Fogasy és Berendi Mitropa Kupa bajnokok

Fogasy Gergely és Berendi Dávid nyerte a 2018-as Mitropa Kupát. Az 1965 óta kiírt bajnokságban ezzel olyan nevek mellé kerültek, mint Sandro Munari, Armin Schwarz, Franz Wittmann vagy a tavalyi bajnok Hideg Krisztián.

A Peugeot 208 T16-tal versenyző páros az idén hét Mitropa Kupa futamon állt rajthoz, amelyen négy győzelemet és két második helyet szerzett, de 44 gyorsasági szakasz győzelmével is messze a mezőny legeredményesebbje.

A bajnoki cím a Citta di Bassano Ralin dőlt el, amelyet Fogasyék előretervezetten kihagytak. Itt legnagyobb ellenfelük, a hétszeres Mitropa Kupa bajnok Hermann Gassner sr. nem tudott annyi pontot gyűjteni, hogy a szezonzáró 3-Städte Ralira megőrizze matematikai esélyét a bajnoki címre.

„Kicsit furcsa volt úgy megnyerni a bajnokságot, hogy szombaton este otthon ültünk és Dáviddal telefonon gratuláltunk egymásnak – mondta Fogasy Gergely. – Amikor a versenynaptárunk őszi futamait állítottuk össze, akkor már láttuk, hogy egyéb elfoglaltságunk miatt nem tudunk rajthoz állni Bassanóban. Ezért is szerettük volna már ez előző futamon, a Nova Goricia Ralin eldönteni a bajnoki címét, de ez akkor nem sikerült, most viszont igen.

Nagyon nagy dolognak érzem, hogy egy ilyen komoly múlttal rendelkező nemzetközi sorozatban a mi nevünk is odakerült a bajnokok közé. Nehéz futamokon, nehéz ellenfelekkel küzdöttünk meg, de Dáviddal nagyon élveztük a versenyzést. A raliban mindig tudsz tanulni, ez a külföldi versenyeken hatványozottan igaz, mi is sokat tanultunk az idén, remélem, hogy a tapasztalatainkat még sokat tudjuk hasznosítani.“

Berendi Dávid is hasonlóan vélekedik, ő az eredmény mellett a Mitorpa Kupa jó hangulatát emelte ki:

„Gergővel nyertünk már bajnokságot, de az idén nagyon sok új dolog történt velünk: először nyertünk kategóriát, először álltunk dobogón abszolút értékelésben és először lettünk bajnokok egy nagyon rangos nemzetközi sorozatban.

Sok sikerélményünk volt az idén, szép helyeken versenyeztünk, aki nem tapasztalta még meg, annak nehéz elmondani, mennyire jó külföldön versenyezni, mennyire jó a Mitropa Kupa családjához tartozni, az ellenfelekkel egy közös vacsorán részt venni.

Büszkék vagyunk erre a bajnoki címre, és Gergővel közösen nagyon köszönjük a csapatnak az egész éves alázatos munkát valamint a támogatóknak, hogy hittek bennünk.“

Mitropa Kupa állása nyolc futam után

  • 1. Fogasy Gergely 344 pont
  • 2. Hermann Gassner 299 pont
  • 3. Manuel Kössler 225 pont
  • 4. Lovász Pál 189 pont
  • 5. Aleks Humar 160 pont
  • 6. Stefan Göttig 156 pont
  • 7. Thomas Wallenwein 154 pont
  • 8. Martin Kainz 150 pont
  • 9. Kanyik Antal 137
  • 10. Várkonyi Szabolcs 135 pont

Mitropa Kupa 2018 statisztika

Verseny győztesek

Fogasy Gergely 4, Manuel Kössler 2, Hermann Gassner jr 1, Lovász Pál 1

Gyorsasági szakasz győztesek

Fogasy Gergely 44, Hermann Gassner sen. 15, Manuel Kössler 11, Hermann Gassner jr. 7, Lovász Pál 6, Puskádi János 2, Aleks Humar 2, Stefan Göttig 1

Mitropa Kupa bajnokok

  • 1965. Romberg A Austin Cooper
  • 1966. Arnaldo Cavallari I Alfa Romeo GTA
  • 1967. Gerhard Tusch A Renault 8 Gordini
  • 1968. Wilfried Gass D Porsche 911 T
  • 1969. Günther Wallrabenstein D BMW 2002 ti
  • 1970. Wilfried Gass D Porsche 911 S
  • 1971. Sandro Munari I Lancia Fulvia 1.6 Coupé HF
  • 1972. Raffaele Pinto I Fiat 124 Spider
  • 1973. Horst Rack D Porsche 911 S
  • 1974. Horst Rack D Porsche 911 Carrera RS
  • 1975. Vanni Tacchini I Fiat 124 Abarth
  • 1976. Franz Wittmann A Opel Kadett, BMW 2002 t
  • 1977. Franz Wittmann A Opel Kadett GT/E
  • 1978. Vanni Fusaro I Fiat 131 Abarth
  • 1979. Luigi Battistolli I Fiat 131 Abarth
  • 1980. Fritz Unterbuchberger D Opel Ascona i2000
  • 1981. Mario Aldo Pasetti I Fiat 131 Abarth
  • 1982. Franco Corradin I Fiat 131 Abarth
  • 1983. Franco Ceccato I Fiat 131 Abarth
  • 1984. Matthias Moosleitner D Opel Manta 400
  • 1985. Matthias Moosleitner D Opel Manta 400
  • 1986. Armin Schwarz D Audi 80 Quattro, MG Metro
  • 1987. Jiří Sedlář CZ Škoda 130 LR
  • 1988. Andreas Wetzelsperger D BMW E30 M3
  • 1989. Matthias Moosleitner D BMW E30 M3
  • 1990. Matthias Moosleitner D BMW E30 M3
  • 1991. Matthias Moosleitner D BMW E30 M3
  • 1992. Wolfgang Weber D BMW E30 M3
  • 1993. Markus Kipple D Nissan Sunny GTI-R
  • 1994. Gianmarino Zenere I Ford Escort RS Cosworth
  • 1995. Wolfgang Weber D Ford Escort RS Cosworth
  • 1996. Claudio De Cecco I Subaru Impreza 555
  • 1997. Lothar Ammelounx D Ford Escort RS Cosworth
  • 1998. Anton Werner D Mitsubishi Lancer Evo VI
  • 1999. Ezio Soppa I Lancia Delta HF Integrale
  • 2000. Matthias Moosleitner D Mitsubishi Lancer Evo VI
  • 2001. Hermann Gassner Sr. D Proton Pert, Mitsubishi
  • 2002. Pier Lorenzo Zanchi I Toyota Corolla WRC, Lancia Delta
  • 2003. Ruben Zeltner D Mitsubishi Lancer Evo VI/VII
  • 2004. Claudio De Cecco I Peugeot 206 WRC, Subaru
  • 2005. Claudio De Cecco I Peugeot 206 WRC, Subaru
  • 2006. Jiří Tošovský CZ Mitsubishi Lancer Evo VII/VIII
  • 2007. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 2008. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX/X
  • 2009. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX/X
  • 2010. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo IX/X
  • 2011. Asja Zupanc SLO Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 2012. Bernd Zanon I Renault Clio S1600
  • 2013. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo X
  • 2014. Manuel Kössler D Subaru Impreza STi
  • 2015. Hermann Gassner Sr. D Mitsubishi Lancer Evo X
  • 2016. Hideg Krisztián H Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 2017. Hideg Krisztián H Mitsubishi, Ford R5, Škoda R5
  • 2018. Fogasy Gergely H Peugeot 208 T16

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely
  • Baranya Kupa: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 4. hely
  • Nova Goricia Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)
Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.