Fogasy villámlátogatást tett a Baranya Kupán

Az abszolút negyedik és a Mitropa Kupa második helyét szerezte meg Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ford Fiesta R5-tel a Baranya Kupán.

A páros munkahelyi elfoglaltság miatt eredetileg nem is tervezte a versenyt és a felkészülésre sem tudtak elegendő időt szánni. Ehhez képest egész jól szerepeltek, a bajnokságban pedig két helyet előrelépve, a másodikra ugrottak.

„Először is nagyon élveztük a versenyt, főleg a szombati napot – mondta Fogasy. – Két hónapja nem ültünk versenyautóban a pályabejárás kezdetéig nem is tudtunk a ralival foglalkozni és még pénteken is a munkámmal kapcsolatban kellett telefonálgatnom.

Az első napunk nem is sikerült, valahogy nem találtam a ritmust. Az autó kiváló volt, a csapat nagyon jól dolgozott, a gumik is működtek, csak én nem voltam elég gyors.

Szombaton már sokkal jobban ment, főleg az esőben találtam magamra. Az idén elég sokat versenyeztünk vizes pályákon, úgy tűnik, hogy ez fekszik nekem. Szurkoltam, hogy az utolsó körre essen le az eső, de csak a céldobogóra érkezett meg.

Szerettük volna az abszolút harmadik helyet megszerezni, de a körülményekhez képest a negyedik sem rossz. A bajnokságban a második helyre jöttünk fel, de ennek most nincs nagy jelentősége.

A kilenc versenyből a legjobb hat eredmény számít, ezért a hátralévő három futamon fog sok minden eldőlni.

Szeretnék legközelebb úgy rajthoz állni, hogy több időnk van a felkészülésre, de így is nagyon élveztük, hogy versenyezhettünk.

Sokat tanultunk az autóról, a verseny előtti teszten több gumit is ki tudtunk próbálni, amiket a következő ralikon tudunk hasznosítani és rettenetesen feltöltött minket ez a pár nap.

A Fogasy–Berendi páros 2019-es eredményei

  • Rebenland Rali (Ausztria): kiestek
  • Lavanttal Rali (Ausztria): Mitropa Kupa 3., abszolút 8.
  • Opatija Rali (Horvátország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.
  • Velenje Rali (Szlovénia): Mitropa Kupa 4., abszolút 5.
  • Baranya Kupa (Magyarország): Mitropa Kupa 2., abszolút 4.

A Mitropa Kupa 2019-es versenynaptára

  • március 15–16. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 5–6. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 3–4. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 24–25. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 5–6. Casentino Rali (Olaszország)
  • július 26–27. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 19–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 27–28. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 18–19. 3-Städte Rali (Németország)
Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax