Fogasy nehéz versenyre számít Szlovéniában

Nova Goricia Rali előzetes, 2018. szeptember 6.

37 pont előnnyel, a bajnokság élén érkezik Fogasy Gergely és Berendi Dávid a Mitropa Kupa hetedik futamára, a szlovéniai Nova Goricia Ralira.

A verseny nem lesz újdonság a Peugeot 208 T16-tal induló páros számára, hiszen tavaly már a táv egy részét teljesítették és csak a hűtő rejtélyes sérülése miatt nem tudták befejezni a versenyt.

A mezőnyben ott lesz Fogasyék legnagyobb ellenfele, a Mitropa Kupa második helyén álló Hermann Gassner, az abszolút értékelésben pedig összesen tíz R5-ös autó között kell bizonyítaniuk.

„Hosszú, nehéz, de nagyon jó versenyre számítok – mondta Fogasy. – Tavaly indultunk rajta, úgyhogy van tapasztalatunk a csúszós aszfaltról és a kanyar kanyar hátán pályákról. Sok a bukkanó, az ugrató, a ritmusváltás, igazi ralis körülmények lesznek. Ebből a szempontból nekem a Nova Goricia Rali benne van az első három kedvencemben az idei szezonban.

A verseny érdekessége lehet, hogy esőt jósolnak, ezek a pályák pedig vizesen még nehezebbek lesznek.

Tavaly egy megforgás után lyukadt ki a hűtőnk, amit akkor sem értettünk és most sem. Az idén a pályabejáráson megnéztük a kanyart, de semmit sem találtunk, ami ilyen sérülést okozhatott volna.

A futam beleszámít a European Rally Trophyba (ERT) is, amit az év elején mi is terveztünk, de ennek már annyi futama ment le, hogy nincs értelme most csatlakoznunk és mivel nem akartunk senkinek a bajnokságába beleszólni, ezért most nem is neveztünk az ERT-értékelésébe, csak a Mitropa Kupára koncentrálunk.

A mezőny erős lesz, nekünk elsősorban Gassnerre kell figyelnünk, jó lenne őt magunk mögött tartani. A Mitropa Kupában az első három, abszolútban pedig az első öt a célunk.“

Mitropa Kupa állása hat futam után

  • 1. Fogasy Gergely 289 pont
  • 2. Hermann Gassner 252 pont
  • 3. Manuel Kössler 182 pont
  • 4. Aleks Humar 131 pont
  • 5. Lovász Pál 129 pont
  • 6. Stefan Göttig 126 pont
  • 7. Várkonyi Szabolcs 125 pont
  • 8. Klausz Kristóf 115 pont
  • 9. Thomas Wallenwein 111 pont
  • 10. Hermann Gassner jr. 106 pont

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely
  • Baranya Kupa: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 4. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)
Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre