Fogasy: Már csak egy kis fejfájás maradt

Sikeresen felépült Fogasy Gergely és Berendi Dávid is a Nova Gorica Rallyn elszenvedett balesetből. Fogasy szerint már csak egy kis fejfájás maradt a hirtelen lassulásból, de félelemérzet nincs bennük.

A Mitropa Kupa bajnoki címvédői a sorozat második helyén álltak a szlovén verseny előtt, ám mivel azon a futamon kiestek és a két hátralévő versenyen sem tudtak rajthoz állni, a címvédés lehetősége elúszott.

Végül Fogasy a pilóták bajnokságában az ötödik, Berendi pedig a navigátorok között a harmadik helyen végzett.

„Köszönjük szépen, már sokkal jobban vagyunk – kezdte Fogasy. – Nekem maradt még időnként egy kis fejfájás, de az is múlóban van. Nagyon sok jó kívánságot kaptunk, amit ezúton is köszönünk szépen.

Az autóról sajnos ugyanez nem mondható el, a hátsó differenciálmű és a komputer kivételével semmit sem lehet használni belőle.

Nagyon szerettük volna megvédeni a Mitropa Kupa bajnoki címünket, úgy gondolom, hogy erre reális esélyünk is volt, de ez az év most így alakult.

Sajnos a munkám miatt nem tudtam annyira a versenyzésre koncentrálni az idén, mint szerettem volna. Sokszor előfordult, hogy még a verseny helyszínén is dolgoztam. Ez egy kicsit frusztrált és inkább emiatt érzem azt, hogy a tavalyi szezonunk jobb volt.

Az idén fantasztikus autóval mehettünk, fantasztikus csapatban és nagyon jó versenyeken vettünk részt, sok pozitív élményünk van.

Hogy jövőre mi lesz a folytatás, még nem tudom megmondani, de szívesen mennénk még egy szezont a Mitropa Kupában.“

A Mitropa Kupa, pilóták 2019-es végeredménye

  1. Hermann Gassner jr. 306 pont
  2. Hermann Gassner 290 pont
  3. Klausz Kristóf 279 pont
  4. Rok Turk 234 pont
  5.  Fogasy Gergely 233 pont

A Mitropa Kupa, navigátorok 2019-es végeredménye

  1. Karin Thannhauser 299 pont
  2. Ursula Mayrhofer 284 pont
  3. Berendi Dávid 239 pont
  4. Blanka Kacin 238 pont
  5.  Juhász Zsolt 225 pont

A Fogasy–Berendi páros 2019-es eredményei

  • Rebenland Rali (Ausztria): kiestek
  • Lavanttal Rali (Ausztria): Mitropa Kupa 3., abszolút 8.
  • Opatija Rali (Horvátország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.
  • Velenje Rali (Szlovénia): Mitropa Kupa 4., abszolút 5.
  • Baranya Kupa (Magyarország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.
  • Nova Gorica Rali (Szlovénia): kiestek

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.