Gaál Ádám: Kihívás lesz a Mecsek Rali

Idei utolsó versenyére készül Gaál Ádám és Végh Attila az Opel Ascona B-vel a Mecsek Ralin. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata számára nem a bajnoki pontok a fontosak, a sofőrt elsősorban az új pályák okozta kihívások érdeklik, a csapatvezető pedig akkor lenne elégedett, ha csak hátra kellene dőlni a székében a szervizparkban.

Gaál Ádám: – A Mecsek Rali az egyik kedvenc versenyem, többször is indultam már rajta, mindig nagy kihívás itt versenyezni. Az idén különösen nehéz feladatunk lesz, hiszen több új pálya is van, ahol még soha sem mentünk, illetve a már ismert pályáknak is vannak új részei.

Mivel elég régen ültünk a versenyautóban, a múlt héten, Tökölön teszteltünk vele, csak hogy visszarázódjunk és szokjuk a tempót.

Eredmény szempontjából nincs elvárás velünk szemben, a bajnoki pontok sem nagyon számítanak, de azért szeretnénk jó időt autózni, az autóval épségben célba érni és egy kellemes hétvégét szerezni az egész csapatunknak.

Gaál József, csapatvezető: – Az Opelt már a Budapest Ralira felkészítettük, ami elmaradt, így az elmúlt hetekben rajt kész állapotban állt a műhelyben.

A Mecsek Rali a gyerekeknek és nekem is az egyik kedvenc versenyem, mondhatjuk, hogy a Gaál család itt versenyzett a legtöbbet. Én még annak idején nagyon sok hegyiversenyen is indultam Pécsen. A közönség mindig nagyszerű hangulatot teremtett.

Most a célunk egyértelmű: szeretnénk jól érezni magunkat, a gyerekek jót versenyezzenek, én pedig akkor lennék elégedett, ha a szervizparkban semmi dolgunk nem lenne az autóval, és csak addig izgulnám halálra magamat, amíg a pályán vannak.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax