Győzelemmel kezdett Wirtmann

Győzelemmel kezdte az idei évet Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti az Országos Historic Rallybajnokság első futamán, az Orfű Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a D csoportot és az abszolút értékelést is megnyerte, abszolútban a kilenc gyorsasági szakaszból hétszer voltak a leggyorsabbak a Ford Escort Mk II-essel. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Orfű Rally 2021. április 11.

„Jó volt végre versenyezni – mondta Wirtmann. – Fél éve nem ültünk versenyautóban. A műhely körül mentem vele párat, gondoltam, Pécsre megyünk, ismerem a pályákat, mi bajom lehet? Hát az első pár gyorsaságin azért éreztem, hogy nem vagyok olyan bátor, mint tavaly az utolsó versenyen. De gyorsan belerázódtunk.

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Orfű Rally 2021. április 11.

Nagyon jó lett a historic mezőny, 18-an indultunk, és Fehérvári Csaba Mitsubishi Galantjával igen komoly ellenfelet kaptunk. Össze kellett szednünk minden tudásunkat, hogy nyerjünk. 

Az Escort nagyon jól viselkedett, egyetlen egyszer sem nyitottuk ki a motorháztetőt, csak tankolni kellett bele. Jól sikerült a téli felkészülésünk, a szerelő srácok és a főkonstruktőr úr is jó munkát végzett. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Orfű Rally 2021. április 11.

A szakácsunkkal is elégedettek voltunk. Megkértem, hogy a szokásos ötfogásos ebéd helyett, ha lehet, csak egy kis csirkét és zöldséget készítsen. Öt kiló csirkét sütött ki nekünk, úgyhogy megint volt pihegés a szervizparkban. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Orfű Rally 2021. április 11.

Örülök, hogy győzelemmel kezdtük az évet. Tavaly defekttel indítottunk, amit elég nehéz volt ledolgozni. Most szorosabb bajnokságra számítok, úgyhogy még fontosabb volt a jó kezdés. 

Májusban, az Ózd–Eger Rallyn találkozunk.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Orfű Rally 2021. április 11.
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Orfű Rally 2021. április 11.
Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program