Fogasy hazai pályán

A Mitropa Kupa egyetlen magyar helyszínén, a Baranya Kupán áll rajthoz Fogasy Gergely és Berendi Dávid a hétvégén. A Peugeot 208 T16-tal az utolsó három futamukon megnyerték a Mitropa értékelést és mind a versenyzők, mind pedig a navigátorok bajnokságát vezetik.

A hazai futamon természetesen a bajnoki pontok lesznek a legfontosabbak, de az abszolút értékelésre is figyelnek, annál is inkább, mert a Mitropa Kupa sajátos pontozása azt is figyelembe veszi, hogy az adott versenyen abszolút sorrendben hol végez a páros.

Bár az elmúlt futamokon jól jött ki a lépés, Fogasy Gergely egyáltalán nem elbizakodott.

„Nem hiszem, hogy a három győzelem bármire is feljogosít minket, nem gondolom, hogy ez után csak a negyedik következhet — mondta Fogasy. — Most is ugyanolyan alázattal készülünk, mint négy versennyel korábban.

Ennek a három győzelemnek inkább azért volt jelentősége, mert az elmúlt években elég balszerencsés voltam, már azon is gondolkoztam, hogy befejezem a versenyzést. Ez a sikerélmény most jól jött, és inkább erőt adott ahhoz, hogy még jobban odategyük magunkat a szezon második felében.

Öt külföldi verseny után jó érzés lesz itthon indulni, ráadásul a Baranya Kupa pályáit szeretem, mindig nagy kihívás rajtuk versenyezni, és nagyon tisztelni is kell őket. A hazai pálya előnyét mindenképpen szeretnénk kiélvezni, hiszen van már rutinunk ezeken a gyorsaságikon, de a legnagyobb ellenfelünk, Hermann Gassner is többször indult már a Baranya Kupán, számára is ismerős lesz a helyszín.

Természetesen a Mitropa bajnoki pontok lesznek a legfontosabbak, de szeretnénk a magyar mezőnyben is megállni a helyünket.“

Navigátor szempontból az eddigi öt Mitropa Kupa futam mindegyike nagy kihívás volt, azonban a Baranya Kupa sem lesz kisebb, legalábbis ezt állítja Berendi Dávid:

„Jó érzés volt magyarul olvasni a versenykiírást és magyarul nevezni. A hazai pálya előnye egyben kihívás is, hiszen itt olyan magyar versenyzőkkel is fogunk mérkőzni, akik jól ismerik a pályákat. Nem külföldön versenyzünk olyanokkal, akiknek szintén idegenek a gyorsaságik. Ezért jobban kell mennünk, mint a külföldi Mitropa Kupa futamokon és illene többet is kihoznunk magunkból.“

A Mitropa Kupa állása öt futam után

  • 1. Fogasy Gergely 235 pont
  • 2. Hermann Gassner 210 pont
  • 3. Manuel Kössler 182
  • 4. Aleks Humar 131
  • 5. Lovász Pál 129
  • 6. Stefan Götting 126 pont

Navigátorok bajnoksága

  • 1. Berendi Dávid 235 pont
  • 2. Karin Thannhauser 212 pont
  • 3. Marcus Poschner 182 pont
  • 4. Natalie Solbach-Schmidt 142 pont
  • 5. Kürti Tamás 129 pont
  • 6. Henry Wichura 117 pont

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)

European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára

  • május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
  • június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
  • július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
  • szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
  • november 2-4. Lausitz Rali (Németország)
Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“