 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei

  • március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters helyezés
  • március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
  • április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
  • április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • május 10. Bükfürdő Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • május 18. Kecskemét, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés; Krózser Menyhért, Max Masters 4., 7. helyezés
  • június 14. Fehérvár Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 14-15. Fehérvár Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 22. Pannoniaring, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • június 12-13. Veszprém Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • július 25-27. Poznan (Lengyelország), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 29-31. Dunaszerdahely (Szlovákia), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 6-7. Kassa Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút 10. helyezés
  • szeptember 19–21, Speedworld, Pachfurth, Bruck (Ausztria) magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters, 2. helyezés
  • szeptember 26-27, Vransko (Szlovénia) osztrák, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 , 5. helyezés

DSC_2320 (Large)

A Hargitai Racing további versenyzőinek eredményei:

  • Rotax MicroMax kategóriában Válint Balázs az időmérőn 12., az elődöntőben 10., a döntőben pedig 13. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 2., 3. helyezés, Ifj. Krózser Menyhért az időmérőn 24., az elődöntőben 27., a döntőben pedig 27. lett, ami a magyar értékelésben 9., 10., 10. helyezés
  • Rotax MiniMax kategóriában Válint Bence az időmérőn 5., az elődöntőben 5., a döntőben pedig 3. helyezést ért el, ami a Magyar értékelésben 1., 1., 1. helyezés, Hargitai Levente az időmérőn 12. lett, az elődöntőben rajtbaleset miatt utolsó lett, a Döntőben pedig 12. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 6., 6. helyezés
  • Rotax Max Junior kategóriában Thomas Preining az időmérőn, az elődöntőben és a döntőben egyaránt 1. helyezést ért el, de utólag kizárták technikai hiba miatt.
  • Rotax DD2 kategóriában Kovács Gábor az időmérőn 6., az elődöntőben 7., a döntőben pedig 6. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 4., 3. helyezés., Kovács László az időmérőn 9., az elődöntőben 8., a döntőben pedig 10. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben 5., 5., 5. helyezés.
  • Rotax Max Senior kategóriában Vandendriessche Joost az időmérőn 14., az elődöntőben 14. lett a Döntőben pedig 12. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 4., 4. Helyezés.

 DSC_2320 (Large)

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága

április 11–13.           OB, CEE           Jesolo, Olaszország

április 25–27.           OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria

május 16–18.           OB                   Gokart Stadion, Kecskemét

június 20–22.            OB, CEE           Pannoniaring, Ostffyasszonyfa

július 25–27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország

augusztus 29–31.     OB,                  Dunaszerdahely, Szlovákia

szeptember 19–21.  OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria

október 10–12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria

*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

DSC_2710 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,

R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.