Gaál Ádám: Tökéletes kezdet – Eger Rali 1. verseny

Ennél jobb szezonkezdésről nem is álmodhatott volna Gaál Ádám és Kalapács Kornél, akik a D csoport második helyén zárták az Eger Rali első historic futamát. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata hibátlanul teljesítette az Országos Historic Ralibajnokság első futamát, a vadonatúj építésű Opel Ascona B 2000 tökéletesen működött, a fiatal páros pedig nem csak sok tapasztalattal lett gazdagabb, de a versenyt is nagyon élvezték, a célban pedig fülig ért a szájuk. Vasárnap jöhet a folytatás a historic bajnokság második futamával.

IMG_1708 (Large)

Gaál Ádám: – Király volt minden! El sem tudom mondani, milyen jó az autó. Vadonatúj építésű, nagyon sokat foglalkozott vele a csapat és egyszerűen álomszerű, fantasztikusan jó vele versenyezni!

Kicsit tartottam tőle, hogy az erdei gyorsaságikon mikor jön vissza az a lendületünk, ami tavaly év végén megvolt, de annyira jó vezetni az autót, hogy ezzel sem volt gond, folyamatosan javítottuk az itinert, szinte minden kanyar pluszos lett. Nagyon sokat gyorsultunk és most is sokat tanultunk.

IMG_1700 (Large)

Még a két murvás mátrai pályát is nagyon élveztük. Ezeknek nem sok köze volt az aszfalthoz, de jó nagy ballonos gumikat tettünk fel és itt is tökéletesen működött minden. Nagyon nagy köszönet a csapatnak, hogy ilyen szenzációs autót adott nekünk és lehetővé tették, hogy ennyire élvezzük az Eger Ralit. Természetesen vasárnap is támadunk!

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program