Krózser Menya

Győzelemmel kezdte a szezont Menya

Krózser Menyhért nyerte a JuniorMax kategóriát a gokart CEZ-bajnokság nyitó futamán, Jesolóban.

Az MHH Kart Team 13 éves versenyzője, bordasérülés miatt, a tervezettnél két hónappal később kezdte a szezont. A felkészülése azonban kiválóan sikerült, hiszen mind az időmérőt, mind pedig az első futamot megnyerte. A második futamban harmadik lett, de ez is elegendő volt a CEZ értékelés összesített első helyéhez. 

Rendeztek még egy harmadik futamot is, ahol szintén harmadik lett, de ez már nem számított bele a CEZ-be. 

„Nagyon jó volt újra gokartba ülni – mondta Menya. – Két hónapot hagytam ki és már nagyon hiányzott. Fizikálisan és mentálisan is felkészült voltam, úgyhogy nem éreztem a kihagyást. 

Egész jó mezőny volt, komoly ellenfelekkel. Az időmérőt és az első futamot is sikerült megnyernem. A második futamra állítottunk a vázon, de nem jó irányba léptünk, ezért harmadik lettem. A harmadik futamban pedig egyáltalán nem volt tempónk, itt is harmadiknak futottam be. A CEZ-értékelésbe csak az első két verseny számított, amiben megnyertem az összesítettet. 

Mindig jó győzelemmel kezdeni a szezont, ez a mostani is adott egy kis önbizalmat, amire a hétvégén szükségem is lesz.“

A győzelem után az MHH Kart Team egyenesen Sarnóba utazott, ahol a héten rendezik a WSK Super Master Series harmadik futamát. A világ egyik legerősebbnek tartott gokartbajnokságában Menya korábban már komoly tapasztalatot szerzett Mini kategóriában, de ez lesz az első versenye Junior kategóriában. 

Eredmények: Krózser Menyhért, MHH Kart Team, JuniorMax

Összesített CEZ eredmény: 1.
(3. futam: 3.)
2. futam: 3.
1. futam: 1.
Időmérő: 1.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., medVie GmbH, SOLENAL Organic Disinfection, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax