Fogasy második a Mitropa Kupán

Az osztrák értékelésben az abszolút hetedik, a Mitropa Kupában pedig az abszolút második helyen végezett Fogasy Gergely és Berendi Dávid Peugeot 208 T16-tal a Lavanttal Ralin. A magyar páros így mind a két bajnokságban megszerezte idei első pontjait.

“Nagyon örülünk, hogy végre száraz körülmények között, jó versenyen tudtunk részt venni és hogy pontokkal tértünk haza — mondta Fogasy. — A teszten egy kicsit megijedtünk, mert gyengének tűnt az autó, de a versenyen már nem volt vele semmi probléma. Az autó, a gumik, a csapat és a hangulat is fantasztikus volt.

Ahogy vártuk, a Lavanttal Ralin jobban ki vannak gumizva a kanyarok, mint a szezonnyitó Rebenland Ralin, így kevésbé volt felhordásos a verseny. Néha eltűntek a gumik, azok a kanyarok okoztak meglepetést. Két ilyen helyen megforogtunk, egyszer pedig a rajtban fulladt be a motor.

Most indultunk először ezen a versenyen és nagy kihívást jelentettek a pályák. Ausztriában több a hegy, gyakorlatilag bárhol rendezhetnének raliversenyt. Nagyon sokat mentünk erdőben, fák között, ami miatt kevés a támpont, nem tudod, hol jársz a pályán, tényleg csak az itinerre tudsz hagyatkozni, de ez a szép a raliban.

Az eredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk. Abszolútban az első tízben, a Mitropa Kupában, pedig az első háromba szerettünk volna kerülni. Ezt felül is teljesítettük. Az osztrák mezőny nagyon erős, nyilván nagy tapasztalatuk van ezeken a pályákon és még a kétkerék-hajtású autókkal is tudnak meglepetést okozni. A Mitropa Kupa mezőnye most nem volt olyan erős, mint a szezonnyitón.

Az osztrák bajnokságban és a Mitropa Kupában is szereztünk pontot. Egyelőre a Mitropára szeretnénk koncentrálni, de nem kizárt, hogy még egy osztrák futamon rajthoz állunk az idén.”

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax