Igazi raliünnep volt a Casentino Rali, amely a rendezés, a pályák és az ellenfelek tekintetében is az idei szezon legkiemelkedőbb futama volt Fogasy Gergely és Berendi Dávid számára.
A Peugeot 208 T16-ossal versenyző párost ugyan benzin probléma hátráltatta, ennek ellenére a Mitropa értékelésben idei harmadik győzelmüket aratták, amellyel tovább növelték előnyüket a bajnokság élén, abszolút értékelésben pedig a 14. helyet szerezték meg.
A Casentino Rali különlegessége volt, hogy két héttel a Róma Rali Európa-bajnoki futam előtt rendezték, így sokan felkészülési versenynek szánták, így komoly nemzetközi mezőny gyűlt össze. A 145 gyorsasági kilométer nagy részét egyetlen nap alatt kellett megtenni, az utolsó szakasz pedig egy 36 km-es pálya volt, amelyet éjszaka rendeztek.
„Nagyon komoly verseny volt, még mindig nem tértem magamhoz tőle — mesélte Fogasy Gergely. — Minden téren fantasztikus volt, a pályák, a környezet, a rendezés… Szerda este a Mitropa Kupa rendezője hívta meg a mezőnyt a saját házába, ami egy klasszikus toszkán birtok volt, csütörtökön pedig a verseny rendezője adott egy fogadást a Golf Klubban.
Szombaton, a verseny alatt három gyűjtőnk volt, három különböző helyen, mindenhol terített asztallal várták a mezőnyt. Rengeteg néző volt, akik fantasztikus hangulatot teremtettek, igazi raliünnep volt.
Nehéz pályákra készültünk, az olaszországi gyorsaságikról az emberben az a kép él, hogy nagyon jó minőségű aszfalton, egyik visszafordítóból mész a másikba. Ehhez képest az utak nagy része nem volt olyan jó minőségű és visszafordítóból sem volt olyan sok, mint amire számítottunk. Mondjuk, sok egyenes sem volt, a 36 km-es pályán egyszer fordult elő olyan 300 méter, ahol nem kellett kanyarodni.
Egyetlen nagyon bosszantó problémánk volt: későn derült ki a számunkra, hogy ezen a versenyen nem lehet Elf benzint használni, csak a Panta egyik változatát. A mi autónk Elfre volt beállítva, a Pantának erre a változatára nem találtunk semmit, így csak egy alapbeállítással tudtunk menni, amivel érezhetően gyengébb volt a motorunk.
A verseny végére kellemesen elfáradtunk, még a 36 kilométeres szakasz sem volt olyan fárasztó, mint ahogyan vártam.
A Mitropa Kupa győzelmével természetesen elégedettek vagyunk. A verseny előtt az abszolút 15-öt is azonnal aláírtam volna, de láttuk, hogy ha nincs a benzin problémánk, akkor akár az első tízben is végezhettünk volna. Emiatt van bennünk egy kis hiányérzet, de összességében nagyon jó versenyen vettünk részt, amit csak ajánlani tudok mindenkinek.
A Casentino Rali végeredménye
- 1. Fogasy Gergely-Berendi Dávid H Peugeot 208 T16 1:37:57,9
- 2. Hermann Gassner sen.-K. Thannhäuser D Mitsubishi Lancer Evo X +2:55,4
- 3. Aleks Humar-Jaka Cevc SLO Peugeot 208 R2 +4:33,2
- 4. Stefan Göttig-Natalie Solbach-Schmidt D Škoda Fabia R5 +5:57,8
- 5. Thomas Wallenwein-Henry Wichura D Škoda Fabia R5 +6:07,0
- 6. Steffen Schmid-Hans-Peter Loth D Citroën C2 R2 +6:43,6
- 7. Norman Kreuter-Michaela Kreuter D Citroën DS3 R3T +9:05,2
- 8. Martin Kainz-Andreas Bergmann D Mitsubishi Lancer Evo IX +9:48,7
- 9. Norberto Droandi-Emanuela Florean I Peugeot 106 Rallye +10:38,6
- 10. Rüdiger Dilg-Günter Brandl D Mitsubishi Lancer Evo VII +12:35,7
Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei
- Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
- Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
- Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
- Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
- Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely
Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára
- március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
- április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
- május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
- május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
- július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
- augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
- szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
- szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
- október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)
European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára
- május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
- június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
- július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
- szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
- szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
- november 2-4. Lausitz Rali (Németország)