Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg.

A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén is így volt, éjszaka még hó is esett a hegyekben, ami reggelre elolvad, az első nap azonban így is esős volt, a pályák pedig meglehetősen felemásan száradtak fel.

A Mitropa Kupa bajnoki címvédő párosa az idei első futamon kiesett, ezért a legfontosabb volt számukra, hogy a teljes távot teljesítsék, minél több tapasztalatot szerezzenek a Fiesta R5-ről és hogy feliratkozzanak a pontszerzők közé. Ez sikerült, és miután Fogasy az utolsó gyorsaságin jól magára ijesztett, még nagyobb volt az öröm a céldobogón.

„Nagyon nehéz, de nagyon jó verseny volt – lelkendezett Fogasy. – Tavaly indultuk a Lavanttal Ralin, de az elmúlt nyolc évben az volt az egyetlen száraz verseny. Az idén viszont esett. Nedves körülmények között nem volt pályaismeretünk, ami nagyon hiányzott.

Voltak olyan szakaszok, ahol nyitott, széles úton ötödik teli gázon lobogtunk már felszáradt pályán, aztán befordultunk a szűk erdei útra, ott még mindig száraz volt a pálya, majd egyszer csak ráfutottunk egy nyálas, vizes részre, ami annyira csúszott, hogy hihetetlen.

Nem volt egyszerű verseny, de nagyon élveztük. Sokat tanultam a Fiestáról, amivel ez volt az első teljes versenyünk és egyre jobban tetszik az autó.

Az utolsó gyorsaságin eltaláltunk egy szalmabálát, ami után elment a kormány szervó – az elektronika letiltott. A gyorsaságin újraindítottuk az autót, hátha visszajön, de nem jött, így szervó nélkül teljesítettük a szakaszt. Persze etapon, egy újbóli újraindítás után már működött.

Elég sokat birkóztam az autóval, a (Mitropa Kupa) negyedik helyezett, Gassner utol is ért minket, akit sikerült úgy elengedni, hogy nem veszített vele időt. Ezt sportszerűen meg is köszönte.

A harmadik helyünket így is sikerült megtartani. Fantasztikusan jó verseny volt, igazi kihívás a teljesítése és nagyon örülünk a harmadik helyünknek.“

A Fogasy-Berendi páros 2019-es eredményei

  • Rebenland Rali (Ausztria): kiestek
  • Lavanttal Rali (Ausztria): Mitropa Kupa 3., abszolút 8.

A Mitropa Kupa 2019-es versenynaptára

  • március 15–16. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 5–6. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 3–4. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 24–25. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 5–6. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 2–3. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 19–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 27–28. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 18–19. 3-Städte Rali (Németország)
Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“