A D korcsoport leggyorsabbja volt Gaál József és Gáspár Béla az Országos Historic Ralibajnokság negyedik fordulóján, a Baranya Kupán. Ezzel, az egy kihagyott verseny ellenére is, a bajnokság második helyén állnak. Azonban a gödöllői Opel Gaál Kft. által támogatott páros számára sokkal fontosabb volt, hogy az Ascona új fejlesztéseit ki tudják próbálni. Ezek a lapisi elágazásig kiválóan működtek.
„Régen volt már versenyünk, ezért sokat haladtunk az autó fejlesztésével, ezt szerettük volna kipróbálni a Baranya Kupán” – mondta Gaál József. „De úgy tűnik, túl sokat változtattam egyszerre. A lengéscsillapítót és a rugót is túl keményre cseréltem.”
„Gödöllő környékén, az M31-esen szoktam tesztelni az autót, ott a sima úton tökéletesen működött. Árpádtetőn, felfelé a hegyi pályán is nagyon jó volt, egészen a lapisi elágazásig. Ott, ahogy ráértünk a rosszabb útra, azonnal világossá vált, hogy rossz irányba mentünk a fejlesztéssel és túl kemény lett a futómű. A hátulját többször eldobta, egy-egy métert is arrébb ugrott az autó.”
„Ráadásul az eső is esett. Mi meg száraz, meleg időre készültünk. A historicban csak utcai gumival lehet versenyezni, mi kettőből szoktunk választani, amiből természetesen a rosszabbat vittük magunkkal. Az egyik ellenfelünk meg is jegyezte, hogy ez nem lesz jó ide. Mondtam neki, most már én is tudom.”
„Miután saját magunknak így megnehezítettük a versenyt, hárman ültünk az autóban, mi, meg a majré. 62 éves vagyok és még nagyon sok ilyen versenyen szeretnék indulni, úgyhogy visszavettem a tempóból.”
„A D csoportban mi voltunk a leggyorsabbak és a bajnokságban is felzárkóztunk, de megmondom őszintén, én már nyertem annyi bajnokságot, most már csak az élmény kedvéért versenyzek, meg hogy az új fejlesztéseket kipróbálhassam az autón.”
„A Komlón használt rugót és lengéscsillapítót jó mélyre elásom a műhelyben, már rendeltem belőle újakat, remélem, a Budapest Ralira a fejlesztésben visszatérünk a helyes útra.”
További információ: http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/