Fodor Géza újra támadó kedvében

MHH Rally & Kart Team Gokart ob 6. futam, Máriapócs (augusztus 7–9.)

Sokáig vezette Fodor Géza a Magyar Országos Gokart Bajnokság hatodik futamának döntőjét Máriapócson. A DD2 mezőnyében végül a második helyen végzett – DD2 Mastersben győzött –, és a DD2-es magyar illetve nyílt bajnokságban is egyaránt a második helyen áll. Ami azonban ennél is fontosabb volt számára: visszatért régi támadó kedve, taktikázott, felépítette magában a versenyt és a fiatalabbak között, a DD2 mezőnyben is kiválóan megállta a helyét.

IMG_5846

„Abszolút elégedett vagyok a hétvégi teljesítményemmel, végig vigyorogtam a versenyt és végre sikerült azt hoznom, amit várok magamtól” – mondta Fodor Géza.

„Pénteken sajnos egy temetésen vettem részt, ezért csak este értem le, az edzéseket pedig szombaton tudtam elkezdeni. A DD2 mezőnyben végig az elejében mentem. Vasárnap folyamatosan állítottunk a gokarton, a warm-upra, az időmérőre, az elődöntőre és még a döntőre is változtattunk rajta. Nem mondom, hogy nem lehetett volna még jobb, de nem a beállításainkon múlott a szereplésem.”

IMG_5929

„Az időmérőn túlságosan is akartam, ott a DD2-ben harmadik lettem, a DD2 Mastersben hárman indultunk, azt megnyertem. Az elődöntőben az előttem élről rajtoló beragadt, emiatt én sem tudtam olyan jó rajtot venni, csak harmadiknak sikerült elfordulnom az első kanyarban, végül egy előzés után a második helyre jöttem fel, de akkorra az első már nagyon elhúzott. A döntőben nagyon jól kaptam el a rajtot, az elvileg rosszabb külső ívről és elsőnek jöttem el, amit 13 körön keresztül meg tudtam tartani.”

IMG_5877

„Ez nagy dolog volt a számomra, mert ilyen helyzetekben szoktam hibázni, most viszont higgadt maradtam. Kovács Gabika egy picit gyorsabb volt nálam, így meg tudott előzni, ami után a szélárnyékában a következő két kör célegyenesében hosszan kihagyott a motorom, emiatt nem maradt esélyem a visszatámadásra és másodiknak futottam be.”

„Sajnos a munkahelyi elfoglaltságom miatt hónapok óta nem tudok annyi időt szentelni a fizikális és mentális felkészülésre, mint amennyit szeretnék, ezen változtatnom kell.”

IMG_6129

„Ezzel a második helyezéssel és az egész hétvégi teljesítményemmel is nagyon elégedett vagyok. Nagy dolog számomra, hogy a DD2 mezőnyében, ahol nálam sokkal fiatalabb versenyzők indulnak, is megálltam a helyemet, és arra is büszke vagyok, hogy a bajnokságban második helyen állok.”

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

 További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax