Gaál Ádám az Eb-mezőnyben is tanulni szeretne

Pályafutásuk eddigi legkomolyabb versenyére készül Gaál Ádám és Kalapács Kornél, akik az Opel Ascona B 1900-zal, a Mecsek Ralin először mérkőznek meg Európa-bajnoki mezőnyben. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés párosa azonban nem tart az új kihívástól, kitartanak idei céljuk mellett: tapasztalatot és gyorsasági kilométert szeretnének gyűjteni.

2015001G Baranya kupa

Gaál Ádám: – Másfél hónapja a Mecsek Ralira készülünk, úgyhogy nagyon várom már a versenyt. Az orfűi körgyorsasági az egyik kedvencem, amiben most benne van Árpádtető is. Ezen a pályán ültem életemben először versenyautóban, úgyhogy nagyon szép emlékeim vannak a Pécsről.

– Az Örkényringen tartottunk egy tesztnapot, ahol elsősorban a különböző gumikat próbáltam ki. Most már tudom, hogy melyik mire való. Hasznos volt abból a szempontból is, hogy a verseny előtt elég sokat tudtam menni az autóval, így magabiztosabb lehetek.

Gaal_Adam_Fehervar201502

– Az időjárás, a lehullott levelek, a sár, mind megnehezíthetik a dolgunkat, de végül is a rali erről szól, nem félünk az új kihívásoktól. Nagy megtiszteltetés, hogy Eb-mezőnyben versenyezhetek és ilyen rutinos pilótákhoz mérhetem magam, de nem gondolom, hogy velük kellene felvennünk a versenyt. A célom most is az, hogy tapasztalatot szerezzek és hogy a verseny végére gyorsulni tudjak.

Gaál József, csapatvezető: – Egy dolgot várok el a fiúktól, hogy végig menjenek és célba érjenek. Nagyon alaposan felkészültünk, az egész műhelyt visszük magunkkal. Mivel nagyon hideget jósoltak, ezért Angliából beszeretünk speciális gumikat.

– Ez lesz számunkra az év utolsó versenye, szeretnénk tisztességgel helytállni. Jövőre rendezik az 50. Mecsek Ralit, úgy tervezem, hogy azon a fiam mellett én is rajthoz fogok állni egy nagyon szép autóval.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.