Gaál Ádám: Végre versenyautóban!

Hosszúra nyúlt a téli felkészülés, de a hétvégén eljön az év első rali versenye sőt, mindjárt kettő is, hiszen a Miskolc Ralin szombaton és vasárnap is külön-külön futamot rendeznek az Országos Historic Ralibajnokság mezőnyének.

Gaál Ádám és Kalapács Kornél is nagyon várják már a megmérettetést, amely egyben a szezon leghosszabb hétvégéje lesz a számukra, ezért külön fizikai edzéssel is készültek. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata pedig az Ascona B felkészítésével foglalkozott, amelyben az idei évtől nem használhatnak, csak ólommentes benzint.

Gaál Ádám: – Mondanom sem kell, (Kalapács) Kornéllal együtt nagyon várjuk a versenyt. A Mecsek Rali már nagyon régen volt, azóta csak utcán tudtam kanyarodni egy párat az Opellal, illetve Tökölön, a rali edzésen mentem vele.

Nagyon jó volt már visszaülni a versenyautóba, és most is sikerült tanulnom. Esett az eső, nekünk pedig csak száraz pályára alkalmas gumink volt, így kipróbálhattam, milyen ezzel menni a vízen. Nem volt még hasonló tapasztalatom, de most már, ha Miskolcon ráfutunk egy vizes foltra, akkor nem fogok tőle megijedni.

Komolyan vettem a saját felkészülésemet is: edzettem, fociztam, jógáztam a téli szünetben. Eleinte tíz perc foci után meg akartam halni, de most már a másfél–kétórás meccset is végig futom. Kell a jó erőnlét a historicban is, főleg, hogy most a két külön futammal mindjárt a leghosszabb hétvégével kezdünk.

A mezőny szerintem az idén még erősebb lesz, mint tavaly volt, akkor is voltak jó meccseink, remélem, az idén is tudunk majd harcolni, és az egész csapatunk is élvezni fogja a Miskolc Ralit.

Gaál József, csapatvezető: – Szeretnénk az idén is minden magyar historic versenyen rajhoz állni. Bízom benne, hogy a motorunk ki fogja bírni az idei szabály szerinti benzint.

Tavaly még használhattunk úgynevezett repülőbenzint, az idei évtől viszont csak ólommentessel versenyezhetünk. Azonban el kell fogadni azt is, hogy ezeket a motorokat, amiket mi a historicban használunk, még úgy tervezték, hogy a benzin ólom tartalma keni.

A Hexán Kft-től járt nálunk Mándoki Tibor, aki próbált a lehető legtöbbet segíteni és speciális adalékanyagokkal orvosolni a problémát. Ez pont olyan, mint amikor egy italhoz citrompótlót használunk, az is savanyú, de attól még nem lesz citrom.

Remélem, hogy a motorunk bírni fogja, és egy sikeres verseny élménnyel gazdagodva jövünk haza.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program