Fogasy győzött és vezeti a Mitropa Kupát

Idei legjobb eredményét érte el Fogasy Gergely és Berendi Dávid, Peugeot 208 T16-tal a szlovéniai Velenje Ralin, ahol a Mitropa Kupa értékelésben nyertek, abszolútban pedig a harmadik helyet szerezték meg.

A Mitropa Kupában ez volt zsinórban a második győzelmük, amivel a csapat számítása szerint átvették a vezetést a bajnokságban. (A sorozat szervezői még nem tették közzé a hivatalos bajnokság állását.)

„Olyan volt a verseny, mint amilyenre számítottunk — mondta Fogasy Gergely. — A gyorsasági kilométert tekintve nem volt hosszú, de mivel egy nap alatt kellett megtenni a 104 kilométert, reggel héttől, este kilencig egyfolytában autóban ültünk és jól el is fáradtunk.

A mezőny ezúttal nem volt olyan erős, a Mitropa Kupát végig vezettük, abszolút értékelésben pedig Rok Turk mögött kilenc gyorsaságin keresztül a második helyen álltunk. A délutáni pályákon egy kicsit meglepett a fehér aszfalt, amin a tréningen az utcai gumi jobban tapadt, mint a versenygumi. Olyan volt, mintha jégen mentünk volna. Kérdezgettük is az ellenfeleket, hogy nektek is így csúszott? Ők meg csak nevettek, hogy ez ilyen, nem tudtátok? Az utolsó gyorsaságiig harcoltunk, hogy visszaszerezzük a második helyet Claudio de Ceccótól, de nem sikerült, 7,7 másodperccel harmadikok lettünk.

Ennek ellenére elégedettek vagyunk. Maga a verseny nagy kihívás volt a számunkra, megint olyan körülményekkel találkoztunk, amikkel a magyar bajnokságban soha, új dolgot kellett megtanulni, az autót is a pályákhoz kellett hangolni. Nagyon sokat tanultam ez alatt a száz kilométer alatt.

Természetesen örülünk, hogy vezetjük a bajnokságot, ez a csapatunk számára is nagyon fontos volt, főleg az után, hogy az első versenyünkön kiestünk.

A Mitropa Kupa következő versenye júliusban a Casentino Rali lesz Olaszországban, ahol nagyon erős mezőny várható Mitropában és abszolútban is, de mi készen állunk arra a kihívásra is. Egyelőre a Mitropa Kupában szeretnénk jól szerepelni, a Nova Goricia Rali a European Rally Trophyba is beszámít, az után döntjük el, hogy kell-e még a Mitropára koncentrálnunk, vagy megnézzük az ERT hátralévő két futamát.

A Velenje Rali végeredménye

  • 1. Rok Turk—Blanka Kacin SLO Peugeot 208 T16 1:07:39,3
  • 2. Claudio De Cecco—Battista Campeis I Hyundai i20 R5 +1:17,5
  • 3. Fogasy Gergely—Berendi Dávid H Peugeot 208 T16 +1:25,2*
  • 4. Hermann Gassner sen.—K. Thannhäuser D Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:39,3*
  • 5. Szilágyi János—Váradi Alexandra H Mitsubishi Lancer Evo IX +2:40,7
  • 6. Aleks Humar—Jaka Cevc SLO Peugeot 208 R2 +2:49,7*
  • 7. Tim Novak—Uroš Ocvirk SLO Opel Adam R2 +4:21,0
  • 8. Stefan Fritz—Christoph Wögerer A Škoda Fabia S2000 +4:28,4
  • 9. Marko Grossi—David Kavčič SLO Citroën C2 R2 Max +4:51,2*
  • 10. Jernej Fakin— Gregor Fakin SLO Peugeot 208 R2 +6:33,9
  • *Mitropa értékelés

A Mitropa Kupa állása négy futam után (nem hivatalos)

  • 1. Fogasy Gergely 176
  • 2. Manuel Kössler 162
  • 3. Hermann Gassner sen. 154
  • 4. Lovász Pál 129
  • 5. Hermann Gassner jun. 106

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)

European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára

  • május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
  • június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
  • július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
  • szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
  • november 2-4. Lausitz Rali (Németország)
Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax