Gaál: Ez volt az év legjobb versenye

A pályák és az időjárás izgalmassá tették a Mecsek Ralit Gaál Józsefnek és Gaál Ádámnak, akik az Opel Ascona B-vel elsősorban az éjszakai szakaszoktól tartottak. A verseny előtt a szalonban leszerelték két historic Mercedesről a Cibié lámpákat, ám ezekről kiderült, hogy szépek, de látni nem lehet velük. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés versenyzői azonban így is nagyon élvezték a versenyt, sőt egy-két értékes tapasztalattal is gazdagabbak lettek.

079B0453 (Large)

„A verseny előtti teljes fejlesztést a lámpák jelentették, de nem sokat értek” – mondta Gaál József. „Nagyon szépek, nagyon jól mutatnak a Merciken, a ralihoz viszont eredeti Super Oscarok kellettek volna, nekünk viszont csak utángyártottak voltak.  De így is megoldottuk.

Másnap a szervizparkban 21 fok volt, felraktuk a 20 fokra való gumikat, kimentünk a pályákra, ahol esett az eső, és lehűlt a levegő 11 fokra. Vadonatúj gumik voltak fent, képzelheted, mennyire csúsztak.

079B1456 (Large)

Nagyon jól vizsgázott a navigátorom, a fiam, akinek ez volt a második versenye. A magyar értékelésben a D3 kategóriát megnyertük, D korcsoportban pedig másodikak lettünk, úgyhogy az eredménnyel maximálisan elégedett vagyok, de én mindig elégedett vagyok.

Nagyon jó társaságban voltunk, nagyszerű emberekből áll a historic Eb-mezőnye. Sokat beszélgettem velük és sok hasznos tanácsot, ötletet kaptam. Már csak ezért is érdemes volt indulni a versenyen.

079B0175 (Large)

Az idei évre ez volt az utolsó versenyünk, most visszaköltözünk a műhelybe, hogy jövőre még szebb autóval tudjunk indulni.

További információ: 
http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/
http://www.opelgaal.hu/

 

 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax