Fogasy sztármezőnyben

Igazi sztárparádé várható a szlovéniai Nova Gorica Ralin, a Mitropa Kupa hetedik állomásán, amely a szlovén és a horvát nemzeti bajnokság mellett a Central Rally Trophynak is futama.

A 12 fős R5-ös mezőnyben szerepel a rali-vb WRC2-es bajnokságát vezető Nikolay Gryazin, de szlovén, magyar és Mitropa Kupa bajnokokkal is szép számmal találkozhatunk.

Fogasy Gergely és Berendi Dávid számára különösen fontos lesz a verseny, hiszen a Ford Fiesta R5-tel a Baranya Kupán elért második helyezésükkel a bajnokságban is a második helyre léptek elő, mindössze 21 ponttal lemaradva az elsőtől.

„Mivel közeledik a bajnokság vége, minden verseny egyre fontosabbá válik, nem csak előre kell néznünk, de hátra is, hiszen az üldözők is nagyon közel vannak hozzánk és szerintem komoly csata lesz a bajnokság első öt helyén – mondta Fogasy. – Két hónapja versenyeztünk utoljára, de közben több teszten is részt vettünk, kedden volt a verseny előtti tesztünk és még Szlovéniában is szeretnék menni egyet a Forddal.

A tapasztalatom az, hogy nem is annyira a teszt a döntő, hanem hogy fejben mennyire tudsz ráhangolódni a versenyre. Elég sok belsőkamerás felvételt néztem, remélem, a mentális felkészüléssel nem lesz baj.

Már kétszer indultunk ezen a versenyen, úgyhogy van tapasztalatunk a pályákról. Szeretem is őket, sok rajtuk a ritmusváltás, a gyors és a technikás részek váltakozása.

Az idén elég sokat mentünk esőben, és az a tapasztalatunk, hogy még a slick gumijaink is jól működnek a vizes pályán. Most is van rá esély, hogy essen, amit én egyáltalán nem bánnék.

Az eredményre nehéz tippelni, hiszen olyan erős a mezőny, hogy a 12 R5-ös autóból az első tízbe sem lesz könnyű bekerülni.

Nem akarunk taktikázni, pontokat számolgatni, menni szeretnénk és a lehető legjobb eredményt elérni.“

A Fogasy–Berendi páros 2019-es eredményei

  • Rebenland Rali (Ausztria): kiestek
  • Lavanttal Rali (Ausztria): Mitropa Kupa 3., abszolút 8.
  • Opatija Rali (Horvátország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.
  • Velenje Rali (Szlovénia): Mitropa Kupa 4., abszolút 5.
  • Baranya Kupa (Magyarország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.

A Mitropa Kupa 2019-es versenynaptára

  • március 15–16. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 5–6. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 3–4. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 24–25. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 5–6. Casentino Rali (Olaszország)
  • július 26–27. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 19–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 27–28. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 18–19. 3-Städte Rali (Németország)
Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax