Green Motorsport

Green Motorsport: Árok, lassító és győzelem

Idei második győzelmét aratta Plesz Márk és Dombai Szabolcs Lada 2105-össel az Országos Historic Rallybajnokság E2-es kategóriájában a Mediterrán Rallyn. Ezzel megerősítették első helyüket a kategória bajnokságban. A Green Motorsport sikereit Szabó Krisztián és Szabó Kitti tették teljessé, akik az E2 negyedik helyét szerezték meg Lada 2107-essel. 

Pályafutásuk legnehezebb versenyét teljesített Plesz Márk és Dombai Szabolcs a Mediterrán Rallyn, akiknek a hol szakadó, hol alábbhagyó esővel kellett megküzdeniük. Az egykori vízilabdázón azonban nem fogott ki a vizes pálya.

Szerencsére Zsírpapa nem csak hat felnijét, hanem hat esőgumiját is kölcsönadta. Nagyon jól jöttek azok a tapasztalatok is, amelyeket Plesz Márk az idei szezon első két versenyén a navigátori ülést elfoglaló Szabó Krisztiántól szerzett. 

Green Motorsport
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Azonban így is voltak kalandjaik, a második gyorsaságin árkot jártak, az utolsón pedig a lassítót elvitték egészen a célig. Közben tizedekre menő küzdelmet vívtak a kategória második helyezett Tóth-Gili–Aczél kettőssel. 

„Nehéz verseny volt, de nagyon élveztük – mondta Plesz Márk. – Zsírpapa nem csak a felnijeit adta kölcsön, de az esőgumijai nélkül nem is engedett el minket. Ez volt a szerencsénk. Pénteken még telefonos segítséget is kellett kérni tőle a guminyomással kapcsolatban, mert még soha sem mentem esőben a Zsigulival. 

A vizes pálya engem annyira nem zavart, mindig is szerettem az esőt, imádtam esőben focizni, vízlabdáztam is, úgyhogy nagyon otthon vagyok a vízben. 

Green Motorsport
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Pénteken az első gyorsaságin sikerült nagyon jó időt autózni és 9,1 másodperccel elhúztunk Giliéktől. Másnap az első gyorsaságin szakadt az eső, az egyik lassítóban be is estünk az árokba, ott Gili visszaadott kilenc másodpercet. 

Ez a Somogy–Árpádtető szakasz nekem valahogy nem feküdt, de az Árpádtető–Camping igen. Az ötödik gyorsaságin, itt Árpádtetőn sikerült átvenni E2-ben a vezetést 0,3 másodperccel. Az utolsó gyorsaságin már annyira csúszott a pálya, hogy jó nagy féktávot vettem, de ennek ellenére nem sikerült bevenni a lassítót és a gumisor felét le is vittük a célig. Ezért kaptunk 10 másodperc büntetést, de így is 11,6 másodperc előnnyel nyertünk. 

Nagyon szoros verseny volt, ha nem számítjuk a büntetéseket, akkor 1,6 másodperccel voltunk gyorsabbak Giliéknél, de (a harmadik) Baluval és (a negyedik) Szabó Krisztiánnal is jót vívtunk. 

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Csapattársainknak, Szabó Krisztiánéknak is jó versenye volt, ők péntek utcai esőgumival mentek, szombaton pedig az utolsó gyorsaságin a motor kezdett el füstölni, de így is a Green Motorsport mind a két autója célba ért az első és a negyedik helyen. Sőt, a harmadik helyezett Balunak is mi szervizeltük a Zsiguliját. 

Nagyon sok ember munkája van ebben a győzelemben. Szabó Krisztián rengeteg tapasztalatát adta át az idei első két versenyünkön, amikor beült mellém navigálni. Az autó felkészítésében is hatalmas érdeme van. Zsírpapa pedig a gumikkal segített. Navigátorommal, Dombai Szabolccsal mindenért nagyon hálásak vagyunk.

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Az Ózd Rally előtt szükség lesz még egy váltórevízióra, de az autó most is kiválóan működött, a Green Motorsport tökéletesen készítette fel és úgy látszik, hogy ez a karosszériánk nagyon nyerni akar, érdemes kitartani mellette. Köszönjük mindenkinek a segítséget, a szurkolást, Ózdon találkozunk.

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Zsírpapa (hat kerékkel és esőgumival) és minden rally szurkoló.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program