Fogasy: Még egy nehéz osztrák verseny

A dobogót célozza meg Fogasy Gergely és Berendi Dávid a Mitropa Kupa második futamán, az osztrák Lavanttal Ralin.

A bajnoki cím védői számára ismerősek lesznek a pályák, hiszen tavaly már versenyeztek rajtuk, amihez képest csak egy szakaszon lesz változás.

Ettől függetlenül nem lesznek könnyű helyzetben, hiszen a bajnokság első két osztrák futamát tartják a legnehezebbnek. Míg a szezonnyitó Rebenland Rali a sok kihordásával nehezíti meg a versenyzők dolgát, addig a Lavanttal Ralin az ezer méter feletti magasság, a várhatóan esős időjárás és akár jég is okozhat komoly kihívást.

„Izgalmasnak ígérkezik – mondja Fogasy. – Tavaly napsütésben versenyeztünk, de az idén esőt jósolnak.

Napközben nyolc, este két fok lesz, lent a verseny központjában, de az ezer méter feletti pályákon könnyen előfordulhat fagypont alatti hőmérséklet, úgyhogy még a jégre is fel kell készülnünk.

A pályák nagyrészt megegyeznek a tavalyiakkal, amiken már mentünk versenytempóban, ez mindenképpen előny lesz.

A Ford Fiesta R5-öt viszont még messze nem sikerült kitapasztalnunk. A Rebenland Rali előtt és most is tesztelünk, de a gyorsasági kilométereket nem pótolja semmi.

Mivel a szezonnyitón kiestünk, most nagyon szeretnénk minden gyorsaságit teljesíteni, gyarapítani a tapasztalatainkat, célba érni és feliratkozni a ponttáblázatra.

Tavaly a Mitropa Kupa értékelés második helyén végeztünk ezen a versenyen, egy dobogós helyezéssel most is maximálisan elégedett lennék.“

A Mitropa Kupa 2019-es versenynaptára

  • március 15–16. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 5–6. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 3–4. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 24–25. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 5–6. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 2–3. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 19–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 27–28. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 18–19. 3-Städte Rali (Németország)
Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax