Győzelem és tanulság

  • Bruck, 2017. április 2.
  • Morva Kupa
  • Fodor Géza, DD2 Master 1. hely
  • Krózser Menyhért, Micro Max 12. hely

Fodor Géza uralta a mezőnyt a DD2 Mastersben, Krózser Menyhért pedig nem mindennapi versenyszituációkat élt meg Micro Maxban.

Felkészülési versenynek szánta az MHH Kart Team a Morva Kupa brucki fordulóját. Két héttel később ugyanis itt rendezik a CEE második futamát és mivel a télen új aszfaltborítást és részben új rázóköveket kapott a pálya, érdemes volt a megváltozott körülményekkel megismerkedni.

A csapat frontembere, Fodor Géza kiválóan teljesített, hiszen mind a három futamot megnyerve a DD2 Masters mezőny első helyén végzett. A junior versenyző, Krózser Menyhért számára nem úgy alakult a hétvége, ahogy tervezte, de számos olyan versenyszituációt élt át, amelyeket a legjobb egy nem bajnoki futamon megtapasztalni. Így, ha az eredmény ezúttal el is maradt, mindenképpen hasznos volt a verseny.

„Nagyon jó teszt volt a hétvége – mondta Fodor Géza. – Két hét múlva Bruckban versenyzünk a CEE-n, és mindig számít, ha friss pályaismerettel érkezel egy versenyre. A télen ráadásul újra aszfaltozták a pályát, néhol szélesebb lett, javarészt kicserélték a rázóköveket is, amitől megváltozott a karaktere. Hasznos volt ezzel megismerkedni, bár az időjárási körülmények és az aszfalt felgumizása sem lesz ugyanolyan, mégis egy jó alapbeállítással utazhatunk a bajnoki futamunkra.

A verseny jól sikerült, az időmérőn második lettem, a három futamot pedig megnyertem, így összesítettben is az élen végeztem. Sajnos az idén nem olyan erős a Morva Kupa mezőnye, de a győzelem, az mindig győzelem és a hasznos tapasztalatok mellett az eredménynek is örülök.”

Krózser Menyhért számára sokkal inkább hullámvasút volt a verseny, amelyen édesapja, Krózser Menyhért senior ezúttal nem csak csapatvezetőként, hanem szerelőként is bemutatkozott.

„Tapasztalatszerzés volt a célunk a versenyen, ami végül is sikerült – mondta Krózser senior. – Menya az időmérőn ötödik lett, de az első futamon kilökték és az utolsó helyre esett vissza. A második futamban a 12.-ről feljött a hatodik helyre. A harmadik futamban pedig már éppen elkapta volna az üldözőbojt, amikor túlságosan is megtámadta a sikán kijáratát, megforgott és a 10. helyre esett vissza.

Eredmény szempontjából nem ez volt a legjobb hétvégénk, de tapasztalatszerzésre nagyon jó volt. Akár arra, hogy hogyan lehet az utolsó helyre visszaesve, hideg fejjel felzárkózni, akár pedig arra, hogy meddig feszegetheti az ember a saját határait. Remélem, két hét múlva, a bajnoki futamon eredményesebbek leszünk.”

EREDMÉNYEK

Fodor Géza, DD2 Masters:

  • Résztvevők: 17
  • Végső helyezés: 1.
  • 3. futam: 1.
  • 2. futam: 1.
  • 1. futam: 1.
  • időmérő: 2.
  • warm up: 1.

Krózser Menyhért, Micro Max:

  • Résztvevők: 12
  • Végső helyezés: 12.
  • 3. futam: 10.
  • 2. futam: 6.
  • 1. futam: 12.
  • időmérő: 5.
  • warm up: 6.

A VERSENY HIVATALOS EREDMÉNYE:

https://speedhive.mylaps.com/Events/1373195

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax