Green Motorsport

Green Motorsport Lökhárító, rendszámkeret, de ki lesz a navigátor?

A historic E2 bajnoki címért száll harcba Plesz Márk az Ózd Rallyn. A Green Motorsport váltó és difi revízióval, valamint a lökhárító és a rendszámkeret kikozmetikázásával készítette fel a Lada 2105-öst. Már csak azt a nagy dilemmát kell eldönteni a verseny előtt, hogy a két kiváló navigátor, Dombai Szabolcs és Szabó Krisztián közül ki üljön a jobb 1-be. 

„Az autónk tökéletes állapotban várja az Ózd Rallyt – mondta Plesz Márk. – A váltót és a difit kellett átnéznünk, meg miután egy fél lassítót levittünk a célba, a rendszámkeret és a lökhárító is megsérült. Mind a kettőt kijavítottuk.

Zsírpapának megköszöntük a felnit és az esőgumikat, amiket a Mediterrán Rallyra kölcsönadott. Annyira beváltak, hogy ugyanolyan esőgumikat vettünk mi is, úgyhogy fel vagyunk készülve a vízre. Ennek ellenére most kivételesen jobban örülnék neki, ha nem esne. 

Plesz Márk
Fotó: Green Motorsport // Plesz Márk

Szoros versenyben vagyunk Tóth Giliékkel a bajnoki címért, ami óriási dolog a számomra. Emlékeszem, édesapám mindig megvette a rally évkönyveket, tavaly pedig mi is benne voltunk. Már ez hihetetlen dolog volt számomra, most pedig a bajnoki címért tudunk versenyezni, ráadásul ilyen erős ellenfél ellen, mint Giliék, elmondani nem tudom, milyen boldog vagyok. 

Éppen ezért vagyok nagy dilemmában. Szabó Krisztián, a Mediterrán Rallyn vezetett utoljára idén, úgyhogy be tudna ülni mellém navigálni. Nagyon sokat köszönhetek neki, sok mindent tanított meg nekem a rallyban. A szezont vele kezdtem, és jó lenne a sok segítséget úgy meghálálni, hogy vele leszek bajnok. 

Ugyanakkor Dombai Szabolcs, akivel a két pécsi versenyen mentem, szintén nagyon jó navigátor, szeretnék vele hosszabb távon is együtt versenyezni. Szabó Krisztián azt mondta, hogy ő mindenképpen ott lesz Ózdon és neki mindegy, hogy navigátorként vagy csapatvezetőként harcolunk a bajnoki címért, a lényeg az, hogy a Green Motorsport sikeres legyen. 

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Valószínűleg az utolsó pillanatban, az adminisztratív átvétel előtt fogom eldönteni, kivel indulok. 

Az Ózd Rally izgalmas lesz, még nem versenyeztem ezeken a pályákon. Azt sajnálom, hogy Baluék nem jönnek, velük mindig jókat vívunk, de ott lesz Zsírpapa, úgyhogy a hangulat garantált.“

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop és minden rally szurkoló.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program