Fogasy fantasztikus versennyel kezdett

Nehéz, de jóhangulatú versenyen mutatkozott be Fogasy Gergely és Berendi Dávid a Ford Fiesta R5-tel.

Az osztrák Rebenlad Ralin az abszolút hatodik és a Mitropa Kupa második helyén álltak, amikor két szakasszal a vége előtt megforogtak és megsérült a hűtő, ami miatt fel kellett adniuk a versenyt. Az autóval és a pályákon azonban értékes tapasztalatokat szereztek.  

„Fantasztikus verseny volt, minden méterét élveztük, a shake downtól a gyorsaságikig – mondta Fogasy. – A pályaismeret hiánya nagyon érződött. Tavaly a hatodik szakaszon kiestünk, így sok helyen most mentünk először versenytempóban. Több meglepetés is ért minket, megdöbbentően vágják le a pályát ott is, ahol az nem indokolt. Ha jövőre indulunk, akkor biztosan másképp írjuk az itinert.

Két gyorsasági szakasszal a vége előtt az abszolút hatodik és a Mitropa Kupa második helyén álltunk, amivel messze elégedettek lettünk volna. Azonban egy nagyon ártatlan szituációban, egyes fokozatban megforogtunk, belógott az autó orra az árokba, a hasa pedig felült.

A nézők gyorsan megmozdítottak minket, amint leért a kerék mentünk tovább, de szinte azonnal jelzett a komputer, hogy melegszik a motor. A gyorsaságiról még kijöttünk, de a célban láttuk, hogy kilyukadt a hűtő, így inkább kiálltunk, nehogy kárt okozzunk a motorban, hiszen lett volna még egy 20 km-es szakasz a szerviz előtt.

Ahhoz képest, hogy a pályák és az autó is új volt, nem mentünk rosszul. Nagyon jól érzem magam a Fordban, bizakodó vagyok, hogy tudunk még gyorsulni.

Nagy pozitívuma a versenynek, hogy minden pályán tudtunk menni, így ha jövőre is indulunk, akkor ez nagy segítség lesz, illetve a Forddal is szereztünk olyan tapasztalatokat, amiket akár már a következő versenyen használhatunk.

Szerencsére csak három hetet kell várnunk és a Lavanttal Ralin újra autóba ülhetünk, amit Dáviddal együtt nagyon várunk.“

A Mitropa Kupa 2019-es versenynaptára

  • március 15–16. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 5–6. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 3–4. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 24–25. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 5–6. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 2–3. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 19–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 27–28. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 18–19. 3-Städte Rali (Németország)
Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program