Gaál Ádám: Jó autóval könnyű versenyezni

Abszolút elégedett volt Gaál Ádám és Kalapács Kornél az Eger Rali után, ahol az Országos Historic Ralibajnokság első két futamát rendezték. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata mind a két nap a D csoport és a D3-as kategória második helyét szerezte meg. De nem csak a versenyzők vizsgáztak jelesre, hanem a vadonatúj Opel Ascona B 2000-est építő csapat is, az autó hibátlanul teljesítette az első éles bevetését, Gaál Ádám pedig nem győzött áradozni róla, mennyivel jobb, mint a tavalyi autója volt.

_MG_1066 (Large)

Gaál Ádám: – Nagyon boldogok vagyunk és nagyon élveztük mind a két nap a versenyzést. Másnap a fiatos páros nagyon felszívta magát és igazi adok-kapok alakult ki köztünk a második helyért, egy pillanatra sem lehetett leereszteni, ami még élvezetesebbé tette a versenyt.

KACS4170 (Large)

Mind a két nap másodikok lettünk a D csoportban. Wirtmann Feri ugyan mondta a célban, hogy nagyon jönnek a fiatalok, de vele még nem tudjuk felvenni a versenyt. Viszont nagyszerű dolog, hogy egy ilyen versenyző van a mezőnyben, akihez tudjuk mérni magunkat, és aki arra ösztönöz, hogy még többet tanuljunk, még tovább gyorsuljunk.

KACS4174 (Large)

Az autó egyszerűen csodálatos volt. Hibátlanul működött, az egyetlen műszaki problémánk az volt, hogy olaj nívópálca dugóját kellett gyorskötözővel rögzíteni. Ezt leszámítva tökéletesen működött az autó, amiért nagyon nagy köszönet jár a csapatnak, fantasztikusan jó kocsit építettek. Egy ilyen jó autóval pedig könnyű versenyezni.

KACS5991 (Large)

Nagyon sokat fejlesztettünk tavaly óta, sokkal merevebb lett a karosszériája, sokkal jobban áll az úton, de nekem a legjobban a kisebb áttételű kormány tetszett, nagyon finom mozdulatokkal lehet vezetni. Nehezebb ugyan tekerni, de erre külön edzéssel készültem. Remélem, a további versenyeink is ilyen jó hangulatban telnek.

IMG_0121 (Large)

Gaál József csapatvezető: – Mindennel elégedett vagyok. A gyerekek nagyon ügyesek voltak. Nehéz körülmények között is újra bebizonyították, hogy okosan tudnak versenyezni, ugyanakkor folyamatosan gyorsulnak és tanulnak. Nem volt könnyű egy ilyen versenyt teljesíteni azok után, hogy tavaly, a Mecsek Ralin ültek utoljára autóban. Meg is dicsértem őket.

Ez volt az első éles bevetése az Asconánknak, minden körben nagyon izgultam, hogy mi lesz vele, kijön-e valami gyerekbetegsége, de tökéletesen működött. Le a kalappal az autót építő fiúk előtt, egy olajfolyásunk sem volt, ők is tökéletes munkát végeztek. A futómű állításon lehetett volna egy kicsit javítanunk, de elég nehéz olyan beállítást találni, ami a jó minőségű aszfaltra és a kihordásos, köves pályákra egyaránt alkalmas.

HS9A1638 (Large)

EGER RALI HISTORIC 1. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           52:18,8
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +4:07,5
  3. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +5:18,2
  4. Balics Ákos–Borsfai Dávid VW Scirocco MK1 D2           +6:27,3
  5. Varga Péter–Péter Richárd BMW 325 E4           +7:58,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +8:18,4
  7. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +9:24,0
  8. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +9:39,4
  9. Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs Ford Escort XR3i E2           +17:25,6
  10. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +17:27,5

EGER RALI HISTORIC 2. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           32:21,9
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +2:20,7
  3. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +2:34,3
  4. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +4:45,5
  5. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +6:37,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +7:47,8
  7. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +11:57,9

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program