Gaál Ádám: Jó autóval könnyű versenyezni

Abszolút elégedett volt Gaál Ádám és Kalapács Kornél az Eger Rali után, ahol az Országos Historic Ralibajnokság első két futamát rendezték. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata mind a két nap a D csoport és a D3-as kategória második helyét szerezte meg. De nem csak a versenyzők vizsgáztak jelesre, hanem a vadonatúj Opel Ascona B 2000-est építő csapat is, az autó hibátlanul teljesítette az első éles bevetését, Gaál Ádám pedig nem győzött áradozni róla, mennyivel jobb, mint a tavalyi autója volt.

_MG_1066 (Large)

Gaál Ádám: – Nagyon boldogok vagyunk és nagyon élveztük mind a két nap a versenyzést. Másnap a fiatos páros nagyon felszívta magát és igazi adok-kapok alakult ki köztünk a második helyért, egy pillanatra sem lehetett leereszteni, ami még élvezetesebbé tette a versenyt.

KACS4170 (Large)

Mind a két nap másodikok lettünk a D csoportban. Wirtmann Feri ugyan mondta a célban, hogy nagyon jönnek a fiatalok, de vele még nem tudjuk felvenni a versenyt. Viszont nagyszerű dolog, hogy egy ilyen versenyző van a mezőnyben, akihez tudjuk mérni magunkat, és aki arra ösztönöz, hogy még többet tanuljunk, még tovább gyorsuljunk.

KACS4174 (Large)

Az autó egyszerűen csodálatos volt. Hibátlanul működött, az egyetlen műszaki problémánk az volt, hogy olaj nívópálca dugóját kellett gyorskötözővel rögzíteni. Ezt leszámítva tökéletesen működött az autó, amiért nagyon nagy köszönet jár a csapatnak, fantasztikusan jó kocsit építettek. Egy ilyen jó autóval pedig könnyű versenyezni.

KACS5991 (Large)

Nagyon sokat fejlesztettünk tavaly óta, sokkal merevebb lett a karosszériája, sokkal jobban áll az úton, de nekem a legjobban a kisebb áttételű kormány tetszett, nagyon finom mozdulatokkal lehet vezetni. Nehezebb ugyan tekerni, de erre külön edzéssel készültem. Remélem, a további versenyeink is ilyen jó hangulatban telnek.

IMG_0121 (Large)

Gaál József csapatvezető: – Mindennel elégedett vagyok. A gyerekek nagyon ügyesek voltak. Nehéz körülmények között is újra bebizonyították, hogy okosan tudnak versenyezni, ugyanakkor folyamatosan gyorsulnak és tanulnak. Nem volt könnyű egy ilyen versenyt teljesíteni azok után, hogy tavaly, a Mecsek Ralin ültek utoljára autóban. Meg is dicsértem őket.

Ez volt az első éles bevetése az Asconánknak, minden körben nagyon izgultam, hogy mi lesz vele, kijön-e valami gyerekbetegsége, de tökéletesen működött. Le a kalappal az autót építő fiúk előtt, egy olajfolyásunk sem volt, ők is tökéletes munkát végeztek. A futómű állításon lehetett volna egy kicsit javítanunk, de elég nehéz olyan beállítást találni, ami a jó minőségű aszfaltra és a kihordásos, köves pályákra egyaránt alkalmas.

HS9A1638 (Large)

EGER RALI HISTORIC 1. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           52:18,8
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +4:07,5
  3. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +5:18,2
  4. Balics Ákos–Borsfai Dávid VW Scirocco MK1 D2           +6:27,3
  5. Varga Péter–Péter Richárd BMW 325 E4           +7:58,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +8:18,4
  7. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +9:24,0
  8. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +9:39,4
  9. Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs Ford Escort XR3i E2           +17:25,6
  10. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +17:27,5

EGER RALI HISTORIC 2. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           32:21,9
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +2:20,7
  3. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +2:34,3
  4. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +4:45,5
  5. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +6:37,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +7:47,8
  7. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +11:57,9

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.