Gyöngyösi leparkolt

A második gyorsasági szakaszon ért véget Gyöngyösi Marcell és Kollár Károly versenye a Nyíregyháza Ralin, miután az Opel Astra hajtása megállt. A páros így a rali 2 5-ös géposztályának ötödik helyén zárta a bajnokságot.

„Nagyon készültünk a Nyíregyháza Ralira – mondta Gyöngyösi. – Igazi jó pályák voltak, amiknek a felírás is komoly feladat volt a ködben. Az első, városi gyorsasági is nagyon tetszett, csak sajnos itt sem láttunk sokat a ködben. Szombat reggel a második gyorsaságinak a nyolcadik kanyarjában elment az Astra hajtása és ki kellett állnunk.

Lángi Attiláék mellé parkoltunk le, akik szintén itt estek ki. Nagyon jó fejek voltak a nézők, mert úgy hidd el, ahogy mondom, még le se vettük a bukósisakot, már ki volt töltve nekünk a pálinka.

Szerettünk volna egy jót versenyezni, megméretni egy ilyen nehéz ralin, de ha már így alakult, akkor megpróbáltuk ebből kihozni a legjobbat és azt kell, hogy mondjam, kellemes töltöttük a napot. Lángiék szervizesei minket is bevontattak a szervizparkba, amiért ezúton is köszönet.

Tavaly bajnokok voltunk, az idén azonban nagyon sok műszaki hiba hátráltatott. Biztosan ebből is lehet tanulni. A barátaink, Madari Imi és Haracska Tamás lettek a kategória bajnokok. Ők is nagyon megdolgoztak ezért a sikerért és csak gratulálni tudunk nekik. Szombat este jól meg is ünnepeltük a bajnoki címüket.

Az idén már nem tervezünk több versenyt, a jövő évet viszont a Covasna Winter Ralin indítjuk januárban.

Szeretném megköszönni navigátoromnak, Kollár Károlynak a sok türelmét, ami hozzám kell és az egész csapatnak, hogy velem vannak, elviselnek és szeretnek.“

A Gyöngyösi–Kollár páros együttműködő partnerei:

Novala-Net, Central Phone, Siraprint, Digitalway Hungary, Fúzió Telekom, 24H, FÉSZ Zrt.,Valemix Kft., Mobile Cafe, Grancars Kft. Tordasi Élményfalu, Flexorg, Cablework, “Technogen”, Wayteq, Danica cukrászda, SELIX, Red-Solutions, DSZK Telekom, Jurásek Kft., Kollár és társa Kft,. KFöld-Tech, Hotel Silvanus, CAPLAND, BP Shop, RISKA, Edike Relax, CELI 

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax