Fodor nyert, Menya kibicelt

gokartbajnokságot. Fodor Géza az olaszországi Jesolóban tartott szezonnyitón a Max Masters kategóriában a pole-pozícióból indulva az elődöntőt és a döntőt is megnyerte. A DD2 Mastersben az előfutamban második, a döntőben negyedik lett. Az MHH Team eredeti tervei szerint az Országos Ralibajnokságban is szereplő Krózser Menyhért is indult volna Max Masters kategóriában, ám a raliszereplés miatt nem tudott elegendő időt szánni a felkészülésre, ezért a szezonnyitón inkább Fodort segítette. Így is volt munkája bőven.

IMG_0683 (Large)

Fodor Géza: – Csodálatos, eredményes, tanulságos hétvégénk volt. Három héttel ezelőtt indultam Jesolóban a szlovén bajnokság futamán, ami nagyon hasznos volt. A pálya vonalvezetését szerintem gyorsan meg kell tanulni, erre nem kell egy külön hétvége, viszont hogy a pálya milyen ütemben gumizódik egy hirtelen eső után, az milyen gyorsan szárad fel, hogyan kell beosztani a gumikat, ezt csak akkor tudod, ha már van személyes tapasztalatod. A teszt versenyen ugyanezeket átéltük.

A legnagyobb tanulsága a pénteki napunknak volt. A verseny előtt nagyon sokat dolgoztunk a gokarton, a kamionunk berendezésén, én a saját munkámmal is elfoglalt voltam, ezért nagyon fáradtan estem be a versenyre. Pénteken csak kóvályogtam a pályán, még egy kerítést is lebontottam, a gokart hol túlkormányzott volt, hol alulkormányzott… Este sikerült korán lefeküdnöm és szombat reggel egy egészen más Fodor Géza ébredt fel, innentől kezdve minden rendben ment. A gyors regenerálódásért külön köszönet fizikai felkészítőmnek Japannek.

A Max Masters időmérőjét még slickkel nyertem meg, az elődöntő előtt esett az eső, de már száradt a pálya. Mi a három héttel korábban szerzett tapasztalatunk alapján slick gumit raktunk fel. A második kanyar után visszaestem a negyedik helyre, de nyugodt maradtam, ami rám nem nagyon jellemző. A hatodik körre sikerült feljönnöm az első helyre és megnyertem az elődöntőt. A döntőben az első helyről rajtoltam és végig vezetve megnyertem.

IMG_0621 (Large)

A DD2 Mastersban az időmérő vizes pályán zajlott, ahol második lettem. Az elődöntőt vezettem, de elkövettem egy hibát, a kerékvetőn váltottam és nem raktam be fokozatba. Csak egy pillanatra torpant meg a gokartom, de ez elég volt ahhoz, hogy megelőzzenek, így második lettem. A döntőben elsőnek futottam be, de kaptam egy tíz másodperces büntetést sárga zászló alatti előzés miatt. Sajnos nem láttam a zászlót, de még a feloldó zöld zászlót sem. Az én hibám volt. Ezzel a negyedik helyre estem vissza.

Összességében elégedett vagyok a csapatunk teljesítményével. A szerelőim Litomiczky Zoltán és Kurgyis Róbert a csapatvezetőm Kovács István, a tanácsadónk Ben George és Menya is nagyon jó munkát végeztek. Itt volt a versenyen az edzőm, Csicsi is, aki egy másik versenyzővel viszi végig a szezont, de nekem is sok hasznos tanácsot adott. Köszönet az egész Hargitai Racingnek!

IMG_0586 (Large)

Krózser Menya: – Úgy terveztem, hogy én is indulok Jesolóban a Max Mastersben, de a raliszezonunk összeállítása annyira lekötött, hogy a gokartomat még ki sem tudtam próbálni. Fizikálisan is más felkészültséget igényel egy gokartverseny, erre is szeretnék rákészülni. Annak nem láttam értelmét, hogy csak körözzek, ha rajthoz állok, akkor versenyezni szeretnék, és ugyanolyan komolyan veszem a gokartot is, mint a ralit.

Így viszont tudtam segíteni Gézának. A gokart szakágban ő az első számú versenyzőnk, és talán jobb is volt, hogy a szezonnyitón a pálya széléről láttam őt. Így is nagyon sok feladatom volt, szervezés, figyelni, mikor megyünk be, mi történik a pályán, mikor kezd esni az eső, milyen gumit rakjunk fel, mivel lehetünk gyorsabbak. Mivel Géza két kategóriában is indult, reggeltől estig egyfolytában pörögtünk, de az eredményre mindannyian büszkék lehetünk.

IMG_1480 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei
március 23. Jesolo, szlovén gokart-bajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters 2. helyezés
március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
április 13. Jesolo, magyar gokart-bajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága
április 11-13.            OB, CEE           Jesolo, Olaszország
április 25-27.            OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
május 16-18.            OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
június 20-22.            OB, CEE           Pannonia-ring, Ostffyasszonyfa
július 25-27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
augusztus 29-31.      OB, osztrák     Dunaszerdahely, Szlovákia
szeptember 19-21.   OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
október 10-12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria
*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally&Kart Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.