Fogasy idei legnehezebb versenyére készül

A Mitropa Kupa egyik legrangosabb versenyén áll rajthoz a hétvégén Fogasy Gergely és Berendi Dávid, Peugeot 208 T16-tal, az olaszországi Casentino Ralin.

A Mitropa Kupa értékelésének 17 nevezője lesz, többek között a bajnokság második és harmadik helyezettje a német Manuel Kössler és Hermann Gassner senior is, illetve további két német páros R5-ös Skodával.

A verseny a Mitropa Kupa mellett a nemzetközi olasz bajnokságba is beszámít, így összesen 15 R5-ös induló lesz, köztük a háromszoros Európa-bajnok Luca Rossetti, de rajthoz állnak az Eb-ről jól ismert Nikolay Gryazin, Chris Ingram és Rhys Yates is. A verseny további érdekessége, hogy négy WRC szerepel a mezőnyben.

A Fogasy—Berendi páros a Mitropa Kupa értékelését vezetve érkezik Olaszországba, amiért az igen megtisztelő 6-os rajtszámot kapták, Rossetti és a négy WRC mögött gyakorlatilag a második R5-ös autó lesznek a pályán.

A péntek esti rövid prológot leszámítva a teljes versenyt szombaton rendezik, így a résztvevőknek egyetlen nap alatt kell teljesíteni a 145 km-es távot. A tíz gyorsaságiból négy szakasz is húsz kilométer fölötti, a verseny csúcspontja pedig az utolsó Talla gyorsasági lesz, amely 36 km hosszú és este fél tízkor rajtol rajta a mezőny.

„Az egyik legnehezebb Mitropa Kupa futam lesz a Casentino Rali — mondta Fogasy Gergely. — Mi még nem indultunk rajta, de a bajnokságban mindenki úgy emlegeti, mint a szezon csúcspontját. A nevezési lista alapján az egyik legerősebb mezőnyre számítunk és nagyon nagy megtiszteltetés, hogy ilyen előkelő, 6-os rajtszámot kaptuk. Ez előny lesz, mert elől rajtolva a pályák még tisztábbak.

Külön nehézsége a versenynek, hogy a Mitropa Kupa futamokhoz képest hosszabb a gyorsasági távja és hogy a 145 km-t egy nap kell teljesítenünk. Ez (Berendi) Dáviddal nekünk is nagy kihívás lesz.

Mivel a Mitropa Kupát vezetjük, ezt a helyünket szeretnénk megtartani és első sorban a Mitropa sorrendre koncentrálunk, de mi is versenyzők vagyunk és szeretnénk megméretni magunkat a teljes mezőnyben, ahol nem csak a WRC-kel és az R5-ösökkel kell számolni, mert ezeken a pályákon akár még a helyi R2-es versenyzők is okozhatnak meglepetést. Abszolút értékelésben ha az első 15-ben tudunk végezni, akkor elégedettek lehetünk.“

A Mitropa Kupa állása négy futam után (nem hivatalos)

  • 1. Fogasy Gergely 176
  • 2. Manuel Kössler 162
  • 3. Hermann Gassner sen. 154
  • 4. Lovász Pál 129
  • 5. Hermann Gassner jun. 106

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)

European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára

  • május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
  • június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
  • július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
  • szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
  • november 2-4. Lausitz Rali (Németország)
Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.