Gaál Ádám a meglepetés után is második lett a Baranya Kupán

A kitűzött célt teljesítette Gaál Ádám és Kalapács Kornél a Baranya Kupán, ahol a meglepetésszerűen leesett eső ellenére is karcmentesen értek célba az Opel Ascona B 1900-zal. A rengeteg tapasztalat mellett értékes pontokkal is gazdagodtak, hiszen a historic értékelésben, a D csoportban és a D3-as kategóriában is egyaránt a második helyet szerezték meg.

2015001G Baranya kupa

Gaál Ádám: – Összességében jó kis verseny volt. Az első körben szárazak voltak a pályák, akkor próbáltam óvatosan kezdeni. A második körre lógott az eső lába, de a szervizben még sütött a nap, ezért slickkel mentünk ki. Hetvehelyre jó is volt, de mire felértünk Árpádtetőre, leszakadt az ég. Ez egy kicsit meglepett, hiszen még sohasem versenyeztem esőben slick gumikkal. Olyan volt, mintha jégen mentünk volna, de ez is nagyon hasznos tapasztalat volt.

2015012G Baranya kupa

A szervizben nagy dilemmám volt, hogy milyen gumit válasszunk a harmadik körre, de Wirtmann Feri és apu (Gaál József) is azt mondták, hogy hagyjuk fent a száraz gumikat. Igazuk lett, többet nem esett az eső és Árpádtető is egész jól felszáradt.

2015009G Baranya kupa

Próbáltunk lépést tartani a kategória-ellenfelünkkel, a Rónay–Csuri páros Alfájával. Volt, amikor ez egész jól sikerült, volt, amikor vertük is őket, de az első körben és a vízen összesen fél percet kaptunk tőlük, ezt nem tudtuk ledolgozni. De nem is az volt a célunk, hogy mindenáron nyerjünk, hanem hogy tapasztalatot szerezzünk és az autóra is vigyázni akartam.

Nagyon örülök, hogy végül apu is meggyógyult és le tudott jönni a versenyre, egészen más úgy menni, hogy ő is ott van.

2015002G Baranya kupa

Gaál József, csapatvezető: – Nagyon elégedett vagyok Ádám és Kornél teljesítményével. Örültem neki, hogy leesett az eső, ami új feladat elé állította őket. Pont annyi esett, ami még nem mossa le a pályát, hanem a por is rajta maradt, így nagyon csúszott az út. De ez a rali, az egyik gyorsasági szakaszt száraz pályán teljesíted, a másikat vízen, a harmadikat pedig megint szárazon.

2015005G Baranya kupa

Az eső másik előnye az volt, hogy így sokkal pontosabban kellett vezetni, ami után a száraz úton is finomabb íveket fog használni. Jól mentek, sok tapasztalatot és versenykilométert szereztek, az autó karcmentes, mit kívánhat ennél többet egy apa és egy csapatvezető?

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“