Gaál Ádám örömautózásra készül a Székesfehérvár Ralin

A dobogó sem lenne rossz, de Gaál Ádám és Végh Attila legfontosabb feladata, hogy élvezzék a versenyt.

Komoly mezőny gyűlt össze az Országos Historic Ralibajnokság ötödik futamára, a Székesfehérvár Ralira. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapat négy nagyon erős ellenféllel küzdhet meg a D csoportban, de az E csoportban is érkeznek új ellenfelek, akikkel a bajnoki pontokért nem kell versenybe szállni, de mindig komoly mércét jelentenek.

A csapatvezető Gaál József szerint azonban versenyzőiknek egy feladtuk lesz vasárnap, ez pedig az örömautózás.

Gaál Ádám: – Hosszú idő telt el az Ózd Rali óta, úgyhogy már nagyon várom, hogy újra autóba ülhessünk. Egynapos verseny lesz, ami könnyebbnek tűnik, mint egy kétnapos, de mivel rövid a táv, kevesebb lehetőséged van a javításra, ezért minden mozdulatnak sokkal nagyobb jelentősége van.

Jó lesz a mezőny, akár a mi csoportunkban, a D-ben, akár az E csoportban induló ellenfeleket nézem. Az értékelésben csak a saját csoportunk számít, de mi mindenki idejét nézzük és a historicban, mindenkit ellenfélnek tekintünk.

Azt a feladatot kaptuk a csapatvezetőnktől, hogy élvezzük a versenyt, de ez az én értelmezésemben azt jelenti, hogy nyomhatjuk az Asconának. Nagyon szeretnék a mezőny elejében autózni és egy dobogós helyezéssel hazatérni.

Gaál József, csapatvezető: – A miskolci két mínusz futamunk után nehéz dolgunk van a bajnokságban, ráadásul a Baranya Kupát családi okok miatt ki is kell hagynunk, így a Székesfehérvár Rali lesz a nyáron az utolsó versenyünk. Éppen ezért is mondtam a gyerekeknek, hogy felszabadult, örömautózást várok tőlük.

Az autón most is finomítottunk, öt éve foglalkozunk az Asconával, mostanra remélem, hogy kilábaltunk minden gyerekbetegségből. Miután a Hankook E-betűs, versenyre gyártott gumijait nem használhatjuk, ezért Michelinre váltottunk.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax