Elfogytak a Ford Fiesta WRC-k a Portugál Ralira, így Mexikóban tér vissza a rali világbajnokságra a húszéves Jevgenyij Novikov.
„Eredetileg Portugáliában akartunk indulni, de megnéztem a verseny 3D-s képeit és úgy éreztem, hogy nem sok hibázási lehetőséget enged” – mondta Novikov. „Ráadásul az M-Sport nem is tudna arra a versenyre autót adni nekünk, így aztán a Mexikó Rali mellett döntöttünk.”
Novikov 2007 és 2009 között 15 világbajnoki futamon vett részt. Két évvel ezelőtt a Citroën Junior-csapatában versenyzett. Legjobb eredményét a Szardínia Ralin érte el, ahol ötödik lett, de a Finn Ralin elkövetett ugratása miatt emlékszik rá mindenki. A tavalyi szezont teljesen kihagyta, és még a visszavonulása is szóba került, de az idei szezonra mégis összeállt a költségvetése.
Az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson még tavaly úgy nyilatkozott, hogy akár tíz Fiesta WRC-t is tudnak vinni egy-egy vb-futamra. Svédországban kilenc autójuk futott, amivel kimerítették az akkori teljes kontingensüket, hiszen összesen 11 darab épült az új Ford WRC-ből, amiből kettőt kizárólag tesztelésre használtak.
Tartok tőle, hogy az igények növekedésével a tíz autó hamarosan kevés lesz.
Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük
Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.
Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel.
„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat.
Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc
A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti.
„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“
A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is.
„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk.
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc
Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax