Nagy meglepetést nem okozott a Prodrive mai bejelentése, mely szerint 2011-ben a Mini Countryman WRC változatával visszatérnek a rali világbajnokságra.
A Mini 64-ben, 65-ben és 67-ben nyerte meg a Monte-Carlo Ralit. Akkor még nem volt világbajnokság, így hivatalosan nem aratott vb-futamgyőzelmet sem.
A mostani Mini azonban egészen más lesz, hiszen a márka rajongói csak hörcsögnek csúfolják az új Coutrymant, amelybe a BMW 1,6-os turbó motorját szerelik.
Érdekessége az autónak, hogy ugyan jövőre, várhatóan a Szardínia Ralin vetik be, de már most több privát csapattal tárgyalnak, és a Prodrive jelenlegi subarus ügyfeleit is erre a márkára tereli át. Így már jövőre több Minit láthatunk majd a világbajnokságon kívül is.
A versenyzők felől még nem döntöttek. A három éve visszavonult Marcus Grönholm megerősítette, hogy tárgyal a Prodrive-val, de Markko Märtin is felmerült, mint ahogyan Mads Ostberg és az IRC bajnoki cím védője, Kris Meeke is.
A Mini WRC programot felügyelő Prodrive vezetője, Dave Richards korábban is azt a taktikát alkalmazta, hogy egy már bizonyított versenyző mellé egy fiatalt szerződtetett, akinek a teljes vb-s pályafutását a csapat építette fel.
Így került például Colin McRae, mint fiatal tehetség Ari Vatanen mellé a Subaru Legacyban. A brit szakember pedig különösen szereti honfitársait szerződtetni, úgyhogy vigyázat Peugeot, ha nem figyeltek, elviszik az egyetlen IRC-menőtöket.