Fogasy izzasztó Opatija Ralija

Az abszolút negyedik és a Mitropa Kupa második helyét szerezte meg Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ford Fiesta R5-tel az Opatija Ralin.

Az időjárás alaposan megizzasztotta a versenyzőket, hiszen a szakadó esőtől a hirtelen felszáradó pályán át, a hirtelen újra szakadó esőig minden előfordult.

„Az eredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk, egész jó részidőket tudtunk autózni, de nagyon nehéz verseny volt – foglalta össze Fogasy Gergely. – A teszten végig szakadt az eső, de az első nap végére kezdtek felszáradni a pályák.

Másnap reggel megint csak szakad az eső, de éppen beszélgettük Hideg Krisztiánnal, hogy olyan jók az utak, hogy nem áll meg rajtuk a víz, lefolyik róla, ezért elég az intermédia, nem kell megnyitni őket. 

Egy kisebb esőnél ez lehet, hogy igaz lett volna, de ilyen égszakadásnál akkor vízátfolyások voltak az úton, mint egy kisebb folyó.

A második körre megnyitottuk a gumikat, akkor meg kisütött a nap és olyan szél volt, hogy őrület. Az aszfalt teljesen felszáradt. A végére felraktuk a slicket. Megyünk a pályára, látjuk, hogy Rok Turk lázasan teszi fel a két vizes gumiját. Beálltunk a rajtba, közepes slickekkel és szakadt az eső.

Sikerült mind a három alkalommal rossz gumit választani. Viszont nagyon érdekes tapasztalat volt, hogy a slickeket hogyan kell melegen tartani és egész jó féktávokat lehetett velük venni.

A körülményekhez képest jó időket autóztunk, az eredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk. Bennem maradt egy kis hiányérzet, hiszen a vízen nem lehet úgy nyomni, mint száraz pályán, de ezt majd a következő versenyen pótoljuk.

A Fogasy–Berendi páros 2019-es eredményei

  • Rebenland Rali (Ausztria): kiestek
  • Lavanttal Rali (Ausztria): Mitropa Kupa 3., abszolút 8.
  • Opatija Rali (Horvátország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.

A Mitropa Kupa 2019-es versenynaptára

  • március 15–16. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 5–6. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 3–4. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 24–25. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 5–6. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 2–3. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 19–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 27–28. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 18–19. 3-Städte Rali (Németország)
Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“