Abszolút elégedett volt Gaál Ádám és Kalapács Kornél az Eger Rali után, ahol az Országos Historic Ralibajnokság első két futamát rendezték. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata mind a két nap a D csoport és a D3-as kategória második helyét szerezte meg. De nem csak a versenyzők vizsgáztak jelesre, hanem a vadonatúj Opel Ascona B 2000-est építő csapat is, az autó hibátlanul teljesítette az első éles bevetését, Gaál Ádám pedig nem győzött áradozni róla, mennyivel jobb, mint a tavalyi autója volt.
Gaál Ádám: – Nagyon boldogok vagyunk és nagyon élveztük mind a két nap a versenyzést. Másnap a fiatos páros nagyon felszívta magát és igazi adok-kapok alakult ki köztünk a második helyért, egy pillanatra sem lehetett leereszteni, ami még élvezetesebbé tette a versenyt.
Mind a két nap másodikok lettünk a D csoportban. Wirtmann Feri ugyan mondta a célban, hogy nagyon jönnek a fiatalok, de vele még nem tudjuk felvenni a versenyt. Viszont nagyszerű dolog, hogy egy ilyen versenyző van a mezőnyben, akihez tudjuk mérni magunkat, és aki arra ösztönöz, hogy még többet tanuljunk, még tovább gyorsuljunk.
Az autó egyszerűen csodálatos volt. Hibátlanul működött, az egyetlen műszaki problémánk az volt, hogy olaj nívópálca dugóját kellett gyorskötözővel rögzíteni. Ezt leszámítva tökéletesen működött az autó, amiért nagyon nagy köszönet jár a csapatnak, fantasztikusan jó kocsit építettek. Egy ilyen jó autóval pedig könnyű versenyezni.
Nagyon sokat fejlesztettünk tavaly óta, sokkal merevebb lett a karosszériája, sokkal jobban áll az úton, de nekem a legjobban a kisebb áttételű kormány tetszett, nagyon finom mozdulatokkal lehet vezetni. Nehezebb ugyan tekerni, de erre külön edzéssel készültem. Remélem, a további versenyeink is ilyen jó hangulatban telnek.
Gaál József csapatvezető: – Mindennel elégedett vagyok. A gyerekek nagyon ügyesek voltak. Nehéz körülmények között is újra bebizonyították, hogy okosan tudnak versenyezni, ugyanakkor folyamatosan gyorsulnak és tanulnak. Nem volt könnyű egy ilyen versenyt teljesíteni azok után, hogy tavaly, a Mecsek Ralin ültek utoljára autóban. Meg is dicsértem őket.
Ez volt az első éles bevetése az Asconánknak, minden körben nagyon izgultam, hogy mi lesz vele, kijön-e valami gyerekbetegsége, de tökéletesen működött. Le a kalappal az autót építő fiúk előtt, egy olajfolyásunk sem volt, ők is tökéletes munkát végeztek. A futómű állításon lehetett volna egy kicsit javítanunk, de elég nehéz olyan beállítást találni, ami a jó minőségű aszfaltra és a kihordásos, köves pályákra egyaránt alkalmas.
EGER RALI HISTORIC 1. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:
- Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3 52:18,8
- Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3 +4:07,5
- Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4 +5:18,2
- Balics Ákos–Borsfai Dávid VW Scirocco MK1 D2 +6:27,3
- Varga Péter–Péter Richárd BMW 325 E4 +7:58,7
- Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2 +8:18,4
- Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1 +9:24,0
- Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3 +9:39,4
- Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs Ford Escort XR3i E2 +17:25,6
- Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3 +17:27,5
EGER RALI HISTORIC 2. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:
- Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3 32:21,9
- Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3 +2:20,7
- Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3 +2:34,3
- Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4 +4:45,5
- Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1 +6:37,7
- Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2 +7:47,8
- Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3 +11:57,9
További információ:
http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/