Fogasy és Berendi Mitropa Kupa bajnokok

Fogasy Gergely és Berendi Dávid nyerte a 2018-as Mitropa Kupát. Az 1965 óta kiírt bajnokságban ezzel olyan nevek mellé kerültek, mint Sandro Munari, Armin Schwarz, Franz Wittmann vagy a tavalyi bajnok Hideg Krisztián.

A Peugeot 208 T16-tal versenyző páros az idén hét Mitropa Kupa futamon állt rajthoz, amelyen négy győzelemet és két második helyet szerzett, de 44 gyorsasági szakasz győzelmével is messze a mezőny legeredményesebbje.

A bajnoki cím a Citta di Bassano Ralin dőlt el, amelyet Fogasyék előretervezetten kihagytak. Itt legnagyobb ellenfelük, a hétszeres Mitropa Kupa bajnok Hermann Gassner sr. nem tudott annyi pontot gyűjteni, hogy a szezonzáró 3-Städte Ralira megőrizze matematikai esélyét a bajnoki címre.

„Kicsit furcsa volt úgy megnyerni a bajnokságot, hogy szombaton este otthon ültünk és Dáviddal telefonon gratuláltunk egymásnak – mondta Fogasy Gergely. – Amikor a versenynaptárunk őszi futamait állítottuk össze, akkor már láttuk, hogy egyéb elfoglaltságunk miatt nem tudunk rajthoz állni Bassanóban. Ezért is szerettük volna már ez előző futamon, a Nova Goricia Ralin eldönteni a bajnoki címét, de ez akkor nem sikerült, most viszont igen.

Nagyon nagy dolognak érzem, hogy egy ilyen komoly múlttal rendelkező nemzetközi sorozatban a mi nevünk is odakerült a bajnokok közé. Nehéz futamokon, nehéz ellenfelekkel küzdöttünk meg, de Dáviddal nagyon élveztük a versenyzést. A raliban mindig tudsz tanulni, ez a külföldi versenyeken hatványozottan igaz, mi is sokat tanultunk az idén, remélem, hogy a tapasztalatainkat még sokat tudjuk hasznosítani.“

Berendi Dávid is hasonlóan vélekedik, ő az eredmény mellett a Mitorpa Kupa jó hangulatát emelte ki:

„Gergővel nyertünk már bajnokságot, de az idén nagyon sok új dolog történt velünk: először nyertünk kategóriát, először álltunk dobogón abszolút értékelésben és először lettünk bajnokok egy nagyon rangos nemzetközi sorozatban.

Sok sikerélményünk volt az idén, szép helyeken versenyeztünk, aki nem tapasztalta még meg, annak nehéz elmondani, mennyire jó külföldön versenyezni, mennyire jó a Mitropa Kupa családjához tartozni, az ellenfelekkel egy közös vacsorán részt venni.

Büszkék vagyunk erre a bajnoki címre, és Gergővel közösen nagyon köszönjük a csapatnak az egész éves alázatos munkát valamint a támogatóknak, hogy hittek bennünk.“

Mitropa Kupa állása nyolc futam után

  • 1. Fogasy Gergely 344 pont
  • 2. Hermann Gassner 299 pont
  • 3. Manuel Kössler 225 pont
  • 4. Lovász Pál 189 pont
  • 5. Aleks Humar 160 pont
  • 6. Stefan Göttig 156 pont
  • 7. Thomas Wallenwein 154 pont
  • 8. Martin Kainz 150 pont
  • 9. Kanyik Antal 137
  • 10. Várkonyi Szabolcs 135 pont

Mitropa Kupa 2018 statisztika

Verseny győztesek

Fogasy Gergely 4, Manuel Kössler 2, Hermann Gassner jr 1, Lovász Pál 1

Gyorsasági szakasz győztesek

Fogasy Gergely 44, Hermann Gassner sen. 15, Manuel Kössler 11, Hermann Gassner jr. 7, Lovász Pál 6, Puskádi János 2, Aleks Humar 2, Stefan Göttig 1

Mitropa Kupa bajnokok

  • 1965. Romberg A Austin Cooper
  • 1966. Arnaldo Cavallari I Alfa Romeo GTA
  • 1967. Gerhard Tusch A Renault 8 Gordini
  • 1968. Wilfried Gass D Porsche 911 T
  • 1969. Günther Wallrabenstein D BMW 2002 ti
  • 1970. Wilfried Gass D Porsche 911 S
  • 1971. Sandro Munari I Lancia Fulvia 1.6 Coupé HF
  • 1972. Raffaele Pinto I Fiat 124 Spider
  • 1973. Horst Rack D Porsche 911 S
  • 1974. Horst Rack D Porsche 911 Carrera RS
  • 1975. Vanni Tacchini I Fiat 124 Abarth
  • 1976. Franz Wittmann A Opel Kadett, BMW 2002 t
  • 1977. Franz Wittmann A Opel Kadett GT/E
  • 1978. Vanni Fusaro I Fiat 131 Abarth
  • 1979. Luigi Battistolli I Fiat 131 Abarth
  • 1980. Fritz Unterbuchberger D Opel Ascona i2000
  • 1981. Mario Aldo Pasetti I Fiat 131 Abarth
  • 1982. Franco Corradin I Fiat 131 Abarth
  • 1983. Franco Ceccato I Fiat 131 Abarth
  • 1984. Matthias Moosleitner D Opel Manta 400
  • 1985. Matthias Moosleitner D Opel Manta 400
  • 1986. Armin Schwarz D Audi 80 Quattro, MG Metro
  • 1987. Jiří Sedlář CZ Škoda 130 LR
  • 1988. Andreas Wetzelsperger D BMW E30 M3
  • 1989. Matthias Moosleitner D BMW E30 M3
  • 1990. Matthias Moosleitner D BMW E30 M3
  • 1991. Matthias Moosleitner D BMW E30 M3
  • 1992. Wolfgang Weber D BMW E30 M3
  • 1993. Markus Kipple D Nissan Sunny GTI-R
  • 1994. Gianmarino Zenere I Ford Escort RS Cosworth
  • 1995. Wolfgang Weber D Ford Escort RS Cosworth
  • 1996. Claudio De Cecco I Subaru Impreza 555
  • 1997. Lothar Ammelounx D Ford Escort RS Cosworth
  • 1998. Anton Werner D Mitsubishi Lancer Evo VI
  • 1999. Ezio Soppa I Lancia Delta HF Integrale
  • 2000. Matthias Moosleitner D Mitsubishi Lancer Evo VI
  • 2001. Hermann Gassner Sr. D Proton Pert, Mitsubishi
  • 2002. Pier Lorenzo Zanchi I Toyota Corolla WRC, Lancia Delta
  • 2003. Ruben Zeltner D Mitsubishi Lancer Evo VI/VII
  • 2004. Claudio De Cecco I Peugeot 206 WRC, Subaru
  • 2005. Claudio De Cecco I Peugeot 206 WRC, Subaru
  • 2006. Jiří Tošovský CZ Mitsubishi Lancer Evo VII/VIII
  • 2007. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 2008. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX/X
  • 2009. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX/X
  • 2010. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX/X
  • 2011. Asja Zupanc SLO Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 2012. Bernd Zanon I Renault Clio S1600
  • 2013. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo X
  • 2014. Manuel Kössler D Subaru Impreza STi
  • 2015. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo X
  • 2016. Hideg Krisztián H Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 2017. Hideg Krisztián H Mitsubishi, Ford R5, Škoda R5
  • 2018. Fogasy Gergely H Peugeot 208 T16

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely
  • Baranya Kupa: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 4. hely
  • Nova Goricia Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)
Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.