Fodor a DD2-re koncentrált

Sűrű programja volt Fodor Gézának az elmúlt hetekben, hiszen az Országos Gokartbajnokság utolsó előtti, brucki fordulója után Szlovéniában, Vranskóban állt rajthoz egy osztrák-szlovén közös bajnoki versenyen. Mindkét hétvégén csak a DD2-re koncentrált, Szlovéniában pedig az idegen pálya minél gyorsabb feldolgozása volt a célja. A hétvégén ismét Bruckba látogat az Országos Gokartbajnokság mezőnye a szezon utolsó versenyére. Itt Fodor már azzal a vázzal és olyan specifikációval áll rajthoz, amivel a valenciai világdöntőn is szerepelni fog.

DSC_2703 (Large)

Fodor Géza: – Mind a két verseny tanulságos volt. Bruckban fordult elő először az idén, hogy csak a DD2-es kategóriára koncentráltam, és mivel a Masters bajnokságot megnyertem, nem kellett a pontokért harcolnom. Éppen ezért nagyon készültem a hétvégére és egy kicsit túlerőltettem magam. Ahogy mondták, úgy edzettem és versenyeztem, mint akit a rendőrautó kerget. Az időmérőn hetedik, az elődöntőben hatodik lettem. A döntőre változtattuk a beállításon, sajnos nem jó irányba, ezért végül kilencediknek futottam be, de a Masters kategóriát így is megnyertem.

DSC_2748 (Large)

A következő hétvégén Szlovéniában, Vranskóban rendeztek egy egynapos osztrák-szlovén bajnoki futamot, ahova azzal a céllal mentem, hogy az idegen pálya minél hamarabbi feldolgozását gyakoroljam. 21 résztvevő volt, az időmérőn hatodik, az elődöntőben szintén hatodik, a döntőben ötödik lettem. Összesen kilenc bemenetelünk volt, amiből az utolsóban, a döntőben voltam a leggyorsabb, úgyhogy a pályafeldolgozásban még van fejlődnivalóm.

DSC_2719 (Large)

A hétvégén rendezik Bruckban az utolsó magyar bajnoki futamot, ahol már azzal a vázzal és olyan specifikációval állok rajthoz, amivel a világdöntőn is menni fogok. A világdöntő műszaki szabályzata nagyon szigorú, például nem cserélhetsz hátsó tengelyt, első stabilizátort, nem használhatsz speciál alkatrészeket, csak a standard dolgokkal dolgozhatsz. Ez valószínűleg hátrányt jelent majd a magyar bajnokin, de a felkészülésben előny lesz.

DSC_2711 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei

  • március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters helyezés
  • március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
  • április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
  • április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • május 10. Bükfürdő Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • május 18. Kecskemét, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés; Krózser Menyhért, Max Masters 4., 7. helyezés
  • június 14. Fehérvár Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 14-15. Fehérvár Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 22. Pannoniaring, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • június 12-13. Veszprém Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • július 25-27. Poznan (Lengyelország), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 29-31. Dunaszerdahely (Szlovákia), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 6-7. Kassa Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút 10. helyezés
  • szeptember 19–21, Speedworld, Pachfurth, Bruck (Ausztria) magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters, 2. helyezés
  • szeptember 26-27, Vransko (Szlovénia) osztrák, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 , 5. helyezés

DSC_2320 (Large)

A Hargitai Racing további versenyzőinek eredményei:

  • Rotax MicroMax kategóriában Válint Balázs az időmérőn 12., az elődöntőben 10., a döntőben pedig 13. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 2., 3. helyezés, Ifj. Krózser Menyhért az időmérőn 24., az elődöntőben 27., a döntőben pedig 27. lett, ami a magyar értékelésben 9., 10., 10. helyezés
  • Rotax MiniMax kategóriában Válint Bence az időmérőn 5., az elődöntőben 5., a döntőben pedig 3. helyezést ért el, ami a Magyar értékelésben 1., 1., 1. helyezés, Hargitai Levente az időmérőn 12. lett, az elődöntőben rajtbaleset miatt utolsó lett, a Döntőben pedig 12. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 6., 6. helyezés
  • Rotax Max Junior kategóriában Thomas Preining az időmérőn, az elődöntőben és a döntőben egyaránt 1. helyezést ért el, de utólag kizárták technikai hiba miatt.
  • Rotax DD2 kategóriában Kovács Gábor az időmérőn 6., az elődöntőben 7., a döntőben pedig 6. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 4., 3. helyezés., Kovács László az időmérőn 9., az elődöntőben 8., a döntőben pedig 10. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben 5., 5., 5. helyezés.
  • Rotax Max Senior kategóriában Vandendriessche Joost az időmérőn 14., az elődöntőben 14. lett a Döntőben pedig 12. helyezést ért el, ami a magyar értékelésben , 4., 4. Helyezés.

 DSC_2320 (Large)

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága

április 11–13.           OB, CEE           Jesolo, Olaszország

április 25–27.           OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria

május 16–18.           OB                   Gokart Stadion, Kecskemét

június 20–22.            OB, CEE           Pannoniaring, Ostffyasszonyfa

július 25–27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország

augusztus 29–31.     OB,                  Dunaszerdahely, Szlovákia

szeptember 19–21.  OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria

október 10–12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria

*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

DSC_2710 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,

R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros Ford Escort Mk II-ese egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Wirtmann: Veszprém Rally a Zemplénben és majdnem az első pontok

Kettős győzelemmel búcsúzott a szezontól Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Zemplén Rallyn, ahol a historic értékelés D csoportját és D2-es kategóriáját is megnyerték. Ennél is fontosabb volt azonban, hogy a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros idén először ért célba magyar bajnoki futamon, noha nem most szerezték az első bajnoki pontjaikat. A saras, kihordásos pálya nem feküdt a Ford Escort Mk II-esnek, ennek ellenére élvezték a versenyt, és még Zsírpapát is megverték. 

„Izgalmas verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A Zemplén Rallyn ősszel mindig van esély esőre és sárra, de nem számítottam ennyire rossz körülményekre. Az első gyorsasági olyan volt, mintha a Veszprém Rallyn mentünk volna. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Ez sajnos nem fekszik az Escortnak. Brutál erős és kicsik a kerekei. A sáron csak pörög a kerék, felváltok, pörög tovább, felváltok még egyet, ugyanúgy pörög. Az első gyorson jöttünk is egy 11. időt. 

A másodikon nem volt sár, csak párás, csúszós, fehér aszfalt, de én azt nagyon szeretem.  Cigánnyal (BMW M3) és Fehérvári Csabával (Mitsubishi Galant) közel azonos időt mentünk. A nap végére feljöttünk a harmadik helyre, de megbeszéltük Jotival, hogy ennél előrébb nem tudunk kerülni, nincs értelme kockáztatni, úgyhogy másnap a kategória első helyét tartva óvatosabban mentünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Elég szerencsétlenül alakult az idei évünk, úgyhogy nagyon szerettünk volna legalább egy magyar bajnokin célba érni és pontokat szerezni. Két pontunk már volt, mert a historicban ha elrajtolsz, azért is jár pont, mi pedig Pécsen és Győrben is elrajtoltunk, csak utána nem mentünk sokat. De most sikerült egynél több pontot gyűjteni.

Szeretem azt az érzést, amikor lejössz az utolsó gyorsaságiról, leesik rólad a nyomás, tudod, hogy megcsináltad a versenyt, már csak célba kell gurulni. Most ezt újra átélhettük Jotival. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Zsírpapa is nagyon elemében volt, örült, hogy végre versenyezhetünk. Egyfolytában a véremet szívta, meg mondta, hogy minden zsír, aztán beesett. Biztos, mert az út is zsír volt és elcsúszott rajta. Fel is hívom mindjárt és megkérdezem tőle: ennyire zsír volt az út? 

Az Escort rendben volt, karcmentes, ami az idén nem volt elmondható minden versenyünk után. Lemossuk, a télen kap egy kis revíziót, de tulajdonképpen készen vagyunk a ’26-os szezonra. Jövőre találkozunk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax