Fodor nyert, Menya kibicelt

gokartbajnokságot. Fodor Géza az olaszországi Jesolóban tartott szezonnyitón a Max Masters kategóriában a pole-pozícióból indulva az elődöntőt és a döntőt is megnyerte. A DD2 Mastersben az előfutamban második, a döntőben negyedik lett. Az MHH Team eredeti tervei szerint az Országos Ralibajnokságban is szereplő Krózser Menyhért is indult volna Max Masters kategóriában, ám a raliszereplés miatt nem tudott elegendő időt szánni a felkészülésre, ezért a szezonnyitón inkább Fodort segítette. Így is volt munkája bőven.

IMG_0683 (Large)

Fodor Géza: – Csodálatos, eredményes, tanulságos hétvégénk volt. Három héttel ezelőtt indultam Jesolóban a szlovén bajnokság futamán, ami nagyon hasznos volt. A pálya vonalvezetését szerintem gyorsan meg kell tanulni, erre nem kell egy külön hétvége, viszont hogy a pálya milyen ütemben gumizódik egy hirtelen eső után, az milyen gyorsan szárad fel, hogyan kell beosztani a gumikat, ezt csak akkor tudod, ha már van személyes tapasztalatod. A teszt versenyen ugyanezeket átéltük.

A legnagyobb tanulsága a pénteki napunknak volt. A verseny előtt nagyon sokat dolgoztunk a gokarton, a kamionunk berendezésén, én a saját munkámmal is elfoglalt voltam, ezért nagyon fáradtan estem be a versenyre. Pénteken csak kóvályogtam a pályán, még egy kerítést is lebontottam, a gokart hol túlkormányzott volt, hol alulkormányzott… Este sikerült korán lefeküdnöm és szombat reggel egy egészen más Fodor Géza ébredt fel, innentől kezdve minden rendben ment. A gyors regenerálódásért külön köszönet fizikai felkészítőmnek Japannek.

A Max Masters időmérőjét még slickkel nyertem meg, az elődöntő előtt esett az eső, de már száradt a pálya. Mi a három héttel korábban szerzett tapasztalatunk alapján slick gumit raktunk fel. A második kanyar után visszaestem a negyedik helyre, de nyugodt maradtam, ami rám nem nagyon jellemző. A hatodik körre sikerült feljönnöm az első helyre és megnyertem az elődöntőt. A döntőben az első helyről rajtoltam és végig vezetve megnyertem.

IMG_0621 (Large)

A DD2 Mastersban az időmérő vizes pályán zajlott, ahol második lettem. Az elődöntőt vezettem, de elkövettem egy hibát, a kerékvetőn váltottam és nem raktam be fokozatba. Csak egy pillanatra torpant meg a gokartom, de ez elég volt ahhoz, hogy megelőzzenek, így második lettem. A döntőben elsőnek futottam be, de kaptam egy tíz másodperces büntetést sárga zászló alatti előzés miatt. Sajnos nem láttam a zászlót, de még a feloldó zöld zászlót sem. Az én hibám volt. Ezzel a negyedik helyre estem vissza.

Összességében elégedett vagyok a csapatunk teljesítményével. A szerelőim Litomiczky Zoltán és Kurgyis Róbert a csapatvezetőm Kovács István, a tanácsadónk Ben George és Menya is nagyon jó munkát végeztek. Itt volt a versenyen az edzőm, Csicsi is, aki egy másik versenyzővel viszi végig a szezont, de nekem is sok hasznos tanácsot adott. Köszönet az egész Hargitai Racingnek!

IMG_0586 (Large)

Krózser Menya: – Úgy terveztem, hogy én is indulok Jesolóban a Max Mastersben, de a raliszezonunk összeállítása annyira lekötött, hogy a gokartomat még ki sem tudtam próbálni. Fizikálisan is más felkészültséget igényel egy gokartverseny, erre is szeretnék rákészülni. Annak nem láttam értelmét, hogy csak körözzek, ha rajthoz állok, akkor versenyezni szeretnék, és ugyanolyan komolyan veszem a gokartot is, mint a ralit.

Így viszont tudtam segíteni Gézának. A gokart szakágban ő az első számú versenyzőnk, és talán jobb is volt, hogy a szezonnyitón a pálya széléről láttam őt. Így is nagyon sok feladatom volt, szervezés, figyelni, mikor megyünk be, mi történik a pályán, mikor kezd esni az eső, milyen gumit rakjunk fel, mivel lehetünk gyorsabbak. Mivel Géza két kategóriában is indult, reggeltől estig egyfolytában pörögtünk, de az eredményre mindannyian büszkék lehetünk.

IMG_1480 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei
március 23. Jesolo, szlovén gokart-bajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters 2. helyezés
március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
április 13. Jesolo, magyar gokart-bajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága
április 11-13.            OB, CEE           Jesolo, Olaszország
április 25-27.            OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
május 16-18.            OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
június 20-22.            OB, CEE           Pannonia-ring, Ostffyasszonyfa
július 25-27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
augusztus 29-31.      OB, osztrák     Dunaszerdahely, Szlovákia
szeptember 19-21.   OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
október 10-12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria
*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally&Kart Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.