Fogasy fantasztikus versennyel kezdett

Nehéz, de jóhangulatú versenyen mutatkozott be Fogasy Gergely és Berendi Dávid a Ford Fiesta R5-tel.

Az osztrák Rebenlad Ralin az abszolút hatodik és a Mitropa Kupa második helyén álltak, amikor két szakasszal a vége előtt megforogtak és megsérült a hűtő, ami miatt fel kellett adniuk a versenyt. Az autóval és a pályákon azonban értékes tapasztalatokat szereztek.  

„Fantasztikus verseny volt, minden méterét élveztük, a shake downtól a gyorsaságikig – mondta Fogasy. – A pályaismeret hiánya nagyon érződött. Tavaly a hatodik szakaszon kiestünk, így sok helyen most mentünk először versenytempóban. Több meglepetés is ért minket, megdöbbentően vágják le a pályát ott is, ahol az nem indokolt. Ha jövőre indulunk, akkor biztosan másképp írjuk az itinert.

Két gyorsasági szakasszal a vége előtt az abszolút hatodik és a Mitropa Kupa második helyén álltunk, amivel messze elégedettek lettünk volna. Azonban egy nagyon ártatlan szituációban, egyes fokozatban megforogtunk, belógott az autó orra az árokba, a hasa pedig felült.

A nézők gyorsan megmozdítottak minket, amint leért a kerék mentünk tovább, de szinte azonnal jelzett a komputer, hogy melegszik a motor. A gyorsaságiról még kijöttünk, de a célban láttuk, hogy kilyukadt a hűtő, így inkább kiálltunk, nehogy kárt okozzunk a motorban, hiszen lett volna még egy 20 km-es szakasz a szerviz előtt.

Ahhoz képest, hogy a pályák és az autó is új volt, nem mentünk rosszul. Nagyon jól érzem magam a Fordban, bizakodó vagyok, hogy tudunk még gyorsulni.

Nagy pozitívuma a versenynek, hogy minden pályán tudtunk menni, így ha jövőre is indulunk, akkor ez nagy segítség lesz, illetve a Forddal is szereztünk olyan tapasztalatokat, amiket akár már a következő versenyen használhatunk.

Szerencsére csak három hetet kell várnunk és a Lavanttal Ralin újra autóba ülhetünk, amit Dáviddal együtt nagyon várunk.“

A Mitropa Kupa 2019-es versenynaptára

  • március 15–16. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 5–6. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 3–4. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 24–25. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 5–6. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 2–3. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 19–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 27–28. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 18–19. 3-Städte Rali (Németország)
Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax