Gaál Ádám: Kihívás lesz a Mecsek Rali

Idei utolsó versenyére készül Gaál Ádám és Végh Attila az Opel Ascona B-vel a Mecsek Ralin. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata számára nem a bajnoki pontok a fontosak, a sofőrt elsősorban az új pályák okozta kihívások érdeklik, a csapatvezető pedig akkor lenne elégedett, ha csak hátra kellene dőlni a székében a szervizparkban.

Gaál Ádám: – A Mecsek Rali az egyik kedvenc versenyem, többször is indultam már rajta, mindig nagy kihívás itt versenyezni. Az idén különösen nehéz feladatunk lesz, hiszen több új pálya is van, ahol még soha sem mentünk, illetve a már ismert pályáknak is vannak új részei.

Mivel elég régen ültünk a versenyautóban, a múlt héten, Tökölön teszteltünk vele, csak hogy visszarázódjunk és szokjuk a tempót.

Eredmény szempontjából nincs elvárás velünk szemben, a bajnoki pontok sem nagyon számítanak, de azért szeretnénk jó időt autózni, az autóval épségben célba érni és egy kellemes hétvégét szerezni az egész csapatunknak.

Gaál József, csapatvezető: – Az Opelt már a Budapest Ralira felkészítettük, ami elmaradt, így az elmúlt hetekben rajt kész állapotban állt a műhelyben.

A Mecsek Rali a gyerekeknek és nekem is az egyik kedvenc versenyem, mondhatjuk, hogy a Gaál család itt versenyzett a legtöbbet. Én még annak idején nagyon sok hegyiversenyen is indultam Pécsen. A közönség mindig nagyszerű hangulatot teremtett.

Most a célunk egyértelmű: szeretnénk jól érezni magunkat, a gyerekek jót versenyezzenek, én pedig akkor lennék elégedett, ha a szervizparkban semmi dolgunk nem lenne az autóval, és csak addig izgulnám halálra magamat, amíg a pályán vannak.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax