Gaál Ádám nyerte a historicot a Miskolc Ralin

Gaál Ádám és Kalapács Kornél volt a leggyorsabb páros az Országos Historic Ralibajnokság harmadik futamán, a Miskolc Ralin. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés párosa nyerte a D csoport és a D3-as kategória versenyét is, és ezzel átvették a vezetés a D csoport bajnokságában. Az Opel Ascona ezúttal is tökéletesen működött, semmilyen műszaki hiba nem jelentkezett az autón, és az Eger Ralihoz hasonlóan most is csak le kell mosni a következő verseny előtt.

2016005Miskolc (Medium)

Gaál Ádám: – Nagyon jó kis verseny volt. Sokat készültünk rá, mert tudtuk, hogy nehezek a pályák és már Egerben is szoros versenyt vívtunk Balogh Sanyiék Fiatjával. Most is nagyon szorongattak minket, úgyhogy az utolsó gyorsaságin is át kellett nyomnunk, nem lehetett lazsálni. Végül 22 másodperc előnnyel nyertünk, ami egyáltalán nem mondható soknak.

– Jó volt, hogy az ORB-mezőny előtt rajtoltunk, így az első körben még teljesen tiszta pályán versenyeztünk. A következő körökre annyira kihordásossá váltak a pályák, hogy nem tudtunk rajtuk javítani. Sátától féltem egy kicsit a verseny előtt, de ott is egész jó időket autóztunk, egyedül Bükkszentkereszten kaptunk.

2016003Miskolc (Medium)

– Az Ascona most is tökéletesen működött, semmi problémánk nem volt vele a verseny alatt, nem tudok elég hálás lenni a felkészítő csapatnak és apunak a munkájukért. Egy ilyen autóval tényleg nagyon nagy öröm versenyezni. Kaptunk négy új gumit, amik nagyon jók voltak, de két kör alatt el is használtuk őket, úgyhogy az utolsóra fel kellett tenni egy garnitúra használtat.

– A D csoport bajnokságát vezetjük, de ez nagyrészt annak köszönhető, hogy Wirtmann Feri nem indult ezen a versenyen, a következő futamon biztosan nehezebb dolgunk lesz.

2016006Miskolc (Medium)

Gaál József csapatvezető: – Nagyon jó és szoros versenyt vívtak a gyerekek. Okosan, beosztóan mentek, amelyik pálya nem feküdt nekik annyira, azt nem erőltették, meg is dicsértem őket a verseny végén.

– Az autó most is tökéletesen működött, csak lemostuk, kereket cseréltünk, megtankoltuk, más dolgunk nem volt vele. Ezúton is szeretném megköszönni Igor Bacigal segítségét, aki négy új gumit hozott nekünk a versenyre. Nem esett ugyan az eső, de az erdőben vizes maradt az út, erre pedig nem volt megfelelő gumink, de szerencsére Igor kisegített minket.

2016004Miskolc (Medium)

– Nagyon hosszú és fárasztó verseny volt, én meg mondom őszintén, nem bírtam volna ilyen jól, mint a gyerekek, de azért estére ők is elfáradtak. Általában Ádám húzza haza tréleren a versenyautót, de most azt mondtam, hogy már mentek eleget és haza küldtem őket.

– Nekünk meg kellett várni a három órás óvási időt, úgyhogy este 11 után tudtunk haza indulni, addig ott toporogtunk a nagy hidegben. Összességében elégedett vagyok a versennyel, köszönöm minden csapattagunk segítségét.

2016002Miskolc (Medium)

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program