Fogasy 51 pont előnnyel vezeti a Mitropa Kupát

Nova Goricia Rali, 2018. szeptember 12.

Nagyon nehéz versenyen a Mitropa Kupa második és az abszolút értékelés hetedik helyét szerezte meg Fogasy Gergely és Berendi Dávid Peugeot 208 T16-tal a szlovéniai Nova Goricia Ralin. Ezzel a Mitropa Kupában, két futammal a szezon vége előtt 51 pontra növelték az előnyüket az élen.

„Nagyon szerettünk volna nyerni, mert akkor már itt megszerezhettük volna a bajnoki címet – mondta Fogasy. – A verseny előtti hét nagyon nehéz volt a számomra, ezért mentálisan nem voltam a csúcson. Egyszer megforogtunk, ugyanúgy beestünk a fák közé, mint a Baranya Kupán.

Az első nap végén pedig elkövettem egy apró hibát, lecsúsztunk az ívről és elütöttünk egy fotóst, aki nagyon rossz helyen, a szalagon belül, a pályán állt. Természetesen megálltunk, de szerencsére nem sérült meg, így folytathattuk a versenyt.

Estére szellemileg annyira kimerültem, hogy haza is akartam jönni, nem akartam így versenyezni. A csapat azonban mellettem állt – amit ezúton is köszönök nekik –, és végül úgy döntöttem, hogy ha az éjszaka sikerül kialudnom magam, akkor másnap folytatom. Így is lett.

Az utolsó gyorsasági előtt 4,3 másodperc hátránnyal álltunk a Mitropa értékelés második helyén. Egy 4,6 km-es pálya volt hátra, amin meg akartuk nyerni a versenyt. Ezért kockáztattunk, minden felesleges dolgot kiraktunk az autóból, így pótkereket sem vittünk magunkkal.

Megnyertük az utolsó szakaszt és 0,8 másodperc előnnyel megnyertük a Mitropa értékelést. Ezzel a bajnoki cím is meglett volna. Azonban kaptunk 30 másodperc büntetést, amiért nem volt pótkerék az autóban. A szabályok szerint – mint utólag számunkra is kiderült –, az R5-ös autóban mindig kell lennie pótkeréknek, míg az R2-esekből ki lehet hagyni.

A büntetés után másodikok lettünk, 51 pontra növeltük az előnyünket, de még nem nyertük meg a bajnokságot.

Összességében jó kemény verseny volt, nagyon megdolgoztunk minden pontért.“

Mitropa Kupa állása hét futam után

  • 1. Fogasy Gergely 344 pont
  • 2. Hermann Gassner 293 pont
  • 3. Lovász Pál 189 pont
  • 4. Manuel Kössler 182 pont
  • 5. Aleks Humar 160 pont
  • 6. Stefan Göttig 156 pont
  • 7. Várkonyi Szabolcs 135 pont
  • 8. Martin Kainz 122 pont
  • 9. Klausz Kristóf 115 pont
  • 10. Thomas Wallenwein 111 pont

Mitropa Kupa 2018 statisztika

Verseny győztesek

Fogasy Gergely 4, Hermann Gassner jr 1, Manuel Kössler 1, Lovász Pál 1

Gyorsasági szakasz győztesek

Fogasy Gergely 44, Hermann Gassner sen. 14, Hermann Gassner jr. 7, Lovász Pál 6, Manuel Kössler 4, Puskádi János 2, Aleks Humar 2, Stefan Göttig 1

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely
  • Baranya Kupa: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 4. hely
  • Nova Goricia Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)
Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.