Fogasy hazai pályán

A Mitropa Kupa egyetlen magyar helyszínén, a Baranya Kupán áll rajthoz Fogasy Gergely és Berendi Dávid a hétvégén. A Peugeot 208 T16-tal az utolsó három futamukon megnyerték a Mitropa értékelést és mind a versenyzők, mind pedig a navigátorok bajnokságát vezetik.

A hazai futamon természetesen a bajnoki pontok lesznek a legfontosabbak, de az abszolút értékelésre is figyelnek, annál is inkább, mert a Mitropa Kupa sajátos pontozása azt is figyelembe veszi, hogy az adott versenyen abszolút sorrendben hol végez a páros.

Bár az elmúlt futamokon jól jött ki a lépés, Fogasy Gergely egyáltalán nem elbizakodott.

„Nem hiszem, hogy a három győzelem bármire is feljogosít minket, nem gondolom, hogy ez után csak a negyedik következhet — mondta Fogasy. — Most is ugyanolyan alázattal készülünk, mint négy versennyel korábban.

Ennek a három győzelemnek inkább azért volt jelentősége, mert az elmúlt években elég balszerencsés voltam, már azon is gondolkoztam, hogy befejezem a versenyzést. Ez a sikerélmény most jól jött, és inkább erőt adott ahhoz, hogy még jobban odategyük magunkat a szezon második felében.

Öt külföldi verseny után jó érzés lesz itthon indulni, ráadásul a Baranya Kupa pályáit szeretem, mindig nagy kihívás rajtuk versenyezni, és nagyon tisztelni is kell őket. A hazai pálya előnyét mindenképpen szeretnénk kiélvezni, hiszen van már rutinunk ezeken a gyorsaságikon, de a legnagyobb ellenfelünk, Hermann Gassner is többször indult már a Baranya Kupán, számára is ismerős lesz a helyszín.

Természetesen a Mitropa bajnoki pontok lesznek a legfontosabbak, de szeretnénk a magyar mezőnyben is megállni a helyünket.“

Navigátor szempontból az eddigi öt Mitropa Kupa futam mindegyike nagy kihívás volt, azonban a Baranya Kupa sem lesz kisebb, legalábbis ezt állítja Berendi Dávid:

„Jó érzés volt magyarul olvasni a versenykiírást és magyarul nevezni. A hazai pálya előnye egyben kihívás is, hiszen itt olyan magyar versenyzőkkel is fogunk mérkőzni, akik jól ismerik a pályákat. Nem külföldön versenyzünk olyanokkal, akiknek szintén idegenek a gyorsaságik. Ezért jobban kell mennünk, mint a külföldi Mitropa Kupa futamokon és illene többet is kihoznunk magunkból.“

A Mitropa Kupa állása öt futam után

  • 1. Fogasy Gergely 235 pont
  • 2. Hermann Gassner 210 pont
  • 3. Manuel Kössler 182
  • 4. Aleks Humar 131
  • 5. Lovász Pál 129
  • 6. Stefan Götting 126 pont

Navigátorok bajnoksága

  • 1. Berendi Dávid 235 pont
  • 2. Karin Thannhauser 212 pont
  • 3. Marcus Poschner 182 pont
  • 4. Natalie Solbach-Schmidt 142 pont
  • 5. Kürti Tamás 129 pont
  • 6. Henry Wichura 117 pont

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)

European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára

  • május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
  • június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
  • július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
  • szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
  • november 2-4. Lausitz Rali (Németország)
Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program