Fogasy idei legnehezebb versenyére készül

A Mitropa Kupa egyik legrangosabb versenyén áll rajthoz a hétvégén Fogasy Gergely és Berendi Dávid, Peugeot 208 T16-tal, az olaszországi Casentino Ralin.

A Mitropa Kupa értékelésének 17 nevezője lesz, többek között a bajnokság második és harmadik helyezettje a német Manuel Kössler és Hermann Gassner senior is, illetve további két német páros R5-ös Skodával.

A verseny a Mitropa Kupa mellett a nemzetközi olasz bajnokságba is beszámít, így összesen 15 R5-ös induló lesz, köztük a háromszoros Európa-bajnok Luca Rossetti, de rajthoz állnak az Eb-ről jól ismert Nikolay Gryazin, Chris Ingram és Rhys Yates is. A verseny további érdekessége, hogy négy WRC szerepel a mezőnyben.

A Fogasy—Berendi páros a Mitropa Kupa értékelését vezetve érkezik Olaszországba, amiért az igen megtisztelő 6-os rajtszámot kapták, Rossetti és a négy WRC mögött gyakorlatilag a második R5-ös autó lesznek a pályán.

A péntek esti rövid prológot leszámítva a teljes versenyt szombaton rendezik, így a résztvevőknek egyetlen nap alatt kell teljesíteni a 145 km-es távot. A tíz gyorsaságiból négy szakasz is húsz kilométer fölötti, a verseny csúcspontja pedig az utolsó Talla gyorsasági lesz, amely 36 km hosszú és este fél tízkor rajtol rajta a mezőny.

„Az egyik legnehezebb Mitropa Kupa futam lesz a Casentino Rali — mondta Fogasy Gergely. — Mi még nem indultunk rajta, de a bajnokságban mindenki úgy emlegeti, mint a szezon csúcspontját. A nevezési lista alapján az egyik legerősebb mezőnyre számítunk és nagyon nagy megtiszteltetés, hogy ilyen előkelő, 6-os rajtszámot kaptuk. Ez előny lesz, mert elől rajtolva a pályák még tisztábbak.

Külön nehézsége a versenynek, hogy a Mitropa Kupa futamokhoz képest hosszabb a gyorsasági távja és hogy a 145 km-t egy nap kell teljesítenünk. Ez (Berendi) Dáviddal nekünk is nagy kihívás lesz.

Mivel a Mitropa Kupát vezetjük, ezt a helyünket szeretnénk megtartani és első sorban a Mitropa sorrendre koncentrálunk, de mi is versenyzők vagyunk és szeretnénk megméretni magunkat a teljes mezőnyben, ahol nem csak a WRC-kel és az R5-ösökkel kell számolni, mert ezeken a pályákon akár még a helyi R2-es versenyzők is okozhatnak meglepetést. Abszolút értékelésben ha az első 15-ben tudunk végezni, akkor elégedettek lehetünk.“

A Mitropa Kupa állása négy futam után (nem hivatalos)

  • 1. Fogasy Gergely 176
  • 2. Manuel Kössler 162
  • 3. Hermann Gassner sen. 154
  • 4. Lovász Pál 129
  • 5. Hermann Gassner jun. 106

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)

European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára

  • május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
  • június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
  • július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
  • szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
  • november 2-4. Lausitz Rali (Németország)
Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program