Green Motorsport

Green Motorsport: Árok, lassító és győzelem

Idei második győzelmét aratta Plesz Márk és Dombai Szabolcs Lada 2105-össel az Országos Historic Rallybajnokság E2-es kategóriájában a Mediterrán Rallyn. Ezzel megerősítették első helyüket a kategória bajnokságban. A Green Motorsport sikereit Szabó Krisztián és Szabó Kitti tették teljessé, akik az E2 negyedik helyét szerezték meg Lada 2107-essel. 

Pályafutásuk legnehezebb versenyét teljesített Plesz Márk és Dombai Szabolcs a Mediterrán Rallyn, akiknek a hol szakadó, hol alábbhagyó esővel kellett megküzdeniük. Az egykori vízilabdázón azonban nem fogott ki a vizes pálya.

Szerencsére Zsírpapa nem csak hat felnijét, hanem hat esőgumiját is kölcsönadta. Nagyon jól jöttek azok a tapasztalatok is, amelyeket Plesz Márk az idei szezon első két versenyén a navigátori ülést elfoglaló Szabó Krisztiántól szerzett. 

Green Motorsport
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Azonban így is voltak kalandjaik, a második gyorsaságin árkot jártak, az utolsón pedig a lassítót elvitték egészen a célig. Közben tizedekre menő küzdelmet vívtak a kategória második helyezett Tóth-Gili–Aczél kettőssel. 

„Nehéz verseny volt, de nagyon élveztük – mondta Plesz Márk. – Zsírpapa nem csak a felnijeit adta kölcsön, de az esőgumijai nélkül nem is engedett el minket. Ez volt a szerencsénk. Pénteken még telefonos segítséget is kellett kérni tőle a guminyomással kapcsolatban, mert még soha sem mentem esőben a Zsigulival. 

A vizes pálya engem annyira nem zavart, mindig is szerettem az esőt, imádtam esőben focizni, vízlabdáztam is, úgyhogy nagyon otthon vagyok a vízben. 

Green Motorsport
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Pénteken az első gyorsaságin sikerült nagyon jó időt autózni és 9,1 másodperccel elhúztunk Giliéktől. Másnap az első gyorsaságin szakadt az eső, az egyik lassítóban be is estünk az árokba, ott Gili visszaadott kilenc másodpercet. 

Ez a Somogy–Árpádtető szakasz nekem valahogy nem feküdt, de az Árpádtető–Camping igen. Az ötödik gyorsaságin, itt Árpádtetőn sikerült átvenni E2-ben a vezetést 0,3 másodperccel. Az utolsó gyorsaságin már annyira csúszott a pálya, hogy jó nagy féktávot vettem, de ennek ellenére nem sikerült bevenni a lassítót és a gumisor felét le is vittük a célig. Ezért kaptunk 10 másodperc büntetést, de így is 11,6 másodperc előnnyel nyertünk. 

Nagyon szoros verseny volt, ha nem számítjuk a büntetéseket, akkor 1,6 másodperccel voltunk gyorsabbak Giliéknél, de (a harmadik) Baluval és (a negyedik) Szabó Krisztiánnal is jót vívtunk. 

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Csapattársainknak, Szabó Krisztiánéknak is jó versenye volt, ők péntek utcai esőgumival mentek, szombaton pedig az utolsó gyorsaságin a motor kezdett el füstölni, de így is a Green Motorsport mind a két autója célba ért az első és a negyedik helyen. Sőt, a harmadik helyezett Balunak is mi szervizeltük a Zsiguliját. 

Nagyon sok ember munkája van ebben a győzelemben. Szabó Krisztián rengeteg tapasztalatát adta át az idei első két versenyünkön, amikor beült mellém navigálni. Az autó felkészítésében is hatalmas érdeme van. Zsírpapa pedig a gumikkal segített. Navigátorommal, Dombai Szabolccsal mindenért nagyon hálásak vagyunk.

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Az Ózd Rally előtt szükség lesz még egy váltórevízióra, de az autó most is kiválóan működött, a Green Motorsport tökéletesen készítette fel és úgy látszik, hogy ez a karosszériánk nagyon nyerni akar, érdemes kitartani mellette. Köszönjük mindenkinek a segítséget, a szurkolást, Ózdon találkozunk.

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Zsírpapa (hat kerékkel és esőgumival) és minden rally szurkoló.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax