A D csoport negyedik és a D3-as kategória harmadik helyét szerezte meg Gaál Ádám és Kalapács Kornél az Országos Historic Ralibajnokság ötödik futamán, a Baranya Kupán.
A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata ezzel teljesítette a kitűzött célt: óvatos versenyzéssel célba juttatták az Opel Ascona B-t. Az óvatosságra azért volt szükség, mert két héttel korábban, a Székesfehérvár Ralin megsérült differenciálmű kúpkereket csak egy bontott alkatrésszel tudták helyettesíteni, amelynek élettartama nem volt előre borítékolható. Azonban az autó tökéletesen működött, a csapat hét pontot szerzett, amivel négy pont hátránnyal a D csoport bajnokságában a második helyen állnak.
Gaál Ádám: – Munkás verseny volt, mert nagyon vigyázni kellett az autóra. Nem tudtuk pontosan, hogy az új kúpkerék mennyire bírja és én is minden zajra jobban odafigyeltem, mint eddig. Annyira bennem maradt a fehérvári műszaki hiba, hogy még az utcai autómban is minden neszre felfigyelek.
A Baranya Kupán az volt az elsődleges célunk, hogy végigmenjünk és a fehérvári nullázás után pontokat szerezzünk. Az első napon nagyon óvatosak voltunk, akkor sokat kaptunk, de nem baj, most az a lényeg, hogy célba értünk és az autó is jól működött.
Új gumikkal versenyeztünk, amik jobban tapadtak, ezért sokkal óvatosabban kellett rajtolni, a lassítókat megközelíteni, nehogy nagy terhelést kapjon a hajtás. Ennek ellenére Kornéllal nagyon élveztük a versenyt és örülünk, hogy célba értünk.
Gaál József, csapatvezető: – Teszt üzemmódban versenyeztünk. Mivel az Asconához nincs már új alkatrész, ezért bontottat kellett beépítenünk, ami mindig lutri, hogy kibírja-e vagy sem.
Ezért az volt a fiúk feladata, hogy óvatosan, a hajtást kímélve versenyezzenek. Minden gyorsasági után felemeltük az autót, ellenőriztük, hogy rendben van-e, szerencsére végig rendben volt. A fiúk is tökéletesen végrehajtották a feladatot, a legnagyobb dicséret illeti őket.
A következő versenyre gyártatunk egy új kúpkereket, ami erősebb és ellenállóbb lesz, a kovácsolt acél helyett esztergáltatunk egyet, majd hőkezeljük, hogy jobban megfeleljen a rali igénybevételének.
A Baranya Kupa Historic végeredmény:
- Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS Mk II D/3 45:50,0
- Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D/3 +1:58,6
- Szőnyi András Gábor–Szabó Árpád Lada 21011 D/2 +2:04,0
- Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D/3 +2:42,3
- Spindler Tibor–Vojnár Mátyás Opel Corsa A GSi E/2 +2:46,1
- Varga Péter–Végh Attila BMW 325i E/4 +2:52,9
- Don Nitró–Ivanov Iván Peugeot 205 GTI E/2 +6:18,0
- Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 GTI E/2 +6:45,8
- Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D/1 +7:12,6
- Balics Ákos–Borsfai Dávid Volkswagen Scirocco Mk1 D/2 +8:54,9
- Balázs Kornél–Mohácsi László Trabant 601 E/1 +11:14,3
- Strider Zoltán–Vig Sándor Trabant 601 S E/1 +13:22,3
Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:
- Wirtmann–Barna 46
- Gaál–Kalapács 42
- Szőnyi–Mácsai 34
- Balogh–Groll 34
- Balics–Borsfai 25
- Rácz–Jankovics 23
- Rónay–Csuri 8
- Zsótér–Eigel 1
További információ:
http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/