Ha csendben maradt volna…

Elég érdekes nyilatkozatott tett Olivier Quesnel, a Citroën Racing vezetője a wrc.com-on:

„A tavalyi évről azt mondhatom, hogy a Ford csak egy versenyt nyert rendes körülmények között, Finnországban. Görögországban Seb kicsúszott. Lengyelországban problémánk volt, Ausztráliában megbüntettek. Finnországban kikaptunk, ez tény” – nyilatkozta Quesnel.

Érdekes, nem?

Mert én eddig úgy tudtam, hogy a versenyt rendes körülmények között az nyeri, aki a végén (a büntetésekkel együtt) a legrövidebb idő alatt teljesíti a távot. Legalábbis valami ilyesmi szerepel a versenykiírásban.

Persze az egy versenyen nem nevezhető rendes körülménynek, ha valaki kicsúszik. Mert az ugye már nem is rendes versenyző. És hát ha Hirvonen nem csúszik ki egy versenyen, Loeb viszont igen, akkor ki volt jobb azon a versenyen?

Ha egy csapatnak gondja van, az sem rendes körülmény persze. Az viszont tény, hogy ha valaki kicsúszik, kihagy négy gyorsaságit, és úgy csatlakozik újra a versenyhez, akkor az tényleg nem rendes körülmény. A rali eredeti szabályai szerint Loebnek Lengyelországban csomagolnia kellett volna, és viszlát pontszerzés, és ezzel együtt viszlát világbajnoki cím. Ha valaki kihagy négy gyorsaságit és úgy végez a hetedik helyen, az számomra tényleg nem rendes körülmény, ezzel egyet értek.

De a legkevésbé rendes körülmény az, hogy ha egy autót nem olyan alkatrésszel szerelnek, ami homológ. Lehet vakarózni, hogy jaj hát, rossz fényképet küldtünk az FIA-nak, és hát hogy ez az alkatrész nem jelentett előnyt. Homológ volt az alkatrész Loeb autójában az Ausztrál Ralin? Nem. Hát akkor megint csak viszontlátásra. És örüljön a Citroën, hogy nem zárták ki a komplett csapatot a versenyből.

Quesnel nem említette meg a Szardínia Ralit, ahol Loeb két perc büntetést kapott, mert úgy ment gyorsaságin, hogy navigátorának, Daniel Elenának nem volt bekapcsolva a biztonsági öve. Vagyis Loeb veszélyeztette navigátora életét, amiért megint csak nem lett volna túl súlyos büntetés, ha kizárják. Mellesleg azt a versenyt is Ford nyerte, és szegény Latvala nem tehet róla, hogy a Citroën versenyzői addig bénáztak, amíg nem tudtak vele lépést tartani. Talán meg kellett volna állnia a gyorsaságin, bevárni Loeböt, hogy újra kezdjék a versenyt, mert akkor az normális körülmény lett volna?

Szóval lefordítva Quesnel szavait, ha a versenyző vagy a csapata bénázik, akkor az nem normális körülmény. Én ezzel sem értek egyet. A versenyző, a navigátora és a csapata is hibázhat. Még ha Loebről és a Citroënről is van szó. A rali erről szól. Aki kevesebbet hibázik, az nyer a végén.

Amellett, hogy minden tiszteletem Olivier Quesnelé és Sébastien Loebé is – és egy szóval sem vitatom, hogy megérdemelten lettek világbajnokok – ez a nyilatkozat csak arra volt jó, hogy emlékeztesse a világot, mennyit is hibázott tavaly a Citroën és Loeb. És hogy mennyire az FIA jóindulatán múlt az, hogy Loeb tavaly világbajnok lett, mert ha a nem homológ alkatrész miatt kizárják őket Ausztráliában, akkor most Hirvonen lenne a világbajnok, és akkor aztán lehetne magyarázkodni, hogy mi volt normális körülmény.

Persze azért nem gondolom, hogy Quesnel sem rossz fiú, lenne, de ebben az esetben bölcsebben tette volna, ha hallgat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program