Fodor nyert, Menya kibicelt

gokartbajnokságot. Fodor Géza az olaszországi Jesolóban tartott szezonnyitón a Max Masters kategóriában a pole-pozícióból indulva az elődöntőt és a döntőt is megnyerte. A DD2 Mastersben az előfutamban második, a döntőben negyedik lett. Az MHH Team eredeti tervei szerint az Országos Ralibajnokságban is szereplő Krózser Menyhért is indult volna Max Masters kategóriában, ám a raliszereplés miatt nem tudott elegendő időt szánni a felkészülésre, ezért a szezonnyitón inkább Fodort segítette. Így is volt munkája bőven.

IMG_0683 (Large)

Fodor Géza: – Csodálatos, eredményes, tanulságos hétvégénk volt. Három héttel ezelőtt indultam Jesolóban a szlovén bajnokság futamán, ami nagyon hasznos volt. A pálya vonalvezetését szerintem gyorsan meg kell tanulni, erre nem kell egy külön hétvége, viszont hogy a pálya milyen ütemben gumizódik egy hirtelen eső után, az milyen gyorsan szárad fel, hogyan kell beosztani a gumikat, ezt csak akkor tudod, ha már van személyes tapasztalatod. A teszt versenyen ugyanezeket átéltük.

A legnagyobb tanulsága a pénteki napunknak volt. A verseny előtt nagyon sokat dolgoztunk a gokarton, a kamionunk berendezésén, én a saját munkámmal is elfoglalt voltam, ezért nagyon fáradtan estem be a versenyre. Pénteken csak kóvályogtam a pályán, még egy kerítést is lebontottam, a gokart hol túlkormányzott volt, hol alulkormányzott… Este sikerült korán lefeküdnöm és szombat reggel egy egészen más Fodor Géza ébredt fel, innentől kezdve minden rendben ment. A gyors regenerálódásért külön köszönet fizikai felkészítőmnek Japannek.

A Max Masters időmérőjét még slickkel nyertem meg, az elődöntő előtt esett az eső, de már száradt a pálya. Mi a három héttel korábban szerzett tapasztalatunk alapján slick gumit raktunk fel. A második kanyar után visszaestem a negyedik helyre, de nyugodt maradtam, ami rám nem nagyon jellemző. A hatodik körre sikerült feljönnöm az első helyre és megnyertem az elődöntőt. A döntőben az első helyről rajtoltam és végig vezetve megnyertem.

IMG_0621 (Large)

A DD2 Mastersban az időmérő vizes pályán zajlott, ahol második lettem. Az elődöntőt vezettem, de elkövettem egy hibát, a kerékvetőn váltottam és nem raktam be fokozatba. Csak egy pillanatra torpant meg a gokartom, de ez elég volt ahhoz, hogy megelőzzenek, így második lettem. A döntőben elsőnek futottam be, de kaptam egy tíz másodperces büntetést sárga zászló alatti előzés miatt. Sajnos nem láttam a zászlót, de még a feloldó zöld zászlót sem. Az én hibám volt. Ezzel a negyedik helyre estem vissza.

Összességében elégedett vagyok a csapatunk teljesítményével. A szerelőim Litomiczky Zoltán és Kurgyis Róbert a csapatvezetőm Kovács István, a tanácsadónk Ben George és Menya is nagyon jó munkát végeztek. Itt volt a versenyen az edzőm, Csicsi is, aki egy másik versenyzővel viszi végig a szezont, de nekem is sok hasznos tanácsot adott. Köszönet az egész Hargitai Racingnek!

IMG_0586 (Large)

Krózser Menya: – Úgy terveztem, hogy én is indulok Jesolóban a Max Mastersben, de a raliszezonunk összeállítása annyira lekötött, hogy a gokartomat még ki sem tudtam próbálni. Fizikálisan is más felkészültséget igényel egy gokartverseny, erre is szeretnék rákészülni. Annak nem láttam értelmét, hogy csak körözzek, ha rajthoz állok, akkor versenyezni szeretnék, és ugyanolyan komolyan veszem a gokartot is, mint a ralit.

Így viszont tudtam segíteni Gézának. A gokart szakágban ő az első számú versenyzőnk, és talán jobb is volt, hogy a szezonnyitón a pálya széléről láttam őt. Így is nagyon sok feladatom volt, szervezés, figyelni, mikor megyünk be, mi történik a pályán, mikor kezd esni az eső, milyen gumit rakjunk fel, mivel lehetünk gyorsabbak. Mivel Géza két kategóriában is indult, reggeltől estig egyfolytában pörögtünk, de az eredményre mindannyian büszkék lehetünk.

IMG_1480 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei
március 23. Jesolo, szlovén gokart-bajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters 2. helyezés
március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
április 13. Jesolo, magyar gokart-bajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága
április 11-13.            OB, CEE           Jesolo, Olaszország
április 25-27.            OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
május 16-18.            OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
június 20-22.            OB, CEE           Pannonia-ring, Ostffyasszonyfa
július 25-27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
augusztus 29-31.      OB, osztrák     Dunaszerdahely, Szlovákia
szeptember 19-21.   OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
október 10-12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria
*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally&Kart Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Zsírpapa Zsír versenyen indult, de tényleg!

Váratlanul állt rajthoz Zsírpapa és az Öreglány Kunmadarason, az Intercars Rallysprinten. Meszes mindent belehajigált a tárcsába, de kaptak kávét, sütit és egy bónuszkört is, úgyhogy baromi jól érezték magukat. 

„Annyira jó verseny volt, hogy nem hiszed el, de tényleg! – kezdte Zsírpapa a beszámolót. – 160 induló volt, egy nap alatt betelt a nevezés. Nekem a harmadik nap jutott eszembe, hogy felhívom a rendezőt, lemennénk a fiúkkal egyet bohóckodni, tudod, hogy vigyem a szerelőimet. Azt mondja, betelt a nevezés, de tudod mit papa? Meghívlak benneteket. Na így mentünk le. Képzeld el, nevezést sem kellett fizetnünk, tényleg vendégek voltunk. 

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

De hallod, olyan jó társaságba kerültünk. Jöttek a fiatalok, hogy szia papa, szia papa! Mintha mindig itt mentünk volna. Volt helyünk a szervizben, mindenki jól érezte magát, sütött, főzött. Szabó Attila szervizelt mellettünk, tőlük kaptunk kávét, mert azt persze elfelejtettünk vinni. Zsocáék voltak a másik oldalon, ők hozták a sütit.

Nálunk Meszes szokott ilyenkor főzni, de most sütött. Levittük a tárcsát, abba hajigált bele mindent, debrecenit, császárszalonnát, kolozsváriszalonnát, grillkolbászt, meg vittünk egy fél zöldségest is, hogy senki ne maradjon éhen. 

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

A pálya, figyelj ide, tök frankó volt. Nyolc kilométer, fel tudtál váltani negyedikbe, ötödikbe. Volt benne szlalom rész is, de pont annyi, hogy az ember elviselje. A szerelő srácok, Deme Zsolti, Hosszú Laci, Rauth Tibi mind fülig érő szájjal szálltak ki. Ott volt velünk Lipi is, de ő nem akart beülni. 

Na de várjál! Még nem a szponzorokat akarom mondani, azt majd később. Ott vagyunk a harmadik kör rajtjában, megköszöntem a sportbírónak a munkáját, meg hogy itt lehettünk.

Lejöttünk a gyorsról, integetnek, hogy álljak meg. Megállok, azt mondja a srác, most telefonáltak a rajtból, ha akarok mehetek még egyet. Na, gyorsan visszamentem Norbikáért – az ő anyukája hozta a sütit –, mert kérdezte, hogy egyszer majd beülhetne-e. Mondtam neki, most van az egyszer, úgyhogy őt is vittem. 

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Na most elmondom a szponzorokat: köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek, hogy támogatnak. Nélkülük nem tudnék versenyezni, ilyen jó csapatom sem lenne és a szerelőket sem tudtam volna most vinni. 

Köszönöm a rendezőknek, a sportbíróknak, mindenkinek, aki ezt a versenyt összerakta, a versenyzőtársaknak, a szurkolóknak, hogy ilyen jó hangulatot teremtettek. Nagyon jól éreztük magunkat. Üzenem mindenkinek, ha jó versenyen akar indulni, vagy szurkolni ide jöjjön, mert ez nagyon zsír volt.

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Legközelebb historicon találkozunk, mert Wirtmann-nak már a múltkor is megígértem, hogy jól elverem. Addig vigyázzatok magatokra! Puszi a csajoknak!“