Fogasy harmadik győzelme a raliünnepen

Igazi raliünnep volt a Casentino Rali, amely a rendezés, a pályák és az ellenfelek tekintetében is az idei szezon legkiemelkedőbb futama volt Fogasy Gergely és Berendi Dávid számára.

A Peugeot 208 T16-ossal versenyző párost ugyan benzin probléma hátráltatta, ennek ellenére a Mitropa értékelésben idei harmadik győzelmüket aratták, amellyel tovább növelték előnyüket a bajnokság élén, abszolút értékelésben pedig a 14. helyet szerezték meg.

A Casentino Rali különlegessége volt, hogy két héttel a Róma Rali Európa-bajnoki futam előtt rendezték, így sokan felkészülési versenynek szánták, így komoly nemzetközi mezőny gyűlt össze. A 145 gyorsasági kilométer nagy részét egyetlen nap alatt kellett megtenni, az utolsó szakasz pedig egy 36 km-es pálya volt, amelyet éjszaka rendeztek.

„Nagyon komoly verseny volt, még mindig nem tértem magamhoz tőle — mesélte Fogasy Gergely. — Minden téren fantasztikus volt, a pályák, a környezet, a rendezés… Szerda este a Mitropa Kupa rendezője hívta meg a mezőnyt a saját házába, ami egy klasszikus toszkán birtok volt, csütörtökön pedig a verseny rendezője adott egy fogadást a Golf Klubban.

Szombaton, a verseny alatt három gyűjtőnk volt, három különböző helyen, mindenhol terített asztallal várták a mezőnyt. Rengeteg néző volt, akik fantasztikus hangulatot teremtettek, igazi raliünnep volt.

Nehéz pályákra készültünk, az olaszországi gyorsaságikról az emberben az a kép él, hogy nagyon jó minőségű aszfalton, egyik visszafordítóból mész a másikba. Ehhez képest az utak nagy része nem volt olyan jó minőségű és visszafordítóból sem volt olyan sok, mint amire számítottunk. Mondjuk, sok egyenes sem volt, a 36 km-es pályán egyszer fordult elő olyan 300 méter, ahol nem kellett kanyarodni.

Egyetlen nagyon bosszantó problémánk volt: későn derült ki a számunkra, hogy ezen a versenyen nem lehet Elf benzint használni, csak a Panta egyik változatát. A mi autónk Elfre volt beállítva, a Pantának erre a változatára nem találtunk semmit, így csak egy alapbeállítással tudtunk menni, amivel érezhetően gyengébb volt a motorunk.

A verseny végére kellemesen elfáradtunk, még a 36 kilométeres szakasz sem volt olyan fárasztó, mint ahogyan vártam.

A Mitropa Kupa győzelmével természetesen elégedettek vagyunk. A verseny előtt az abszolút 15-öt is azonnal aláírtam volna, de láttuk, hogy ha nincs a benzin problémánk, akkor akár az első tízben is végezhettünk volna. Emiatt van bennünk egy kis hiányérzet, de összességében nagyon jó versenyen vettünk részt, amit csak ajánlani tudok mindenkinek.

A Casentino Rali végeredménye

  • 1. Fogasy Gergely-Berendi Dávid H Peugeot 208 T16 1:37:57,9
  • 2. Hermann Gassner sen.-K. Thannhäuser D Mitsubishi Lancer Evo X +2:55,4
  • 3. Aleks Humar-Jaka Cevc SLO Peugeot 208 R2 +4:33,2
  • 4. Stefan Göttig-Natalie Solbach-Schmidt D Škoda Fabia R5 +5:57,8
  • 5. Thomas Wallenwein-Henry Wichura D Škoda Fabia R5 +6:07,0
  • 6. Steffen Schmid-Hans-Peter Loth D Citroën C2 R2 +6:43,6
  • 7. Norman Kreuter-Michaela Kreuter D Citroën DS3 R3T +9:05,2
  • 8. Martin Kainz-Andreas Bergmann D Mitsubishi Lancer Evo IX +9:48,7
  • 9. Norberto Droandi-Emanuela Florean I Peugeot 106 Rallye +10:38,6
  • 10. Rüdiger Dilg-Günter Brandl D Mitsubishi Lancer Evo VII +12:35,7

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)

European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára

  • május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
  • június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
  • július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
  • szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
  • november 2-4. Lausitz Rali (Németország)
Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program