Fodor a DD2-re koncentrált

Sűrű programja volt Fodor Gézának az elmúlt hetekben, hiszen az Országos Gokartbajnokság utolsó előtti, brucki fordulója után Szlovéniában, Vranskóban állt rajthoz egy osztrák-szlovén közös bajnoki versenyen. Mindkét hétvégén csak a DD2-re koncentrált, Szlovéniában pedig az idegen pálya minél gyorsabb feldolgozása volt a célja. A hétvégén ismét Bruckba látogat az Országos Gokartbajnokság mezőnye a szezon utolsó versenyére. Itt Fodor már azzal a vázzal és olyan specifikációval áll rajthoz, amivel a valenciai világdöntőn is szerepelni fog.

DSC_2703 (Large)

Fodor Géza: – Mind a két verseny tanulságos volt. Bruckban fordult elő először az idén, hogy csak a DD2-es kategóriára koncentráltam, és mivel a Masters bajnokságot megnyertem, nem kellett a pontokért harcolnom. Éppen ezért nagyon készültem a hétvégére és egy kicsit túlerőltettem magam. Ahogy mondták, úgy edzettem és versenyeztem, mint akit a rendőrautó kerget. Az időmérőn hetedik, az elődöntőben hatodik lettem. A döntőre változtattuk a beállításon, sajnos nem jó irányba, ezért végül kilencediknek futottam be, de a Masters kategóriát így is megnyertem.

DSC_2748 (Large)

A következő hétvégén Szlovéniában, Vranskóban rendeztek egy egynapos osztrák-szlovén bajnoki futamot, ahova azzal a céllal mentem, hogy az idegen pálya minél hamarabbi feldolgozását gyakoroljam. 21 résztvevő volt, az időmérőn hatodik, az elődöntőben szintén hatodik, a döntőben ötödik lettem. Összesen kilenc bemenetelünk volt, amiből az utolsóban, a döntőben voltam a leggyorsabb, úgyhogy a pályafeldolgozásban még van fejlődnivalóm.

DSC_2719 (Large)

A hétvégén rendezik Bruckban az utolsó magyar bajnoki futamot, ahol már azzal a vázzal és olyan specifikációval állok rajthoz, amivel a világdöntőn is menni fogok. A világdöntő műszaki szabályzata nagyon szigorú, például nem cserélhetsz hátsó tengelyt, első stabilizátort, nem használhatsz speciál alkatrészeket, csak a standard dolgokkal dolgozhatsz. Ez valószínűleg hátrányt jelent majd a magyar bajnokin, de a felkészülésben előny lesz.

DSC_2711 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei

  • március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters helyezés
  • március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
  • április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
  • április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • május 10. Bükfürdő Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • május 18. Kecskemét, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés; Krózser Menyhért, Max Masters 4., 7. helyezés
  • június 14. Fehérvár Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 14-15. Fehérvár Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 22. Pannoniaring, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • június 12-13. Veszprém Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • július 25-27. Poznan (Lengyelország), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 29-31. Dunaszerdahely (Szlovákia), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 6-7. Kassa Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút 10. helyezés
  • szeptember 19–21, Speedworld, Pachfurth, Bruck (Ausztria) magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters, 2. helyezés
  • szeptember 26-27, Vransko (Szlovénia) osztrák, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 , 5. helyezés

DSC_2320 (Large)

A Hargitai Racing további versenyzőinek eredményei:

  • Rotax MicroMax kategóriában Válint Balázs az időmérőn 12., az elődöntőben 10., a döntőben pedig 13. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 2., 3. helyezés, Ifj. Krózser Menyhért az időmérőn 24., az elődöntőben 27., a döntőben pedig 27. lett, ami a magyar értékelésben 9., 10., 10. helyezés
  • Rotax MiniMax kategóriában Válint Bence az időmérőn 5., az elődöntőben 5., a döntőben pedig 3. helyezést ért el, ami a Magyar értékelésben 1., 1., 1. helyezés, Hargitai Levente az időmérőn 12. lett, az elődöntőben rajtbaleset miatt utolsó lett, a Döntőben pedig 12. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 6., 6. helyezés
  • Rotax Max Junior kategóriában Thomas Preining az időmérőn, az elődöntőben és a döntőben egyaránt 1. helyezést ért el, de utólag kizárták technikai hiba miatt.
  • Rotax DD2 kategóriában Kovács Gábor az időmérőn 6., az elődöntőben 7., a döntőben pedig 6. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 4., 3. helyezés., Kovács László az időmérőn 9., az elődöntőben 8., a döntőben pedig 10. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben 5., 5., 5. helyezés.
  • Rotax Max Senior kategóriában Vandendriessche Joost az időmérőn 14., az elődöntőben 14. lett a Döntőben pedig 12. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 4., 4. Helyezés.

 DSC_2320 (Large)

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága

április 11–13.           OB, CEE           Jesolo, Olaszország

április 25–27.           OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria

május 16–18.           OB                   Gokart Stadion, Kecskemét

június 20–22.            OB, CEE           Pannoniaring, Ostffyasszonyfa

július 25–27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország

augusztus 29–31.     OB,                  Dunaszerdahely, Szlovákia

szeptember 19–21.  OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria

október 10–12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria

*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

DSC_2710 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,

R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“