Green Motorsport

Green Motorsport: Árok, lassító és győzelem

Idei második győzelmét aratta Plesz Márk és Dombai Szabolcs Lada 2105-össel az Országos Historic Rallybajnokság E2-es kategóriájában a Mediterrán Rallyn. Ezzel megerősítették első helyüket a kategória bajnokságban. A Green Motorsport sikereit Szabó Krisztián és Szabó Kitti tették teljessé, akik az E2 negyedik helyét szerezték meg Lada 2107-essel. 

Pályafutásuk legnehezebb versenyét teljesített Plesz Márk és Dombai Szabolcs a Mediterrán Rallyn, akiknek a hol szakadó, hol alábbhagyó esővel kellett megküzdeniük. Az egykori vízilabdázón azonban nem fogott ki a vizes pálya.

Szerencsére Zsírpapa nem csak hat felnijét, hanem hat esőgumiját is kölcsönadta. Nagyon jól jöttek azok a tapasztalatok is, amelyeket Plesz Márk az idei szezon első két versenyén a navigátori ülést elfoglaló Szabó Krisztiántól szerzett. 

Green Motorsport
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Azonban így is voltak kalandjaik, a második gyorsaságin árkot jártak, az utolsón pedig a lassítót elvitték egészen a célig. Közben tizedekre menő küzdelmet vívtak a kategória második helyezett Tóth-Gili–Aczél kettőssel. 

„Nehéz verseny volt, de nagyon élveztük – mondta Plesz Márk. – Zsírpapa nem csak a felnijeit adta kölcsön, de az esőgumijai nélkül nem is engedett el minket. Ez volt a szerencsénk. Pénteken még telefonos segítséget is kellett kérni tőle a guminyomással kapcsolatban, mert még soha sem mentem esőben a Zsigulival. 

A vizes pálya engem annyira nem zavart, mindig is szerettem az esőt, imádtam esőben focizni, vízlabdáztam is, úgyhogy nagyon otthon vagyok a vízben. 

Green Motorsport
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Pénteken az első gyorsaságin sikerült nagyon jó időt autózni és 9,1 másodperccel elhúztunk Giliéktől. Másnap az első gyorsaságin szakadt az eső, az egyik lassítóban be is estünk az árokba, ott Gili visszaadott kilenc másodpercet. 

Ez a Somogy–Árpádtető szakasz nekem valahogy nem feküdt, de az Árpádtető–Camping igen. Az ötödik gyorsaságin, itt Árpádtetőn sikerült átvenni E2-ben a vezetést 0,3 másodperccel. Az utolsó gyorsaságin már annyira csúszott a pálya, hogy jó nagy féktávot vettem, de ennek ellenére nem sikerült bevenni a lassítót és a gumisor felét le is vittük a célig. Ezért kaptunk 10 másodperc büntetést, de így is 11,6 másodperc előnnyel nyertünk. 

Nagyon szoros verseny volt, ha nem számítjuk a büntetéseket, akkor 1,6 másodperccel voltunk gyorsabbak Giliéknél, de (a harmadik) Baluval és (a negyedik) Szabó Krisztiánnal is jót vívtunk. 

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Csapattársainknak, Szabó Krisztiánéknak is jó versenye volt, ők péntek utcai esőgumival mentek, szombaton pedig az utolsó gyorsaságin a motor kezdett el füstölni, de így is a Green Motorsport mind a két autója célba ért az első és a negyedik helyen. Sőt, a harmadik helyezett Balunak is mi szervizeltük a Zsiguliját. 

Nagyon sok ember munkája van ebben a győzelemben. Szabó Krisztián rengeteg tapasztalatát adta át az idei első két versenyünkön, amikor beült mellém navigálni. Az autó felkészítésében is hatalmas érdeme van. Zsírpapa pedig a gumikkal segített. Navigátorommal, Dombai Szabolccsal mindenért nagyon hálásak vagyunk.

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Az Ózd Rally előtt szükség lesz még egy váltórevízióra, de az autó most is kiválóan működött, a Green Motorsport tökéletesen készítette fel és úgy látszik, hogy ez a karosszériánk nagyon nyerni akar, érdemes kitartani mellette. Köszönjük mindenkinek a segítséget, a szurkolást, Ózdon találkozunk.

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Zsírpapa (hat kerékkel és esőgumival) és minden rally szurkoló.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.