Fogasy harmadik győzelme a raliünnepen

Igazi raliünnep volt a Casentino Rali, amely a rendezés, a pályák és az ellenfelek tekintetében is az idei szezon legkiemelkedőbb futama volt Fogasy Gergely és Berendi Dávid számára.

A Peugeot 208 T16-ossal versenyző párost ugyan benzin probléma hátráltatta, ennek ellenére a Mitropa értékelésben idei harmadik győzelmüket aratták, amellyel tovább növelték előnyüket a bajnokság élén, abszolút értékelésben pedig a 14. helyet szerezték meg.

A Casentino Rali különlegessége volt, hogy két héttel a Róma Rali Európa-bajnoki futam előtt rendezték, így sokan felkészülési versenynek szánták, így komoly nemzetközi mezőny gyűlt össze. A 145 gyorsasági kilométer nagy részét egyetlen nap alatt kellett megtenni, az utolsó szakasz pedig egy 36 km-es pálya volt, amelyet éjszaka rendeztek.

„Nagyon komoly verseny volt, még mindig nem tértem magamhoz tőle — mesélte Fogasy Gergely. — Minden téren fantasztikus volt, a pályák, a környezet, a rendezés… Szerda este a Mitropa Kupa rendezője hívta meg a mezőnyt a saját házába, ami egy klasszikus toszkán birtok volt, csütörtökön pedig a verseny rendezője adott egy fogadást a Golf Klubban.

Szombaton, a verseny alatt három gyűjtőnk volt, három különböző helyen, mindenhol terített asztallal várták a mezőnyt. Rengeteg néző volt, akik fantasztikus hangulatot teremtettek, igazi raliünnep volt.

Nehéz pályákra készültünk, az olaszországi gyorsaságikról az emberben az a kép él, hogy nagyon jó minőségű aszfalton, egyik visszafordítóból mész a másikba. Ehhez képest az utak nagy része nem volt olyan jó minőségű és visszafordítóból sem volt olyan sok, mint amire számítottunk. Mondjuk, sok egyenes sem volt, a 36 km-es pályán egyszer fordult elő olyan 300 méter, ahol nem kellett kanyarodni.

Egyetlen nagyon bosszantó problémánk volt: későn derült ki a számunkra, hogy ezen a versenyen nem lehet Elf benzint használni, csak a Panta egyik változatát. A mi autónk Elfre volt beállítva, a Pantának erre a változatára nem találtunk semmit, így csak egy alapbeállítással tudtunk menni, amivel érezhetően gyengébb volt a motorunk.

A verseny végére kellemesen elfáradtunk, még a 36 kilométeres szakasz sem volt olyan fárasztó, mint ahogyan vártam.

A Mitropa Kupa győzelmével természetesen elégedettek vagyunk. A verseny előtt az abszolút 15-öt is azonnal aláírtam volna, de láttuk, hogy ha nincs a benzin problémánk, akkor akár az első tízben is végezhettünk volna. Emiatt van bennünk egy kis hiányérzet, de összességében nagyon jó versenyen vettünk részt, amit csak ajánlani tudok mindenkinek.

A Casentino Rali végeredménye

  • 1. Fogasy Gergely-Berendi Dávid H Peugeot 208 T16 1:37:57,9
  • 2. Hermann Gassner sen.-K. Thannhäuser D Mitsubishi Lancer Evo X +2:55,4
  • 3. Aleks Humar-Jaka Cevc SLO Peugeot 208 R2 +4:33,2
  • 4. Stefan Göttig-Natalie Solbach-Schmidt D Škoda Fabia R5 +5:57,8
  • 5. Thomas Wallenwein-Henry Wichura D Škoda Fabia R5 +6:07,0
  • 6. Steffen Schmid-Hans-Peter Loth D Citroën C2 R2 +6:43,6
  • 7. Norman Kreuter-Michaela Kreuter D Citroën DS3 R3T +9:05,2
  • 8. Martin Kainz-Andreas Bergmann D Mitsubishi Lancer Evo IX +9:48,7
  • 9. Norberto Droandi-Emanuela Florean I Peugeot 106 Rallye +10:38,6
  • 10. Rüdiger Dilg-Günter Brandl D Mitsubishi Lancer Evo VII +12:35,7

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)

European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára

  • május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
  • június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
  • július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
  • szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
  • november 2-4. Lausitz Rali (Németország)
Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“