Fogasy motiváltan érkezik a Lavanttal Ralira

Száraz pályákban és egy igazán motiváló, jó eredményben reménykedik Fogasy Gergely és Berendi Dávid a Mitropa Kupa második fordulóján, a Lavanttal Ralin, amelyet április 6-7-e között rendeznek Ausztriában. 

Az első futamon, a szintén osztrák Rebenland Ralin nem jártak szerencsével, ott a negyedik gyorsaságin leugrott az ékszíj, ami miatt feladták a versenyt. Ezért most, ha lehet, még jobban éhesek az eredményre.

„A Rebenland Ralin sok tapasztalatot nem tudtunk szerezni az osztrák pályákról. Azt láttuk, hogy a magyar gyorsaságikhoz képest több a kanyar és nagyon sok volt a felhordás — mondta Fogasy. — A videók alapján a Lavanttal Ralin kigumizzák a kanyarokat, ezért kevesebb felhordásra lehet számítani, így inkább hazai fílingje lesz a versenynek, csak több kanyarral.

Nézegettük az időjárást, mostanában esik, a magasabb pályákon, ami 1300—1400 méterre megy fel pedig hó is van. Viszont a verseny idejére jó időt jósolnak. Elég régen versenyeztem már tiszta, száraz aszfalton, bízom benne, hogy a hétvégén ez megvalósul.

Az autó az előző versenyre is tökéletesen lett felkészítve, egy új ékszíj ugrott le, aminek az esélye mindig megvan, de bízom benne, hogy ezúttal a műszaki hiba elkerül minket.

Most is neveztünk az osztrák bajnokságba, de a legfontosabb a Mitropa Kupa. Nagyon szeretnénk ebben az értékelésben dobogóra állni. Hermann Gassner senior lesz a legnagyobb ellenfél, őt tavaly Horvátországban meg tudtuk csipkedni, a Rebenland Ralin nagyobb volt a pályaismerete, de mivel hamar kiestünk, nem nagyon tudtuk felmérni az erőviszonyokat.

Az elmúlt időszakban több kiesésünk is volt és már nagyon ráférne a csapatunkra egy motiváló, jó eredmény. Mi mindenesetre felszívtuk magunkat mindent megteszünk, hogy Mitropa pontokkal térjünk haza.“

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)

European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára

  • május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
  • június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
  • július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
  • szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
  • november 2-4. Lausitz Rali (Németország)
Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax