Fogasy izzasztó Opatija Ralija

Az abszolút negyedik és a Mitropa Kupa második helyét szerezte meg Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ford Fiesta R5-tel az Opatija Ralin.

Az időjárás alaposan megizzasztotta a versenyzőket, hiszen a szakadó esőtől a hirtelen felszáradó pályán át, a hirtelen újra szakadó esőig minden előfordult.

„Az eredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk, egész jó részidőket tudtunk autózni, de nagyon nehéz verseny volt – foglalta össze Fogasy Gergely. – A teszten végig szakadt az eső, de az első nap végére kezdtek felszáradni a pályák.

Másnap reggel megint csak szakad az eső, de éppen beszélgettük Hideg Krisztiánnal, hogy olyan jók az utak, hogy nem áll meg rajtuk a víz, lefolyik róla, ezért elég az intermédia, nem kell megnyitni őket. 

Egy kisebb esőnél ez lehet, hogy igaz lett volna, de ilyen égszakadásnál akkor vízátfolyások voltak az úton, mint egy kisebb folyó.

A második körre megnyitottuk a gumikat, akkor meg kisütött a nap és olyan szél volt, hogy őrület. Az aszfalt teljesen felszáradt. A végére felraktuk a slicket. Megyünk a pályára, látjuk, hogy Rok Turk lázasan teszi fel a két vizes gumiját. Beálltunk a rajtba, közepes slickekkel és szakadt az eső.

Sikerült mind a három alkalommal rossz gumit választani. Viszont nagyon érdekes tapasztalat volt, hogy a slickeket hogyan kell melegen tartani és egész jó féktávokat lehetett velük venni.

A körülményekhez képest jó időket autóztunk, az eredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk. Bennem maradt egy kis hiányérzet, hiszen a vízen nem lehet úgy nyomni, mint száraz pályán, de ezt majd a következő versenyen pótoljuk.

A Fogasy–Berendi páros 2019-es eredményei

  • Rebenland Rali (Ausztria): kiestek
  • Lavanttal Rali (Ausztria): Mitropa Kupa 3., abszolút 8.
  • Opatija Rali (Horvátország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.

A Mitropa Kupa 2019-es versenynaptára

  • március 15–16. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 5–6. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 3–4. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 24–25. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 5–6. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 2–3. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 19–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 27–28. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 18–19. 3-Städte Rali (Németország)
Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax