Gaál Ádám a célban

A D csoport negyedik és a D3-as kategória harmadik helyét szerezte meg Gaál Ádám és Kalapács Kornél az Országos Historic Ralibajnokság ötödik futamán, a Baranya Kupán.

IMG_5939 (Medium)

A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata ezzel teljesítette a kitűzött célt: óvatos versenyzéssel célba juttatták az Opel Ascona B-t. Az óvatosságra azért volt szükség, mert két héttel korábban, a Székesfehérvár Ralin megsérült differenciálmű kúpkereket csak egy bontott alkatrésszel tudták helyettesíteni, amelynek élettartama nem volt előre borítékolható. Azonban az autó tökéletesen működött, a csapat hét pontot szerzett, amivel négy pont hátránnyal a D csoport bajnokságában a második helyen állnak.

_DSC7119 (Medium)

Gaál Ádám: – Munkás verseny volt, mert nagyon vigyázni kellett az autóra. Nem tudtuk pontosan, hogy az új kúpkerék mennyire bírja és én is minden zajra jobban odafigyeltem, mint eddig. Annyira bennem maradt a fehérvári műszaki hiba, hogy még az utcai autómban is minden neszre felfigyelek.

A Baranya Kupán az volt az elsődleges célunk, hogy végigmenjünk és a fehérvári nullázás után pontokat szerezzünk. Az első napon nagyon óvatosak voltunk, akkor sokat kaptunk, de nem baj, most az a lényeg, hogy célba értünk és az autó is jól működött.

IMG_2295 (Medium)

Új gumikkal versenyeztünk, amik jobban tapadtak, ezért sokkal óvatosabban kellett rajtolni, a lassítókat megközelíteni, nehogy nagy terhelést kapjon a hajtás. Ennek ellenére Kornéllal nagyon élveztük a versenyt és örülünk, hogy célba értünk.

Gaál József, csapatvezető: – Teszt üzemmódban versenyeztünk. Mivel az Asconához nincs már új alkatrész, ezért bontottat kellett beépítenünk, ami mindig lutri, hogy kibírja-e vagy sem.

SAE_7389 (Medium)

Ezért az volt a fiúk feladata, hogy óvatosan, a hajtást kímélve versenyezzenek. Minden gyorsasági után felemeltük az autót, ellenőriztük, hogy rendben van-e, szerencsére végig rendben volt. A fiúk is tökéletesen végrehajtották a feladatot, a legnagyobb dicséret illeti őket.

A következő versenyre gyártatunk egy új kúpkereket, ami erősebb és ellenállóbb lesz, a kovácsolt acél helyett esztergáltatunk egyet, majd hőkezeljük, hogy jobban megfeleljen a rali igénybevételének.

_DSC6324 (Medium)

A Baranya Kupa Historic végeredmény:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS Mk II D/3     45:50,0
  2. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D/3     +1:58,6
  3. Szőnyi András Gábor–Szabó Árpád Lada 21011 D/2     +2:04,0
  4. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D/3     +2:42,3
  5. Spindler Tibor–Vojnár Mátyás Opel Corsa A GSi E/2      +2:46,1
  6. Varga Péter–Végh Attila BMW 325i E/4      +2:52,9
  7. Don Nitró–Ivanov Iván Peugeot 205 GTI E/2      +6:18,0
  8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 GTI E/2      +6:45,8
  9. Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D/1     +7:12,6
  10. Balics Ákos–Borsfai Dávid Volkswagen Scirocco Mk1 D/2     +8:54,9
  11. Balázs Kornél–Mohácsi László Trabant 601 E/1      +11:14,3
  12. Strider Zoltán–Vig Sándor Trabant 601 S E/1      +13:22,3

IMG_4753 (Medium)

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:

  1. Wirtmann–Barna 46
  2. Gaál–Kalapács 42
  3. Szőnyi–Mácsai 34
  4. Balogh–Groll 34
  5. Balics–Borsfai 25
  6. Rácz–Jankovics 23
  7. Rónay–Csuri 8
  8. Zsótér–Eigel 1

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.