Fogasy és Berendi Mitropa Kupa bajnokok

Fogasy Gergely és Berendi Dávid nyerte a 2018-as Mitropa Kupát. Az 1965 óta kiírt bajnokságban ezzel olyan nevek mellé kerültek, mint Sandro Munari, Armin Schwarz, Franz Wittmann vagy a tavalyi bajnok Hideg Krisztián.

A Peugeot 208 T16-tal versenyző páros az idén hét Mitropa Kupa futamon állt rajthoz, amelyen négy győzelemet és két második helyet szerzett, de 44 gyorsasági szakasz győzelmével is messze a mezőny legeredményesebbje.

A bajnoki cím a Citta di Bassano Ralin dőlt el, amelyet Fogasyék előretervezetten kihagytak. Itt legnagyobb ellenfelük, a hétszeres Mitropa Kupa bajnok Hermann Gassner sr. nem tudott annyi pontot gyűjteni, hogy a szezonzáró 3-Städte Ralira megőrizze matematikai esélyét a bajnoki címre.

„Kicsit furcsa volt úgy megnyerni a bajnokságot, hogy szombaton este otthon ültünk és Dáviddal telefonon gratuláltunk egymásnak – mondta Fogasy Gergely. – Amikor a versenynaptárunk őszi futamait állítottuk össze, akkor már láttuk, hogy egyéb elfoglaltságunk miatt nem tudunk rajthoz állni Bassanóban. Ezért is szerettük volna már ez előző futamon, a Nova Goricia Ralin eldönteni a bajnoki címét, de ez akkor nem sikerült, most viszont igen.

Nagyon nagy dolognak érzem, hogy egy ilyen komoly múlttal rendelkező nemzetközi sorozatban a mi nevünk is odakerült a bajnokok közé. Nehéz futamokon, nehéz ellenfelekkel küzdöttünk meg, de Dáviddal nagyon élveztük a versenyzést. A raliban mindig tudsz tanulni, ez a külföldi versenyeken hatványozottan igaz, mi is sokat tanultunk az idén, remélem, hogy a tapasztalatainkat még sokat tudjuk hasznosítani.“

Berendi Dávid is hasonlóan vélekedik, ő az eredmény mellett a Mitorpa Kupa jó hangulatát emelte ki:

„Gergővel nyertünk már bajnokságot, de az idén nagyon sok új dolog történt velünk: először nyertünk kategóriát, először álltunk dobogón abszolút értékelésben és először lettünk bajnokok egy nagyon rangos nemzetközi sorozatban.

Sok sikerélményünk volt az idén, szép helyeken versenyeztünk, aki nem tapasztalta még meg, annak nehéz elmondani, mennyire jó külföldön versenyezni, mennyire jó a Mitropa Kupa családjához tartozni, az ellenfelekkel egy közös vacsorán részt venni.

Büszkék vagyunk erre a bajnoki címre, és Gergővel közösen nagyon köszönjük a csapatnak az egész éves alázatos munkát valamint a támogatóknak, hogy hittek bennünk.“

Mitropa Kupa állása nyolc futam után

  • 1. Fogasy Gergely 344 pont
  • 2. Hermann Gassner 299 pont
  • 3. Manuel Kössler 225 pont
  • 4. Lovász Pál 189 pont
  • 5. Aleks Humar 160 pont
  • 6. Stefan Göttig 156 pont
  • 7. Thomas Wallenwein 154 pont
  • 8. Martin Kainz 150 pont
  • 9. Kanyik Antal 137
  • 10. Várkonyi Szabolcs 135 pont

Mitropa Kupa 2018 statisztika

Verseny győztesek

Fogasy Gergely 4, Manuel Kössler 2, Hermann Gassner jr 1, Lovász Pál 1

Gyorsasági szakasz győztesek

Fogasy Gergely 44, Hermann Gassner sen. 15, Manuel Kössler 11, Hermann Gassner jr. 7, Lovász Pál 6, Puskádi János 2, Aleks Humar 2, Stefan Göttig 1

Mitropa Kupa bajnokok

  • 1965. Romberg A Austin Cooper
  • 1966. Arnaldo Cavallari I Alfa Romeo GTA
  • 1967. Gerhard Tusch A Renault 8 Gordini
  • 1968. Wilfried Gass D Porsche 911 T
  • 1969. Günther Wallrabenstein D BMW 2002 ti
  • 1970. Wilfried Gass D Porsche 911 S
  • 1971. Sandro Munari I Lancia Fulvia 1.6 Coupé HF
  • 1972. Raffaele Pinto I Fiat 124 Spider
  • 1973. Horst Rack D Porsche 911 S
  • 1974. Horst Rack D Porsche 911 Carrera RS
  • 1975. Vanni Tacchini I Fiat 124 Abarth
  • 1976. Franz Wittmann A Opel Kadett, BMW 2002 t
  • 1977. Franz Wittmann A Opel Kadett GT/E
  • 1978. Vanni Fusaro I Fiat 131 Abarth
  • 1979. Luigi Battistolli I Fiat 131 Abarth
  • 1980. Fritz Unterbuchberger D Opel Ascona i2000
  • 1981. Mario Aldo Pasetti I Fiat 131 Abarth
  • 1982. Franco Corradin I Fiat 131 Abarth
  • 1983. Franco Ceccato I Fiat 131 Abarth
  • 1984. Matthias Moosleitner D Opel Manta 400
  • 1985. Matthias Moosleitner D Opel Manta 400
  • 1986. Armin Schwarz D Audi 80 Quattro, MG Metro
  • 1987. Jiří Sedlář CZ Škoda 130 LR
  • 1988. Andreas Wetzelsperger D BMW E30 M3
  • 1989. Matthias Moosleitner D BMW E30 M3
  • 1990. Matthias Moosleitner D BMW E30 M3
  • 1991. Matthias Moosleitner D BMW E30 M3
  • 1992. Wolfgang Weber D BMW E30 M3
  • 1993. Markus Kipple D Nissan Sunny GTI-R
  • 1994. Gianmarino Zenere I Ford Escort RS Cosworth
  • 1995. Wolfgang Weber D Ford Escort RS Cosworth
  • 1996. Claudio De Cecco I Subaru Impreza 555
  • 1997. Lothar Ammelounx D Ford Escort RS Cosworth
  • 1998. Anton Werner D Mitsubishi Lancer Evo VI
  • 1999. Ezio Soppa I Lancia Delta HF Integrale
  • 2000. Matthias Moosleitner D Mitsubishi Lancer Evo VI
  • 2001. Hermann Gassner Sr. D Proton Pert, Mitsubishi
  • 2002. Pier Lorenzo Zanchi I Toyota Corolla WRC, Lancia Delta
  • 2003. Ruben Zeltner D Mitsubishi Lancer Evo VI/VII
  • 2004. Claudio De Cecco I Peugeot 206 WRC, Subaru
  • 2005. Claudio De Cecco I Peugeot 206 WRC, Subaru
  • 2006. Jiří Tošovský CZ Mitsubishi Lancer Evo VII/VIII
  • 2007. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 2008. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX/X
  • 2009. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX/X
  • 2010. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX/X
  • 2011. Asja Zupanc SLO Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 2012. Bernd Zanon I Renault Clio S1600
  • 2013. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo X
  • 2014. Manuel Kössler D Subaru Impreza STi
  • 2015. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo X
  • 2016. Hideg Krisztián H Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 2017. Hideg Krisztián H Mitsubishi, Ford R5, Škoda R5
  • 2018. Fogasy Gergely H Peugeot 208 T16

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely
  • Baranya Kupa: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 4. hely
  • Nova Goricia Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)
Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program