Fodor nyert, Krózser hetedik helyen debütált

Sikeresen szerepelt az MHH Team a Magyar Országos Gokartbajnokság harmadik fordulóján, Kecskeméten. Fodor Géza a DD2 Masters előfutamát és a döntőt is megnyerte, Max Mastersben az elődöntőben első, a döntőben második lett. Egy héttel az után, hogy az Országos Murva Ralibajnokság nyitófutamát, a Bükfürdő Ralit megnyerte Krózser Menyhért, a gokart szakágban is bemutatkozott. A Max Mastersben az időmérőn és az elődöntőben egyaránt negyedik lett, a döntőben pedig a hetedik helyet szerezte meg. Az eredménynél is fontosabb volt azonban számára, hogy értékes versenytapasztalatokat gyűjtött.

Fodor_IMG_8422 (Large)

Fodor Géza: – Nehéz, munkás verseny volt. A kecskeméti pályát minden gokartversenyző nagyon jól ismeri, most azonban a váltakozó időjárás és az eső miatt nem javult olyan mértékben, mint általában szokott. Ezért nehéz volt a gokartok beállítása, amely nekünk sem sikerült tökéletesen.

Max Mastersben az időmérőt és az elődöntőt is megnyertem. A döntőre próbáltunk javítani a gokarton, de nem jó irányba léptünk. A rajtnál Hornyák Tanár Úr Pisti meglepett a belső íven és megelőzött. Három-négy kör után a gokartom belassult, így folyamatosan leszakadtam tőle és második lettem.

Fodor_IMG_7483 (Large)

A DD2 Mastersben minden terv szerint működött. Az időmérőt, az elődöntőt és a döntőt is megnyertem. Sőt, a DD2 mezőnyben is abszolút harmadik lettem, ami számomra mindig komoly rangot jelent.

Összességében természetesen nagyon elégedett vagyok, eredményes hétvégét zártunk már nagyon várom a következő versenyt! Örülök neki, hogy (Krózser) Menya is rajthoz állt. Az időmérőn és az elődöntőben jól szerepelt, a döntőben a rajtot kicsit elóvatoskodta, de ez normális, rutint kell szerezni a test-test elleni küzdelemben, másképp ezt nem lehet megtanulni. Változatlanul állítom, hogy ha jól jön ki neki a lépés, abszolút esélyes a dobogóra.

Fodor_Krozser_IMG_8134 (Large)

Krózser Menya: – Nagyon sokat küzdöttünk a motor és a gokart beállításával. Ugyanúgy, ahogy (Fodor) Gézának, nekem sem működött tökéletesen alacsony fordulaton. Ennek ellenére a Max Masters időmérőjén negyedik lettem, az elődöntőben is negyediknek futottam be. A döntőben a rajtnál a negyedik helyről visszaesetem a nyolcadikra, onnan sikerült egyet előre lépni és hetedik lettem.

Az volt a hétvége legnagyobb pozitívuma, hogy fizikálisan jól bírtam, másnap sem volt izomlázam, illetve hogy versenykörülmények között is több tapasztalatot szereztem. Nem elég eldönteni, hogy kemény leszek a rajtnál, azt meg is kell csinálni.

Krozser_IMG_7808 (Large)

A fiam, ifj. Menya is részt vett az edzéseken, neki volt egy megpördülése, ami miatt elgörbült a váza, de nem vette el a kedvét, folyamatosan gyorsult a hétvégén.

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei

  • március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters 2. helyezés
  • március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
  • április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
  • április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • május 10. Bükfürdő Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút 1. helyezés
  • május 18. Kecskemét, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés; Krózser Menyhért, Max Masters 4., 7. helyezés

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága

április 11-13.            OB, CEE           Jesolo, Olaszország
április 25-27.            OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
május 16-18.            OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
június 20-22.            OB, CEE           Pannonia-ring, Ostffyasszonyfa
július 25-27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
augusztus 29-31.      OB, osztrák     Dunaszerdahely, Szlovákia
szeptember 19-21.   OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
október 10-12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria
*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Fodor_IMG_8519 (Large)
Az MHH Rally & Kart Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Mecsek Rally

Wirtmann huhogott, orron csúszott és nyert

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek az Országos Historic Rally Bajnokság harmadik fordulóján, a Mecsek Rallyn, ahol a szokásosnál többet kockáztattak. Ennek ellenére a magyar értékelésben a D korcsoportot és a D2-es kategóriát is megnyerték. A nemzetközi historic mezőnyben abszolút értékelésben negyedikek lettek, D csoportban pedig Zippo Audi Quattrója mögött a második helyet szerezték meg. 

„Hibátlan verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Jó pályák, jó rendezés. Az Eb-mezőny nem volt túl nagy, de az eleje nagyon sietett. A két magyar vitézzel, Érdi Tibikével és Varga Zolival nem bírtunk. Amíg az Eb-mezőnyben mindenki rendben volt, hatodik–nyolcadik időket autóztunk. Amikor elkezdtek egymással versenyezni és hibázgattak, akkor tudtunk előrébb jönni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Mi is gyorsabban mentünk, mint szoktunk, volt is kalandunk, bőven. Az egyik lassító előtt felírtuk, hogy bukkan, száz. A bukkan még megvolt, de a száz helyett már csak negyven maradt. Csúsztunk keresztbe, én már huhogtam, de valahogy sikerült úgy áttáncolnunk a lassítón, hogy nem értünk hozzá. Joti ujjongott, hogy de jó volt, én meg nem győztem a vizet törölgetni magamról. 

Volt még egy bukkanó, amit felírtunk, hogy dob, de amikor 150-nel odaértünk, már ugrató lett belőle. Úgy kilőtte az Escort hátulját, hogy egy darabig csak az aszfaltot láttam. Aztán egy féktávot is elmértem egy bal 4-ben, de az még éppen kiadta magát. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny előtt Benító főmérnökúr valamit kicserélt a befecskendezőben – ő krumplinak hívja –, amitől magasabb fordulaton működött a motorunk és 5500-tól kezdett el húzni. Szerintem erősebb is lett, ami tiszta aszfalton előny, kihordásos, kavicsoson inkább hátrány. 

Az autó egyébként nagyon jól viselkedett, harmadik verseny óta nem kell hozzányúlni. Egyedül a fékfolyadékot rottyantottam meg, azt kellett kicserélni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny végére sikerült feljönnünk a negyedik helyre. Az utolsó gyorsasági előtt már nagy volt az előnyünk és a hátrányunk is, nem akartam kockáztatni, óvatosabban jöttünk le. 15 másodperccel mentünk rosszabbat, mint az előző körben. 

A beíróban láttam, hogy Zippónak gondja lehetett, mert végül csak 11 másodperccel vert meg. Ha egy kicsit jobban nyomom, akkor lehetett volna teljes magyar dobogó, de így is nagyon élveztük a versenyt. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Köszönöm mindenkinek, aki segített és szurkolt. Győrben találkozunk.“

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax