Gaál Ádám: Jó autóval könnyű versenyezni

Abszolút elégedett volt Gaál Ádám és Kalapács Kornél az Eger Rali után, ahol az Országos Historic Ralibajnokság első két futamát rendezték. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata mind a két nap a D csoport és a D3-as kategória második helyét szerezte meg. De nem csak a versenyzők vizsgáztak jelesre, hanem a vadonatúj Opel Ascona B 2000-est építő csapat is, az autó hibátlanul teljesítette az első éles bevetését, Gaál Ádám pedig nem győzött áradozni róla, mennyivel jobb, mint a tavalyi autója volt.

_MG_1066 (Large)

Gaál Ádám: – Nagyon boldogok vagyunk és nagyon élveztük mind a két nap a versenyzést. Másnap a fiatos páros nagyon felszívta magát és igazi adok-kapok alakult ki köztünk a második helyért, egy pillanatra sem lehetett leereszteni, ami még élvezetesebbé tette a versenyt.

KACS4170 (Large)

Mind a két nap másodikok lettünk a D csoportban. Wirtmann Feri ugyan mondta a célban, hogy nagyon jönnek a fiatalok, de vele még nem tudjuk felvenni a versenyt. Viszont nagyszerű dolog, hogy egy ilyen versenyző van a mezőnyben, akihez tudjuk mérni magunkat, és aki arra ösztönöz, hogy még többet tanuljunk, még tovább gyorsuljunk.

KACS4174 (Large)

Az autó egyszerűen csodálatos volt. Hibátlanul működött, az egyetlen műszaki problémánk az volt, hogy olaj nívópálca dugóját kellett gyorskötözővel rögzíteni. Ezt leszámítva tökéletesen működött az autó, amiért nagyon nagy köszönet jár a csapatnak, fantasztikusan jó kocsit építettek. Egy ilyen jó autóval pedig könnyű versenyezni.

KACS5991 (Large)

Nagyon sokat fejlesztettünk tavaly óta, sokkal merevebb lett a karosszériája, sokkal jobban áll az úton, de nekem a legjobban a kisebb áttételű kormány tetszett, nagyon finom mozdulatokkal lehet vezetni. Nehezebb ugyan tekerni, de erre külön edzéssel készültem. Remélem, a további versenyeink is ilyen jó hangulatban telnek.

IMG_0121 (Large)

Gaál József csapatvezető: – Mindennel elégedett vagyok. A gyerekek nagyon ügyesek voltak. Nehéz körülmények között is újra bebizonyították, hogy okosan tudnak versenyezni, ugyanakkor folyamatosan gyorsulnak és tanulnak. Nem volt könnyű egy ilyen versenyt teljesíteni azok után, hogy tavaly, a Mecsek Ralin ültek utoljára autóban. Meg is dicsértem őket.

Ez volt az első éles bevetése az Asconánknak, minden körben nagyon izgultam, hogy mi lesz vele, kijön-e valami gyerekbetegsége, de tökéletesen működött. Le a kalappal az autót építő fiúk előtt, egy olajfolyásunk sem volt, ők is tökéletes munkát végeztek. A futómű állításon lehetett volna egy kicsit javítanunk, de elég nehéz olyan beállítást találni, ami a jó minőségű aszfaltra és a kihordásos, köves pályákra egyaránt alkalmas.

HS9A1638 (Large)

EGER RALI HISTORIC 1. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           52:18,8
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +4:07,5
  3. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +5:18,2
  4. Balics Ákos–Borsfai Dávid VW Scirocco MK1 D2           +6:27,3
  5. Varga Péter–Péter Richárd BMW 325 E4           +7:58,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +8:18,4
  7. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +9:24,0
  8. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +9:39,4
  9. Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs Ford Escort XR3i E2           +17:25,6
  10. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +17:27,5

EGER RALI HISTORIC 2. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           32:21,9
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +2:20,7
  3. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +2:34,3
  4. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +4:45,5
  5. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +6:37,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +7:47,8
  7. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +11:57,9

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax