Gaál Ádám a meglepetés után is második lett a Baranya Kupán

A kitűzött célt teljesítette Gaál Ádám és Kalapács Kornél a Baranya Kupán, ahol a meglepetésszerűen leesett eső ellenére is karcmentesen értek célba az Opel Ascona B 1900-zal. A rengeteg tapasztalat mellett értékes pontokkal is gazdagodtak, hiszen a historic értékelésben, a D csoportban és a D3-as kategóriában is egyaránt a második helyet szerezték meg.

2015001G Baranya kupa

Gaál Ádám: – Összességében jó kis verseny volt. Az első körben szárazak voltak a pályák, akkor próbáltam óvatosan kezdeni. A második körre lógott az eső lába, de a szervizben még sütött a nap, ezért slickkel mentünk ki. Hetvehelyre jó is volt, de mire felértünk Árpádtetőre, leszakadt az ég. Ez egy kicsit meglepett, hiszen még sohasem versenyeztem esőben slick gumikkal. Olyan volt, mintha jégen mentünk volna, de ez is nagyon hasznos tapasztalat volt.

2015012G Baranya kupa

A szervizben nagy dilemmám volt, hogy milyen gumit válasszunk a harmadik körre, de Wirtmann Feri és apu (Gaál József) is azt mondták, hogy hagyjuk fent a száraz gumikat. Igazuk lett, többet nem esett az eső és Árpádtető is egész jól felszáradt.

2015009G Baranya kupa

Próbáltunk lépést tartani a kategória-ellenfelünkkel, a Rónay–Csuri páros Alfájával. Volt, amikor ez egész jól sikerült, volt, amikor vertük is őket, de az első körben és a vízen összesen fél percet kaptunk tőlük, ezt nem tudtuk ledolgozni. De nem is az volt a célunk, hogy mindenáron nyerjünk, hanem hogy tapasztalatot szerezzünk és az autóra is vigyázni akartam.

Nagyon örülök, hogy végül apu is meggyógyult és le tudott jönni a versenyre, egészen más úgy menni, hogy ő is ott van.

2015002G Baranya kupa

Gaál József, csapatvezető: – Nagyon elégedett vagyok Ádám és Kornél teljesítményével. Örültem neki, hogy leesett az eső, ami új feladat elé állította őket. Pont annyi esett, ami még nem mossa le a pályát, hanem a por is rajta maradt, így nagyon csúszott az út. De ez a rali, az egyik gyorsasági szakaszt száraz pályán teljesíted, a másikat vízen, a harmadikat pedig megint szárazon.

2015005G Baranya kupa

Az eső másik előnye az volt, hogy így sokkal pontosabban kellett vezetni, ami után a száraz úton is finomabb íveket fog használni. Jól mentek, sok tapasztalatot és versenykilométert szereztek, az autó karcmentes, mit kívánhat ennél többet egy apa és egy csapatvezető?

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre