Nagyon szoros volt a befutója az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamának, a Salgó Kupának. Gaál Ádám és Kalapács Kornél mindössze hét tized másodperc előnnyel álltak a második helyen az utolsó gyorsasági előtt.
A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés párosa az utolsó szakaszon beleadott apait-anyait, hat másodpercet javultak a korábbi időjükhöz képest és végül 3,4 másodperc előnnyel megszerezték a D csoport második helyét. Az Opel Ascona B ezúttal is tökéletesen működött. A nagy tempó és a meleg miatt mindössze két új gumit kellett sebtében vásárolni az autóra.
Gaál Ádám: – Az első gyorsaságitól az utolsóig nagyon szoros harc vívtunk Balogh Sanyiékkal. Egész nap ment az adok-kapok. Az utolsó gyorsasági előtt hét tized másodperccel vezettünk, ami gyakorlatilag nullának tekinthető. Mindenképpen meg akartuk szerezni a második helyet, úgyhogy amit lehet, kihoztunk az autóból és magunkból is, nagyon örülök neki, hogy sikerült másodiknak befutnunk.
Wirtmann Feri már a verseny elején elhúzott, az ő rutinjával nem tudjuk felvenni a versenyt. Most is próbáltunk fokozatosan gyorsulni. Először versenyeztünk Kazáron és Cereden is. A pályabejárás alatt Kazár tetszett jobban, de a versenyen egyértelműen Cered jött be. Mind a két pályát kétszer oda és kétszer visszafelé teljesítettük. Próbáltunk pontos itinert írni, de az első körben mindig finomítottunk rajta, a második körben pedig rendszerint javultunk.
Az autó tökéletesen működött, (Kalapács) Kornéllal mi is kihoztunk magunkból mindent, amit tudtunk. Egy kalandunk volt, amikor egy kombináció végén az utolsó kanyart Kornél egy kicsit később mondta be és elég rövid féktávval estünk be. Kívülről biztos látványosak lehettünk.
Gaál József, csapatvezető: – Tökéletesen elégedett vagyok mindennel, a fiúk és a szervizcsapat is kiváló munkát végeztek. A fiúktól azt kértem, hogy fegyelmezetten versenyezzenek, de jó alaposan izzadjanak le. Mind a kettőt tökéletesen teljesítették és nem csak a meleg miatt.
Az autó hibátlan volt. Két versennyel ezelőtt volt gondunk a hátsó híd kúpkerekével, amit kicseréltünk, de az előző versenyen Ádám még nagyon félt tőle, hogy nem fogja kibírni ez az alkatrész, ami miatt óvatosan ment. Most viszont bátrabb volt és ennek meg is lett az eredménye. A nagy tempó és a meleg miatt jobban koptak a gumik, mint számítottunk rá, ezért verseny közben vettünk két új gumit előre, gyakorlatilag ennyi volt az összes feladatom.
Minden csapattagunk nevében mondhatom, hogy büszkék lehetünk a munkánkra és az eredményre. Remélem, a következő futamon, a Mecsek Ralin is hasonlóan jól érezzük magunkat.
Salgó Kupa Historic végeredmény:
- Wirtmann Ferenc–Barna György #301 Ford Escort RS Mk II D/3 49:27,3
- Gaál Ádám–Kalapács Kornél #302 Opel Ascona B D/3 +1:29,5
- Balogh Sándor–Groll Róbert #303 Fiat 131 Racing D/3 +1:32,9
- Varga Péter–Végh Attila #307 BMW E30 325i E/4 +3:33,8
- Rónay László–Csuri András #314 Alfa Romeo GTV D/3 +3:54,2
- Hock Pál–Kemény Viktor #304 Audi Coupé Quattro E/4 +5:33,3
- Üveges Gábor–Nagy Mariann #313 Lada 2108 Samara E/2 +7:55,1
- Tóth István–Bruckner Viktor #318 Skoda S120s C/1 +8:29,4
- Serényi András–Szlatnik Bernadett #315 Trabant 601 E/1 +12:43,2
- Szivák Zoltán–Merényi Tibor #322 Mini Cooper C/1 +13:54,9
További információ: