Gaál: A Lapistól tudtam, hogy rossz irányba mentünk

A D korcsoport leggyorsabbja volt Gaál József és Gáspár Béla az Országos Historic Ralibajnokság negyedik fordulóján, a Baranya Kupán. Ezzel, az egy kihagyott verseny ellenére is, a bajnokság második helyén állnak. Azonban a gödöllői Opel Gaál Kft. által támogatott páros számára sokkal fontosabb volt, hogy az Ascona új fejlesztéseit ki tudják próbálni. Ezek a lapisi elágazásig kiválóan működtek.

Gaal_Baranya1 (Large)

„Régen volt már versenyünk, ezért sokat haladtunk az autó fejlesztésével, ezt szerettük volna kipróbálni a Baranya Kupán” – mondta Gaál József. „De úgy tűnik, túl sokat változtattam egyszerre. A lengéscsillapítót és a rugót is túl keményre cseréltem.”

„Gödöllő környékén, az M31-esen szoktam tesztelni az autót, ott a sima úton tökéletesen működött. Árpádtetőn, felfelé a hegyi pályán is nagyon jó volt, egészen a lapisi elágazásig. Ott, ahogy ráértünk a rosszabb útra, azonnal világossá vált, hogy rossz irányba mentünk a fejlesztéssel és túl kemény lett a futómű. A hátulját többször eldobta, egy-egy métert is arrébb ugrott az autó.”

Gaal_Baranya4 (Large)

„Ráadásul az eső is esett. Mi meg száraz, meleg időre készültünk. A historicban csak utcai gumival lehet versenyezni, mi kettőből szoktunk választani, amiből természetesen a rosszabbat vittük magunkkal. Az egyik ellenfelünk meg is jegyezte, hogy ez nem lesz jó ide. Mondtam neki, most már én is tudom.”

„Miután saját magunknak így megnehezítettük a versenyt, hárman ültünk az autóban, mi, meg a majré. 62 éves vagyok és még nagyon sok ilyen versenyen szeretnék indulni, úgyhogy visszavettem a tempóból.”

Gaal_Baranya2 (Large)

„A D csoportban mi voltunk a leggyorsabbak és a bajnokságban is felzárkóztunk, de megmondom őszintén, én már nyertem annyi bajnokságot, most már csak az élmény kedvéért versenyzek, meg hogy az új fejlesztéseket kipróbálhassam az autón.”

„A Komlón használt rugót és lengéscsillapítót jó mélyre elásom a műhelyben, már rendeltem belőle újakat, remélem, a Budapest Ralira a fejlesztésben visszatérünk a helyes útra.”

További információ: http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax