Fogasy új autóval indul Nyíregyházán

Új autóval áll rajthoz kiemelt támogatója, a Marso Kft. hazai versenyén Fogasy Gergely és Berendi Dávid. A Mitropa Kupa idei bajnok párosa a megszokott Peugeot 208 T16-ost Skoda Fabia R5-re cseréli a Nyíregyháza Ralin, ahol az új technika kiismerése a céljuk.

„Nagyon szerettünk a Peugeot-val versenyezni és örülök neki, hogy ezzel az autóval szereztük meg a Mitropa Kupa bajnoki címét, de szeretnénk egy frissebb technikát is kipróbálni – mondta Fogasy Gergely. – Ezért esett a választásunk a Skoda Fabiára.

Hétfőn tudtunk vele először tesztelni. Azt mondják, hogy az R5-ös autók között nincs nagy különbség, én ezt most cáfolni tudom. A Skoda erősebb, nyomatékosabb, jobb a futóműve, könnyebb vezetni. Ez utóbbi akár be is csaphatja az embert, mert nem érzi annyira a tempót.

A Nyíregyháza Ralit már az év elején is beterveztük, hiszen az egyik legkomolyabb partnerünknek, a gumik forgalmazásával foglalkozó Marso Kft.-nek itt van a központja. Velük öt éve nagyon jó a kapcsolatunk, kedden pedig egy külön programon vettünk részt náluk. A telephelyükön alakítottak ki egy másfél kilométeres pályát, aminek egy része bement a csarnokba is. 150 meghívott vendég előtt autóztunk a Skodával, párat vinni is tudtunk. Nagyon jó hangulat volt, mi is jól éreztük magunka és tesztnek sem volt rossz. 

A versenyen nincs konkrét elvárásunk, tisztában vagyunk vele, hogy a magyar bajnokság élmezőnye nagyon erős. Szeretnénk a Skodát kipróbálni, megismerni ezt a technikát és tisztesen helytállni.“

Fogasy Gergely és Berendi Dávid 2018-as eredményei

Rebenland Rali: műszaki hiba miatt kiestek

Lavanttal Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely

Opatija Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 5. hely

Velenje Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 3. hely

Casentino Rali: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 14. hely

Baranya Kupa: Mitropa Kupa 1. hely, abszolút 4. hely

Nova Goricia Rali: Mitropa Kupa 2. hely, abszolút 7. hely

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax