Gaál Ádám: Végre versenyautóban!

Hosszúra nyúlt a téli felkészülés, de a hétvégén eljön az év első rali versenye sőt, mindjárt kettő is, hiszen a Miskolc Ralin szombaton és vasárnap is külön-külön futamot rendeznek az Országos Historic Ralibajnokság mezőnyének.

Gaál Ádám és Kalapács Kornél is nagyon várják már a megmérettetést, amely egyben a szezon leghosszabb hétvégéje lesz a számukra, ezért külön fizikai edzéssel is készültek. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata pedig az Ascona B felkészítésével foglalkozott, amelyben az idei évtől nem használhatnak, csak ólommentes benzint.

Gaál Ádám: – Mondanom sem kell, (Kalapács) Kornéllal együtt nagyon várjuk a versenyt. A Mecsek Rali már nagyon régen volt, azóta csak utcán tudtam kanyarodni egy párat az Opellal, illetve Tökölön, a rali edzésen mentem vele.

Nagyon jó volt már visszaülni a versenyautóba, és most is sikerült tanulnom. Esett az eső, nekünk pedig csak száraz pályára alkalmas gumink volt, így kipróbálhattam, milyen ezzel menni a vízen. Nem volt még hasonló tapasztalatom, de most már, ha Miskolcon ráfutunk egy vizes foltra, akkor nem fogok tőle megijedni.

Komolyan vettem a saját felkészülésemet is: edzettem, fociztam, jógáztam a téli szünetben. Eleinte tíz perc foci után meg akartam halni, de most már a másfél–kétórás meccset is végig futom. Kell a jó erőnlét a historicban is, főleg, hogy most a két külön futammal mindjárt a leghosszabb hétvégével kezdünk.

A mezőny szerintem az idén még erősebb lesz, mint tavaly volt, akkor is voltak jó meccseink, remélem, az idén is tudunk majd harcolni, és az egész csapatunk is élvezni fogja a Miskolc Ralit.

Gaál József, csapatvezető: – Szeretnénk az idén is minden magyar historic versenyen rajhoz állni. Bízom benne, hogy a motorunk ki fogja bírni az idei szabály szerinti benzint.

Tavaly még használhattunk úgynevezett repülőbenzint, az idei évtől viszont csak ólommentessel versenyezhetünk. Azonban el kell fogadni azt is, hogy ezeket a motorokat, amiket mi a historicban használunk, még úgy tervezték, hogy a benzin ólom tartalma keni.

A Hexán Kft-től járt nálunk Mándoki Tibor, aki próbált a lehető legtöbbet segíteni és speciális adalékanyagokkal orvosolni a problémát. Ez pont olyan, mint amikor egy italhoz citrompótlót használunk, az is savanyú, de attól még nem lesz citrom.

Remélem, hogy a motorunk bírni fogja, és egy sikeres verseny élménnyel gazdagodva jövünk haza.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“