Fogasy második a Mitropa Kupán

Az osztrák értékelésben az abszolút hetedik, a Mitropa Kupában pedig az abszolút második helyen végezett Fogasy Gergely és Berendi Dávid Peugeot 208 T16-tal a Lavanttal Ralin. A magyar páros így mind a két bajnokságban megszerezte idei első pontjait.

“Nagyon örülünk, hogy végre száraz körülmények között, jó versenyen tudtunk részt venni és hogy pontokkal tértünk haza — mondta Fogasy. — A teszten egy kicsit megijedtünk, mert gyengének tűnt az autó, de a versenyen már nem volt vele semmi probléma. Az autó, a gumik, a csapat és a hangulat is fantasztikus volt.

Ahogy vártuk, a Lavanttal Ralin jobban ki vannak gumizva a kanyarok, mint a szezonnyitó Rebenland Ralin, így kevésbé volt felhordásos a verseny. Néha eltűntek a gumik, azok a kanyarok okoztak meglepetést. Két ilyen helyen megforogtunk, egyszer pedig a rajtban fulladt be a motor.

Most indultunk először ezen a versenyen és nagy kihívást jelentettek a pályák. Ausztriában több a hegy, gyakorlatilag bárhol rendezhetnének raliversenyt. Nagyon sokat mentünk erdőben, fák között, ami miatt kevés a támpont, nem tudod, hol jársz a pályán, tényleg csak az itinerre tudsz hagyatkozni, de ez a szép a raliban.

Az eredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk. Abszolútban az első tízben, a Mitropa Kupában, pedig az első háromba szerettünk volna kerülni. Ezt felül is teljesítettük. Az osztrák mezőny nagyon erős, nyilván nagy tapasztalatuk van ezeken a pályákon és még a kétkerék-hajtású autókkal is tudnak meglepetést okozni. A Mitropa Kupa mezőnye most nem volt olyan erős, mint a szezonnyitón.

Az osztrák bajnokságban és a Mitropa Kupában is szereztünk pontot. Egyelőre a Mitropára szeretnénk koncentrálni, de nem kizárt, hogy még egy osztrák futamon rajthoz állunk az idén.”

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax