Green Motorsport

Green Motorsport Lökhárító, rendszámkeret, de ki lesz a navigátor?

A historic E2 bajnoki címért száll harcba Plesz Márk az Ózd Rallyn. A Green Motorsport váltó és difi revízióval, valamint a lökhárító és a rendszámkeret kikozmetikázásával készítette fel a Lada 2105-öst. Már csak azt a nagy dilemmát kell eldönteni a verseny előtt, hogy a két kiváló navigátor, Dombai Szabolcs és Szabó Krisztián közül ki üljön a jobb 1-be. 

„Az autónk tökéletes állapotban várja az Ózd Rallyt – mondta Plesz Márk. – A váltót és a difit kellett átnéznünk, meg miután egy fél lassítót levittünk a célba, a rendszámkeret és a lökhárító is megsérült. Mind a kettőt kijavítottuk.

Zsírpapának megköszöntük a felnit és az esőgumikat, amiket a Mediterrán Rallyra kölcsönadott. Annyira beváltak, hogy ugyanolyan esőgumikat vettünk mi is, úgyhogy fel vagyunk készülve a vízre. Ennek ellenére most kivételesen jobban örülnék neki, ha nem esne. 

Plesz Márk
Fotó: Green Motorsport // Plesz Márk

Szoros versenyben vagyunk Tóth Giliékkel a bajnoki címért, ami óriási dolog a számomra. Emlékeszem, édesapám mindig megvette a rally évkönyveket, tavaly pedig mi is benne voltunk. Már ez hihetetlen dolog volt számomra, most pedig a bajnoki címért tudunk versenyezni, ráadásul ilyen erős ellenfél ellen, mint Giliék, elmondani nem tudom, milyen boldog vagyok. 

Éppen ezért vagyok nagy dilemmában. Szabó Krisztián, a Mediterrán Rallyn vezetett utoljára idén, úgyhogy be tudna ülni mellém navigálni. Nagyon sokat köszönhetek neki, sok mindent tanított meg nekem a rallyban. A szezont vele kezdtem, és jó lenne a sok segítséget úgy meghálálni, hogy vele leszek bajnok. 

Ugyanakkor Dombai Szabolcs, akivel a két pécsi versenyen mentem, szintén nagyon jó navigátor, szeretnék vele hosszabb távon is együtt versenyezni. Szabó Krisztián azt mondta, hogy ő mindenképpen ott lesz Ózdon és neki mindegy, hogy navigátorként vagy csapatvezetőként harcolunk a bajnoki címért, a lényeg az, hogy a Green Motorsport sikeres legyen. 

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Plesz Mark

Valószínűleg az utolsó pillanatban, az adminisztratív átvétel előtt fogom eldönteni, kivel indulok. 

Az Ózd Rally izgalmas lesz, még nem versenyeztem ezeken a pályákon. Azt sajnálom, hogy Baluék nem jönnek, velük mindig jókat vívunk, de ott lesz Zsírpapa, úgyhogy a hangulat garantált.“

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop és minden rally szurkoló.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“