Sikeresen felépült Fogasy Gergely és Berendi Dávid is a Nova Gorica Rallyn elszenvedett balesetből. Fogasy szerint már csak egy kis fejfájás maradt a hirtelen lassulásból, de félelemérzet nincs bennük.
A Mitropa Kupa bajnoki címvédői a sorozat második helyén álltak a szlovén verseny előtt, ám mivel azon a futamon kiestek és a két hátralévő versenyen sem tudtak rajthoz állni, a címvédés lehetősége elúszott.
Végül Fogasy a pilóták bajnokságában az ötödik, Berendi pedig a navigátorok között a harmadik helyen végzett.
„Köszönjük szépen, már sokkal jobban vagyunk – kezdte Fogasy. – Nekem maradt még időnként egy kis fejfájás, de az is múlóban van. Nagyon sok jó kívánságot kaptunk, amit ezúton is köszönünk szépen.
Az autóról sajnos ugyanez nem mondható el, a hátsó differenciálmű és a komputer kivételével semmit sem lehet használni belőle.
Nagyon szerettük volna megvédeni a Mitropa Kupa bajnoki címünket, úgy gondolom, hogy erre reális esélyünk is volt, de ez az év most így alakult.
Sajnos a munkám miatt nem tudtam annyira a versenyzésre koncentrálni az idén, mint szerettem volna. Sokszor előfordult, hogy még a verseny helyszínén is dolgoztam. Ez egy kicsit frusztrált és inkább emiatt érzem azt, hogy a tavalyi szezonunk jobb volt.
Az idén fantasztikus autóval mehettünk, fantasztikus csapatban és nagyon jó versenyeken vettünk részt, sok pozitív élményünk van.
Hogy jövőre mi lesz a folytatás, még nem tudom megmondani, de szívesen mennénk még egy szezont a Mitropa Kupában.“
A Mitropa Kupa, pilóták 2019-es végeredménye
Hermann Gassner jr. 306 pont
Hermann Gassner 290 pont
Klausz Kristóf 279 pont
Rok Turk 234 pont
Fogasy Gergely 233 pont
A Mitropa Kupa, navigátorok 2019-es végeredménye
Karin Thannhauser 299 pont
Ursula Mayrhofer 284 pont
Berendi Dávid 239 pont
Blanka Kacin 238 pont
Juhász Zsolt 225 pont
A Fogasy–Berendi páros 2019-es eredményei
Rebenland Rali (Ausztria): kiestek
Lavanttal Rali (Ausztria): Mitropa Kupa 3., abszolút 8.
Opatija Rali (Horvátország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.
Velenje Rali (Szlovénia): Mitropa Kupa 4., abszolút 5.
Baranya Kupa (Magyarország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.
Nova Gorica Rali (Szlovénia): kiestek
Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn
Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.
„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“
Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny.
„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“
Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem:
„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“
Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor.
„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani.
Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is.
Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“
Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek.
„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük.
Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.
A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“
Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok
2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax