Győzelem és tanulság

  • Bruck, 2017. április 2.
  • Morva Kupa
  • Fodor Géza, DD2 Master 1. hely
  • Krózser Menyhért, Micro Max 12. hely

Fodor Géza uralta a mezőnyt a DD2 Mastersben, Krózser Menyhért pedig nem mindennapi versenyszituációkat élt meg Micro Maxban.

Felkészülési versenynek szánta az MHH Kart Team a Morva Kupa brucki fordulóját. Két héttel később ugyanis itt rendezik a CEE második futamát és mivel a télen új aszfaltborítást és részben új rázóköveket kapott a pálya, érdemes volt a megváltozott körülményekkel megismerkedni.

A csapat frontembere, Fodor Géza kiválóan teljesített, hiszen mind a három futamot megnyerve a DD2 Masters mezőny első helyén végzett. A junior versenyző, Krózser Menyhért számára nem úgy alakult a hétvége, ahogy tervezte, de számos olyan versenyszituációt élt át, amelyeket a legjobb egy nem bajnoki futamon megtapasztalni. Így, ha az eredmény ezúttal el is maradt, mindenképpen hasznos volt a verseny.

„Nagyon jó teszt volt a hétvége – mondta Fodor Géza. – Két hét múlva Bruckban versenyzünk a CEE-n, és mindig számít, ha friss pályaismerettel érkezel egy versenyre. A télen ráadásul újra aszfaltozták a pályát, néhol szélesebb lett, javarészt kicserélték a rázóköveket is, amitől megváltozott a karaktere. Hasznos volt ezzel megismerkedni, bár az időjárási körülmények és az aszfalt felgumizása sem lesz ugyanolyan, mégis egy jó alapbeállítással utazhatunk a bajnoki futamunkra.

A verseny jól sikerült, az időmérőn második lettem, a három futamot pedig megnyertem, így összesítettben is az élen végeztem. Sajnos az idén nem olyan erős a Morva Kupa mezőnye, de a győzelem, az mindig győzelem és a hasznos tapasztalatok mellett az eredménynek is örülök.”

Krózser Menyhért számára sokkal inkább hullámvasút volt a verseny, amelyen édesapja, Krózser Menyhért senior ezúttal nem csak csapatvezetőként, hanem szerelőként is bemutatkozott.

„Tapasztalatszerzés volt a célunk a versenyen, ami végül is sikerült – mondta Krózser senior. – Menya az időmérőn ötödik lett, de az első futamon kilökték és az utolsó helyre esett vissza. A második futamban a 12.-ről feljött a hatodik helyre. A harmadik futamban pedig már éppen elkapta volna az üldözőbojt, amikor túlságosan is megtámadta a sikán kijáratát, megforgott és a 10. helyre esett vissza.

Eredmény szempontjából nem ez volt a legjobb hétvégénk, de tapasztalatszerzésre nagyon jó volt. Akár arra, hogy hogyan lehet az utolsó helyre visszaesve, hideg fejjel felzárkózni, akár pedig arra, hogy meddig feszegetheti az ember a saját határait. Remélem, két hét múlva, a bajnoki futamon eredményesebbek leszünk.”

EREDMÉNYEK

Fodor Géza, DD2 Masters:

  • Résztvevők: 17
  • Végső helyezés: 1.
  • 3. futam: 1.
  • 2. futam: 1.
  • 1. futam: 1.
  • időmérő: 2.
  • warm up: 1.

Krózser Menyhért, Micro Max:

  • Résztvevők: 12
  • Végső helyezés: 12.
  • 3. futam: 10.
  • 2. futam: 6.
  • 1. futam: 12.
  • időmérő: 5.
  • warm up: 6.

A VERSENY HIVATALOS EREDMÉNYE:

https://speedhive.mylaps.com/Events/1373195

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre