Gaál: A Lapistól tudtam, hogy rossz irányba mentünk

A D korcsoport leggyorsabbja volt Gaál József és Gáspár Béla az Országos Historic Ralibajnokság negyedik fordulóján, a Baranya Kupán. Ezzel, az egy kihagyott verseny ellenére is, a bajnokság második helyén állnak. Azonban a gödöllői Opel Gaál Kft. által támogatott páros számára sokkal fontosabb volt, hogy az Ascona új fejlesztéseit ki tudják próbálni. Ezek a lapisi elágazásig kiválóan működtek.

Gaal_Baranya1 (Large)

„Régen volt már versenyünk, ezért sokat haladtunk az autó fejlesztésével, ezt szerettük volna kipróbálni a Baranya Kupán” – mondta Gaál József. „De úgy tűnik, túl sokat változtattam egyszerre. A lengéscsillapítót és a rugót is túl keményre cseréltem.”

„Gödöllő környékén, az M31-esen szoktam tesztelni az autót, ott a sima úton tökéletesen működött. Árpádtetőn, felfelé a hegyi pályán is nagyon jó volt, egészen a lapisi elágazásig. Ott, ahogy ráértünk a rosszabb útra, azonnal világossá vált, hogy rossz irányba mentünk a fejlesztéssel és túl kemény lett a futómű. A hátulját többször eldobta, egy-egy métert is arrébb ugrott az autó.”

Gaal_Baranya4 (Large)

„Ráadásul az eső is esett. Mi meg száraz, meleg időre készültünk. A historicban csak utcai gumival lehet versenyezni, mi kettőből szoktunk választani, amiből természetesen a rosszabbat vittük magunkkal. Az egyik ellenfelünk meg is jegyezte, hogy ez nem lesz jó ide. Mondtam neki, most már én is tudom.”

„Miután saját magunknak így megnehezítettük a versenyt, hárman ültünk az autóban, mi, meg a majré. 62 éves vagyok és még nagyon sok ilyen versenyen szeretnék indulni, úgyhogy visszavettem a tempóból.”

Gaal_Baranya2 (Large)

„A D csoportban mi voltunk a leggyorsabbak és a bajnokságban is felzárkóztunk, de megmondom őszintén, én már nyertem annyi bajnokságot, most már csak az élmény kedvéért versenyzek, meg hogy az új fejlesztéseket kipróbálhassam az autón.”

„A Komlón használt rugót és lengéscsillapítót jó mélyre elásom a műhelyben, már rendeltem belőle újakat, remélem, a Budapest Ralira a fejlesztésben visszatérünk a helyes útra.”

További információ: http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“