Gaál Ádám a célban

A D csoport negyedik és a D3-as kategória harmadik helyét szerezte meg Gaál Ádám és Kalapács Kornél az Országos Historic Ralibajnokság ötödik futamán, a Baranya Kupán.

IMG_5939 (Medium)

A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata ezzel teljesítette a kitűzött célt: óvatos versenyzéssel célba juttatták az Opel Ascona B-t. Az óvatosságra azért volt szükség, mert két héttel korábban, a Székesfehérvár Ralin megsérült differenciálmű kúpkereket csak egy bontott alkatrésszel tudták helyettesíteni, amelynek élettartama nem volt előre borítékolható. Azonban az autó tökéletesen működött, a csapat hét pontot szerzett, amivel négy pont hátránnyal a D csoport bajnokságában a második helyen állnak.

_DSC7119 (Medium)

Gaál Ádám: – Munkás verseny volt, mert nagyon vigyázni kellett az autóra. Nem tudtuk pontosan, hogy az új kúpkerék mennyire bírja és én is minden zajra jobban odafigyeltem, mint eddig. Annyira bennem maradt a fehérvári műszaki hiba, hogy még az utcai autómban is minden neszre felfigyelek.

A Baranya Kupán az volt az elsődleges célunk, hogy végigmenjünk és a fehérvári nullázás után pontokat szerezzünk. Az első napon nagyon óvatosak voltunk, akkor sokat kaptunk, de nem baj, most az a lényeg, hogy célba értünk és az autó is jól működött.

IMG_2295 (Medium)

Új gumikkal versenyeztünk, amik jobban tapadtak, ezért sokkal óvatosabban kellett rajtolni, a lassítókat megközelíteni, nehogy nagy terhelést kapjon a hajtás. Ennek ellenére Kornéllal nagyon élveztük a versenyt és örülünk, hogy célba értünk.

Gaál József, csapatvezető: – Teszt üzemmódban versenyeztünk. Mivel az Asconához nincs már új alkatrész, ezért bontottat kellett beépítenünk, ami mindig lutri, hogy kibírja-e vagy sem.

SAE_7389 (Medium)

Ezért az volt a fiúk feladata, hogy óvatosan, a hajtást kímélve versenyezzenek. Minden gyorsasági után felemeltük az autót, ellenőriztük, hogy rendben van-e, szerencsére végig rendben volt. A fiúk is tökéletesen végrehajtották a feladatot, a legnagyobb dicséret illeti őket.

A következő versenyre gyártatunk egy új kúpkereket, ami erősebb és ellenállóbb lesz, a kovácsolt acél helyett esztergáltatunk egyet, majd hőkezeljük, hogy jobban megfeleljen a rali igénybevételének.

_DSC6324 (Medium)

A Baranya Kupa Historic végeredmény:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS Mk II D/3     45:50,0
  2. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D/3     +1:58,6
  3. Szőnyi András Gábor–Szabó Árpád Lada 21011 D/2     +2:04,0
  4. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D/3     +2:42,3
  5. Spindler Tibor–Vojnár Mátyás Opel Corsa A GSi E/2      +2:46,1
  6. Varga Péter–Végh Attila BMW 325i E/4      +2:52,9
  7. Don Nitró–Ivanov Iván Peugeot 205 GTI E/2      +6:18,0
  8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 GTI E/2      +6:45,8
  9. Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D/1     +7:12,6
  10. Balics Ákos–Borsfai Dávid Volkswagen Scirocco Mk1 D/2     +8:54,9
  11. Balázs Kornél–Mohácsi László Trabant 601 E/1      +11:14,3
  12. Strider Zoltán–Vig Sándor Trabant 601 S E/1      +13:22,3

IMG_4753 (Medium)

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:

  1. Wirtmann–Barna 46
  2. Gaál–Kalapács 42
  3. Szőnyi–Mácsai 34
  4. Balogh–Groll 34
  5. Balics–Borsfai 25
  6. Rácz–Jankovics 23
  7. Rónay–Csuri 8
  8. Zsótér–Eigel 1

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax