Főpróba a WRC-vel

Először áll rajthoz WRC-vel Krózser Menyhért és Fodor Géza, az Eger Ralin.  Az MHH Rally Team párosa nem bocsátkozott jóslatokba az eredménnyel kapcsolatban. Tisztában vannak vele, hogy nem elég jó autóval versenyezni, ki is kell használni a WRC-ben rejlő lehetőségeket. Krózser az idén két navigátorral indul, akik közül az első versenyen Fodor Géza olvassa az itinert, Papp György pedig a csapat munkáját erősíti.

Krozser2

„Változatlanul sok még a kérdőjel a számunkra az első WRC-s versenyünk előtt” – mondta Krózser Menyhért. „Tegnap (csütörtökön) volt egy rövid tesztünk, ami alatt húsz kilométert mentem az autóval. Sikerült jobban összebarátkoznom a Subaruval, de még messze nem állíthatom, hogy mindent tudok róla.”

„Az Eger Rali lesz a főpróba számunkra. Egyelőre nem tudok és nem is akarok tippelni az eredményre. A verseny után okosabbak leszünk, akkor már látni fogom, hogy mire képes ez az autó a mai magyar mezőnyben és hogy mire vagyunk képesek vele mi.”

Krozser1

„Az első versenyen Fodor Géza lesz a navigátorom, aki a WRC kedvéért tért vissza az idén pár versenyre. A másik navigátorom, Papp Gyuri is itt lesz a versenyen és a csapat munkáját segíti.”

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.