Gaál Ádám az utolsó méterekig harcolt a Salgó Kupán

Nagyon szoros volt a befutója az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamának, a Salgó Kupának. Gaál Ádám és Kalapács Kornél mindössze hét tized másodperc előnnyel álltak a második helyen az utolsó gyorsasági előtt.

_jor7236-large

A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés párosa az utolsó szakaszon beleadott apait-anyait, hat másodpercet javultak a korábbi időjükhöz képest és végül 3,4 másodperc előnnyel megszerezték a D csoport második helyét. Az Opel Ascona B ezúttal is tökéletesen működött. A nagy tempó és a meleg miatt mindössze két új gumit kellett sebtében vásárolni az autóra.

_jor5110-large

Gaál Ádám: – Az első gyorsaságitól az utolsóig nagyon szoros harc vívtunk Balogh Sanyiékkal. Egész nap ment az adok-kapok. Az utolsó gyorsasági előtt hét tized másodperccel vezettünk, ami gyakorlatilag nullának tekinthető. Mindenképpen meg akartuk szerezni a második helyet, úgyhogy amit lehet, kihoztunk az autóból és magunkból is, nagyon örülök neki, hogy sikerült másodiknak befutnunk.

_jor5102-large

Wirtmann Feri már a verseny elején elhúzott, az ő rutinjával nem tudjuk felvenni a versenyt. Most is próbáltunk fokozatosan gyorsulni. Először versenyeztünk Kazáron és Cereden is. A pályabejárás alatt Kazár tetszett jobban, de a versenyen egyértelműen Cered jött be. Mind a két pályát kétszer oda és kétszer visszafelé teljesítettük. Próbáltunk pontos itinert írni, de az első körben mindig finomítottunk rajta, a második körben pedig rendszerint javultunk.

Az autó tökéletesen működött, (Kalapács) Kornéllal mi is kihoztunk magunkból mindent, amit tudtunk. Egy kalandunk volt, amikor egy kombináció végén az utolsó kanyart Kornél egy kicsit később mondta be és elég rövid féktávval estünk be. Kívülről biztos látványosak lehettünk.

_jor6158-large

Gaál József, csapatvezető: – Tökéletesen elégedett vagyok mindennel, a fiúk és a szervizcsapat is kiváló munkát végeztek. A fiúktól azt kértem, hogy fegyelmezetten versenyezzenek, de jó alaposan izzadjanak le. Mind a kettőt tökéletesen teljesítették és nem csak a meleg miatt.

Az autó hibátlan volt. Két versennyel ezelőtt volt gondunk a hátsó híd kúpkerekével, amit kicseréltünk, de az előző versenyen Ádám még nagyon félt tőle, hogy nem fogja kibírni ez az alkatrész, ami miatt óvatosan ment. Most viszont bátrabb volt és ennek meg is lett az eredménye. A nagy tempó és a meleg miatt jobban koptak a gumik, mint számítottunk rá, ezért verseny közben vettünk két új gumit előre, gyakorlatilag ennyi volt az összes feladatom.

_jor6603-large

Minden csapattagunk nevében mondhatom, hogy büszkék lehetünk a munkánkra és az eredményre. Remélem, a következő futamon, a Mecsek Ralin is hasonlóan jól érezzük magunkat.

Salgó Kupa Historic végeredmény:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György #301 Ford Escort RS Mk II D/3        49:27,3
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél #302 Opel Ascona B D/3        +1:29,5
  3. Balogh Sándor–Groll Róbert #303 Fiat 131 Racing D/3        +1:32,9
  4. Varga Péter–Végh Attila #307 BMW E30 325i E/4        +3:33,8
  5. Rónay László–Csuri András #314 Alfa Romeo GTV D/3        +3:54,2
  6. Hock Pál–Kemény Viktor #304 Audi Coupé Quattro E/4        +5:33,3
  7. Üveges Gábor–Nagy Mariann #313 Lada 2108 Samara E/2        +7:55,1
  8. Tóth István–Bruckner Viktor #318 Skoda S120s C/1        +8:29,4
  9. Serényi András–Szlatnik Bernadett #315 Trabant 601 E/1        +12:43,2
  10. Szivák Zoltán–Merényi Tibor #322 Mini Cooper C/1        +13:54,9

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax