Fogasy nehéz versenyre számít Szlovéniában

Nova Goricia Rali előzetes, 2018. szeptember 6.

37 pont előnnyel, a bajnokság élén érkezik Fogasy Gergely és Berendi Dávid a Mitropa Kupa hetedik futamára, a szlovéniai Nova Goricia Ralira.

A verseny nem lesz újdonság a Peugeot 208 T16-tal induló páros számára, hiszen tavaly már a táv egy részét teljesítették és csak a hűtő rejtélyes sérülése miatt nem tudták befejezni a versenyt.

A mezőnyben ott lesz Fogasyék legnagyobb ellenfele, a Mitropa Kupa második helyén álló Hermann Gassner, az abszolút értékelésben pedig összesen tíz R5-ös autó között kell bizonyítaniuk.

„Hosszú, nehéz, de nagyon jó versenyre számítok – mondta Fogasy. – Tavaly indultunk rajta, úgyhogy van tapasztalatunk a csúszós aszfaltról és a kanyar kanyar hátán pályákról. Sok a bukkanó, az ugrató, a ritmusváltás, igazi ralis körülmények lesznek. Ebből a szempontból nekem a Nova Goricia Rali benne van az első három kedvencemben az idei szezonban.

A verseny érdekessége lehet, hogy esőt jósolnak, ezek a pályák pedig vizesen még nehezebbek lesznek.

Tavaly egy megforgás után lyukadt ki a hűtőnk, amit akkor sem értettünk és most sem. Az idén a pályabejáráson megnéztük a kanyart, de semmit sem találtunk, ami ilyen sérülést okozhatott volna.

A futam beleszámít a European Rally Trophyba (ERT) is, amit az év elején mi is terveztünk, de ennek már annyi futama ment le, hogy nincs értelme most csatlakoznunk és mivel nem akartunk senkinek a bajnokságába beleszólni, ezért most nem is neveztünk az ERT-értékelésébe, csak a Mitropa Kupára koncentrálunk.

A mezőny erős lesz, nekünk elsősorban Gassnerre kell figyelnünk, jó lenne őt magunk mögött tartani. A Mitropa Kupában az első három, abszolútban pedig az első öt a célunk.“

Mitropa Kupa állása hat futam után

  • 1. Fogasy Gergely 289 pont
  • 2. Hermann Gassner 252 pont
  • 3. Manuel Kössler 182 pont
  • 4. Aleks Humar 131 pont
  • 5. Lovász Pál 129 pont
  • 6. Stefan Göttig 126 pont
  • 7. Várkonyi Szabolcs 125 pont
  • 8. Klausz Kristóf 115 pont
  • 9. Thomas Wallenwein 111 pont
  • 10. Hermann Gassner jr. 106 pont

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

  • Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek
  • Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely
  • Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely
  • Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely
  • Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely
  • Baranya Kupa: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 4. hely

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)
Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax