Győzelem a Morva Kupán

A Max Senior első és a MicroMax negyedik helyét szerezte meg az MHH Team Bruckban a Morva Kupa fordulóján, ahol ezúttal nem a bajnoki pontokért küzdöttek a csapat versenyzői, hanem a tapasztalatszerzés és a versenykilométerek gyarapítása volt a cél.

„Nagyon hasznos és eredményes versenyünk volt – mondta Fodor Géza csapatvezető. – Kovács Zsombor a Max Seniorban az időmérőt, az elődöntőt és a döntőt is megnyerte, a szuperdöntőben második lett, az összesítettben pedig első. Abszolút elégedettek vagyunk a teljesítményével.

Krózser Menyhért két kategóriában is indult. MicroMaxban, negyedik lett, de szerintem ezen a hétvégén nem az övé volt a legerősebb motor, és az időmérőn sem volt szerencséje. A Mini 60-ban egy sokkal erősebb gokarttal is bedobtuk őt a mélyvízbe, amivel megnyerte az időmérőt, negyedik lett az elődöntőben, de utána úgy döntött, hogy csak a MicroMaxban folytatja. A döntőben és a szuperdöntőben látszott rajta, hogy egy kicsit elfáradt.”

Kovács Zsombor pozitívan értékelte saját teljesítményét: „A tapasztaltszerzés volt a célunk, ez volt az idén a második futam, amin indultam a Morva Kupában, és egyelőre nem is tervezünk többet. Nagyon magabiztosan álltunk neki a hétvégének, az edzésnapokon és a versenyen is erősek voltunk, jó volt a gokart, minden összeállt. A szuperdöntőn az eső egy kicsit bekavart, hat körrel a vége előtt megállították a versenyt és ki kellett állni gumit cserélni, az újraindítás után második lettem, de a hétvégét így is megnyertem. Amiért jöttünk, azt maximálisan elértük, nagyon biztató volt a tempónk, abszolút elégedett vagyok.”

Krózser Menyhért is megvillantotta tudását a hétvégén. „Két kategóriában indítottuk Menyát – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – A Mini 60-ban egy erősebb gokarttal mehetett, amivel az időmérőn második lett, de mivel kizártak előle egy versenyzőt, a pole-pozícióból indulhatott.  Az elődöntőben a rajt után tartotta az első helyet, de aztán hibázott, visszaesett és végül a negyedik helyre jött fel. Ez után úgy döntött, hogy csak egy kategóriára akar koncentrálni. MicroMaxban az időmérőn nem volt szerencséje, nem tudott szélárnyékot fogni, így negyedik lett, ezt a helyét tartotta mind a három futamban.

A Mini 60-ban szerintem jól szerepelt, nagyon gyorsan alkalmazkodott a feladathoz. MicroMaxban a nap végére elfáradt. Mindenesetre most is szereztünk egy csomó tapasztalatot, úgyhogy hasznos volt a hétvége.”

Eredmények

Kovács Zsombor, Max Senior:

  • Résztvevők: 15
  • Végső helyezés: 1.
  • Szuperdöntő: 2.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 1.
  • Időmérő: 1.

Krózser Menyhért, MicroMax:

  • Résztvevők: 8
  • Végső helyezés: 4.
  • Szuperdöntő: 4.
  • Döntő: 4.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 4.

Mini 60:

  • Időmérő: 1.
  • Elődöntő: 4.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ: www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax