Gaál Ádám az utolsó méterekig harcolt a Salgó Kupán

Nagyon szoros volt a befutója az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamának, a Salgó Kupának. Gaál Ádám és Kalapács Kornél mindössze hét tized másodperc előnnyel álltak a második helyen az utolsó gyorsasági előtt.

_jor7236-large

A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés párosa az utolsó szakaszon beleadott apait-anyait, hat másodpercet javultak a korábbi időjükhöz képest és végül 3,4 másodperc előnnyel megszerezték a D csoport második helyét. Az Opel Ascona B ezúttal is tökéletesen működött. A nagy tempó és a meleg miatt mindössze két új gumit kellett sebtében vásárolni az autóra.

_jor5110-large

Gaál Ádám: – Az első gyorsaságitól az utolsóig nagyon szoros harc vívtunk Balogh Sanyiékkal. Egész nap ment az adok-kapok. Az utolsó gyorsasági előtt hét tized másodperccel vezettünk, ami gyakorlatilag nullának tekinthető. Mindenképpen meg akartuk szerezni a második helyet, úgyhogy amit lehet, kihoztunk az autóból és magunkból is, nagyon örülök neki, hogy sikerült másodiknak befutnunk.

_jor5102-large

Wirtmann Feri már a verseny elején elhúzott, az ő rutinjával nem tudjuk felvenni a versenyt. Most is próbáltunk fokozatosan gyorsulni. Először versenyeztünk Kazáron és Cereden is. A pályabejárás alatt Kazár tetszett jobban, de a versenyen egyértelműen Cered jött be. Mind a két pályát kétszer oda és kétszer visszafelé teljesítettük. Próbáltunk pontos itinert írni, de az első körben mindig finomítottunk rajta, a második körben pedig rendszerint javultunk.

Az autó tökéletesen működött, (Kalapács) Kornéllal mi is kihoztunk magunkból mindent, amit tudtunk. Egy kalandunk volt, amikor egy kombináció végén az utolsó kanyart Kornél egy kicsit később mondta be és elég rövid féktávval estünk be. Kívülről biztos látványosak lehettünk.

_jor6158-large

Gaál József, csapatvezető: – Tökéletesen elégedett vagyok mindennel, a fiúk és a szervizcsapat is kiváló munkát végeztek. A fiúktól azt kértem, hogy fegyelmezetten versenyezzenek, de jó alaposan izzadjanak le. Mind a kettőt tökéletesen teljesítették és nem csak a meleg miatt.

Az autó hibátlan volt. Két versennyel ezelőtt volt gondunk a hátsó híd kúpkerekével, amit kicseréltünk, de az előző versenyen Ádám még nagyon félt tőle, hogy nem fogja kibírni ez az alkatrész, ami miatt óvatosan ment. Most viszont bátrabb volt és ennek meg is lett az eredménye. A nagy tempó és a meleg miatt jobban koptak a gumik, mint számítottunk rá, ezért verseny közben vettünk két új gumit előre, gyakorlatilag ennyi volt az összes feladatom.

_jor6603-large

Minden csapattagunk nevében mondhatom, hogy büszkék lehetünk a munkánkra és az eredményre. Remélem, a következő futamon, a Mecsek Ralin is hasonlóan jól érezzük magunkat.

Salgó Kupa Historic végeredmény:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György #301 Ford Escort RS Mk II D/3        49:27,3
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél #302 Opel Ascona B D/3        +1:29,5
  3. Balogh Sándor–Groll Róbert #303 Fiat 131 Racing D/3        +1:32,9
  4. Varga Péter–Végh Attila #307 BMW E30 325i E/4        +3:33,8
  5. Rónay László–Csuri András #314 Alfa Romeo GTV D/3        +3:54,2
  6. Hock Pál–Kemény Viktor #304 Audi Coupé Quattro E/4        +5:33,3
  7. Üveges Gábor–Nagy Mariann #313 Lada 2108 Samara E/2        +7:55,1
  8. Tóth István–Bruckner Viktor #318 Skoda S120s C/1        +8:29,4
  9. Serényi András–Szlatnik Bernadett #315 Trabant 601 E/1        +12:43,2
  10. Szivák Zoltán–Merényi Tibor #322 Mini Cooper C/1        +13:54,9

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.